دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. 

نشست احیای برجام پس از حل اختلافات ایران و آمریکا
میخاییل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای وین در توییتی نوشت که «چادر رسانه ای در این مرحله حیاتی نیست. اگر و هر وقت ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را از راه دور حل و فصل کنند، آن وقت شرکت کنندگان گفتگوهای وین به احتمال زیاد برای یک نشست بسیار کوتاهی ملاقات خواهند کرد: برای تصمیم رسمی جهت احیای برجام.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، یک هزار و ۸۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۷۱ نفر رسید. همچنین ۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۷۷ نفر رسید. مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در ۲۲ استان کشور، ۰ و یک نفر گزارش شده است.

۳۵ بار معاینه پوتین سوی متخصص سرطان
روزنامه تایمز چاپ لندن می گوید بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک گروه روزنامه نگار تحقیقی در روسیه یک متخصص سرطان در طول چهار سال اخیر ۳۵ بار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را معاینه کرده است.

تکذیب هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران مربوط به هفتم شهریور ماه سال گذشته و در پاکستان تهیه شده است. سید مجید میراحمدی افزود: محل تهیه فیلم مرز جالق و کلگان در حوزه سرزمینی پاکستان است و ارتباطی با ورود آوارگان افغانستانی به ایران ندارد. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: هم اکنون هم روزانه بالغ بر یکهزار نفر به مرزها می‌آیند اما از ورود غیر قانونی این اتباع، جلوگیری می شود.

روسیه از ضرب‌الاجل خود کوتاه آمد
با گذشت یک روز از ضرب‌الاجل روسیه به کشورهای اروپایی برای پرداخت بهای گاز به روبل (واحد پول روسیه)، صادرات گاز مسکو به اروپا هنوز ادامه داشته و دیروز به بالاترین میزان خود در چهارم ماه گذشته هم رسید.

هر کیلو خرما ۱۰۰ هزارتومان
بنابر اعلام رئیس انجمن خرما، قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۳۵ هزار تومان است که به رغم تورم ۵۰ درصد و گرانی ۴ برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است.

ترکیه با انتقال پرونده قتل خاشقچی به عربستان موافقت کرد
ترکیه در پی تلاش برای اصلاح روابط خود با عربستان تصمیم گرفت تا پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی که در خاک این کشور اتفاق افتاد را به عربستان منتقل کند. ترکیه ۲۶ سعودی مظنون به نقش داشتن در این قتل وحشیانه را به صورت غیابی محاکمه کرده، اما دادستان ترکیه در استانبول گفت که پرونده باید به عربستان منتقل شود، زیرا مظنونان از دسترس آن‌ها دور هستند.

هشدار درباره تکرار حادثه یازدهم سپتامبر
ژنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان هشدار داده که اگر با افغانستان همکاری نشود، جدا از بحران مهاجرت، زمینه برای فعالیت‌های تروریستی مساعد می شود و ممکن است حادثه شبیه یازدهم سپتامبر تکرار شود.

درآمدهای نفتی عراق به بالاترین رقم در نیم قرن اخیر رسید
وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمدهای صادرات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی به ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که بالاترین رقم طی ۵۰ سال گذشته است.

کاهش ساعت کاری ادارات در ماه رمضان
سخنگوی دولت گفت: طبق مصوبه هیات دولت ساعت کاری ادارات در ماه رمضان یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد. وی افزود: لذا با توجه به مصوبه ستاد کرونا در خصوص بازگشت ساعات کاری به حالت عادی، ساعت شروع کار دستگاه‌های اجرایی مطابق روال معمول خود خواهد بود و صرفا یک ساعت از پایان ساعت کاری کسر خواهد شد.

جرم بودن روزه خواری در خودرو
دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: کسانی که به هر دلیل روزه نیستند می‌بایست از تظاهر به روزه خواری خودداری نمایند و در صورت ارتکاب تحت عنوان اقدام به جرم مشهود با آنان برخورد قانونی لازم صورت گیرد و از آنجا که اتومبیل حریم خصوص تلقی نمی‌شود تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار