دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
استاندار مازندران در نخستین نشست شورای گفتگو۱۴۰۱:
معطل نگه‌داشتن تولیدکنندگان آسیب‌رساندن به اقتصاد است
ساری - استاندار و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، معطل نگه‌داشتن تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای دریافت مجوز را آسیب‌رساندن به بخش تولید و اقتصاد کشور دانست و آن را قصه پرغصه تولیدکنندگان و یک مصیبت برای استان توصیف کرد.
به گزارش آوای خزر، نخستین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۱، به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار و به دبیری عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق مازندران در استانداری برگزار شد.

در این نشست به بررسی دو دستور جلسه شامل مسائل و مشکلات ناشی از عدم تطبیق نقشه‌های جانمایی طرح‌های آبزی‌پروری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به استناد دستورالعمل اجرایی ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور و همچنین بررسی مراتب اعتراض فعالان انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر ماشینی استان درخصوص شمولیت فرآیند برداشت خاک از مناطق ناهموار و شیبدار تحت عنوان تغییر کاربری، پرداخته شد.

استاندار مازندران با اشاره به موارد مطرح شده توسط فعالان بخش خصوصی و پیشنهادات دبیرخانه، یکی از مشکلات سرمایه گذاران بخش کشاورزی را در این اعلام کرد که بسیاری از آن‌ها در گفتگو‌های خود از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به دلیل معطل نگه‌داشتن طرح‌ها جهت صدور مجوز، بسیار گلایه‌مند هستند.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد: به سرمایه‌گذار گفته می‌شود که برای نقشه و جانمایی باید با فلان مهندس قرار ببندی و اگر نبندی تو را به خاک سیاه می‌نشانیم!
 
مصیبتی که بر سرمایه‌گذاری در مازندران حاکم است

وی بیان کرد: مواردی داشتیم که سرمایه‌گذار را یک سال معطل نگه داشتند و در پایان هم نقشه‌ای را که خودش به سازمان نظام مهندسی کشاورزی داده بود را با یک مُهر به او تحویل دادند، اما با درخواست ۵ میلیارد تومان! و سرمایه‌گذار می‌گوید اگر همان ابتدا به من گفته بودند ۵ میلیارد تومان پرداخت کن و مجوز بگیر، به آن‌ها پرداخت می‌کردم، اما چرا بعد از یک سال بدون اینکه کاری انجام بدهند این را درخواست کردند.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران درباره مشکلاتی که تولیدکنندگان آجر ماشینی مطرح کردند، گفت: "این قصه پرغصه‌ای است که باید برای آن گریه کرد، چه بر سر مردم این استان آوردیم که یک سرمایه‌گذار به استان می‌آید و به او می‌گویند هر جا می‌روی برو، ولی مازندران نیا، این مصیبت است برای استان".

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه موانع باید برداشته شود، از مسوولان خواست که «بینی و بین الله» جا‌هایی را که تشخیص می‌دهند مردم دارند اذیت می‌شوند، یک راه قانونی در جهت کاهش مشکلات بیابند.

حسینی‌پور گفت: کاری کنیم که تسریع در رفع مشکلات مردم به‌ویژه تولیدکنندگان در استان راه بیفتد، موانع باید برداشته شود. برنامه‌ها باید در راستای رفع تولید و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران باشد.

وی از مسوولان خواست تا آندسته از مسائل و مشکلات تولیدکنندگان که در شهرستان قابل حل است در همان جا حل شود و آن‌هایی که لازم است با هماهنگی استان صورت بگیرد نیز تسریع شود و مردم معطل مجوزات نباشند.

استاندار مازندران از امور اراضی استان برای ۱۶ ماه معطل نگه‌داشتن یک تولیدکننده آجر ماشینی در استان پاسخ خواست و تاکید کرد که نباید تولیدکننده را اینهمه معطل نگه داشت و به تولید و اقتصاد کشور آسیب زد.
 
معطل نگه‌داشتن تولیدکنندگان آسیب‌رساندن به اقتصاد است
موارد تصویب شده در نخستین نشست شورای گفتگو ۱۴۰۱ مازندران

در این جلسه براساس پیشنهادات دبیرخانه مقرر شد که به منظور جلوگیری از تهیه نقشه مجدد و صرف هزینه و اتلاف وقت متقاضیان، سازمان نظام دامپزشکی مازندران با شناسایی ایرادات بهداشتی احتمالی حداقلی موجود در نقشه‌های تهیه شده، مراتب را به متقاضیان اعلام تا مشاوران سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی مازندران در اسرع وقت نسبت به بازنگری و رفع نقص، اقدامات لازم را به عمل آوردند.

همچنین مقرر شد که به منظور حفظ، توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری و تسهیل و تسریع در امور فرآیند صدور مجوز‌های حوزه دامپروری و آبزی‌پروری صنعتی و نیمه‌صنعتی و نظر به اجرای ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور، سازمان نظام دامپزشکی نسبت به ابلاغ ضوابط و مقررات و معیار‌های دستورالعمل GMP به صورت توصیفی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی ظرف یک هفته کاری اقدام تا پیش از تایید نهایی نقشه‌ها نسبت به رفع ایرادات احتمالی و ضوابط بهداشتی اقدام شود.

مورد تعیین تکلیف شده در نخستین نشست شورای گفتگو ۱۴۰۱ مازندران

در دستور دوم نیز مقرر شد باتوجه به صحبت‌های مطرح‌شده توسط سه نفر از اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر ماشینی و ضرورت این موضوع که جهاد کشاورزی استان با درخواست فعالان این صنعت در کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب آبان ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی موافقت کند، بنابراین طبق دستور استاندار مازندران، مراتب بار دیگر برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

براساس پیشنهاد دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران و پیرو گلایه‌مندی تولیدکنندگان آجر ماشینی، این فعالان اقتصادی برای تامین خاک مورد نیاز که ماده اولیه کارخانجات آن‌ها محسوب می‌شود، خاک را از مناطق ناهموار، شیبدار، لم یزرع و کم‌بازده به‌دست می‌آورند و پس از برداشت نیز منطقه را تسطیح و به صورت اصولی با خاک حاصلخیز همسطح‌سازی کرده و شرایط را برای فعالیت کشاورزی مهیا می‌کنند بنابراین این اقدام آن‌ها از مصادیق تغییر کاربری محسوب نمی‌شود.

تولیدکنندگان آجر ماشینی حاضر در نشست شورای گفتگو، حسب دستور استاندار مبنی بر تسریع در رسیدگی به مشکلات آنها، پس از اتمام جلسه، نشستی را با سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها