دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل محیط زیست مازندران عنوان شد:
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
در مراسم سلام و خداحافظی‌های رسمی که با تودیع و معارفه می‌شناسیم، صحبت‌های سخنرانان حائز اهمیت است به‌ویژه اینکه از نوع محیط زیستی باشد؛ مانند اینکه مطالبات فعالان محیط زیست نباید با توهین پاسخ داده شود و یا اینکه "تا ایده‌آل فاصله داریم"، و یا اینکه ۳ برابر توان اکولوژیک مازندران از آن بهره کشیدیم.
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
 
به گزارش آوای خزر از ساری، امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سالن همایشات اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران شاهد مراسمی بودیم که خیلی از مدیران دیر یا زود در آن فضا قرار می‌گیرند؛ مراسم معارفه مدیرکل جدید و تجلیل از خدمات مدیر سابق این مجموعه‌ی حساس و پر دغدغه.

علی‌اکبر یداللهی معاون فنی محیط زیست مازندران به حضار خیر مقدم گفت و اشاره‌ای هم به کارنامه درخشان حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیر این اداره‌کل داشت، مدیری که تا به حال، ۶۵ روز را در مازندران خدمت کرد و امروز این مسوولیت به فرد دیگری سپرده شده است.

او که به نمایندگی از همکارانش به ابراهیمی خداقوت گفت، حامل این سخن همکارانش به میهمان مراسم بود که اخبار خوشی از ارتقای حقوق و معیشتی کارکنان محیط زیست را نیز اعلام کند.

مسوولان حق ندارند مطالبات محیط زیستی را با توهین پاسخ دهند
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
 
یکی از اعضای فعال سمن‌های محیط‌زیستی و منابع طبیعی مازندران، ابتدا از زحمات بی‌دریغ و تلاش‌های وافر ابراهیمی کارنامی به واسطه همکاری خوب با سمن‌ها قدردانی کرد و البته این را هم گفت که به جهت آنکه در هر کاری ضعف و قوت وجود دارد، لذا نتوانستیم در برخی مواقع به مشارکت واقعی دست پیدا کنیم.

داریوش عبادی با اشاره به حساسیت‌ها، کار پر تنش و استرس‌زا در محیط زیست مازندران، عملکرد ابراهیمی کارنامی را درخشان توصیف کرد و گفت: تمامی سختی‌های محیط زیست استان را درک می‌کنیم، فشار‌های سیاسی و قدرت روی این سازمان زیاد است و مسوولان محیط زیست تلاش می‌کنند تا این فشار‌ها در تصمیمات آن‌ها اثر نگذارد.

او با اشاره به اینکه مدیرکل جدید محیط زیست مازندران دارای تخصص و دانش زیست‌محیطی‌ست، اما این را هم گفت که برای محیط زیست تنها تخصص کافی نیست بلکه به جسارت و شهامت نیازمندیم، و این سوال را خطاب به مدیرکل جدید مطرح کرد که شما چطور می‌خواهید از حق محیط زیست دفاع کنید، محیط زیست یک بحث عدالت‌خواهانه است، مشارکت اجتماعی را در خود دارد و آن‌ها مطالبه‌گر هستند.

این عضو سمن‌های محیط زیست مازندران ادامه داد: نقد‌های مردمی از عملکرد مسوولان در قبال محیط زیست براساس اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، و نباید آن‌ها را زیر سوال ببریم. اگر روند انتقاد از مطالبه‌گران حوزه محیط زیست ادامه یابد و سیاست و قدرت بر محیط زیست حاکم شود، کار این مجموعه سخت می‌شود.

او این را به گفته‌اش افزود که مردم اگر دخالت می‌کنند براساس اصل قانونی است، اما مسوولان حق ندارند سخنان این مردم مطالبه‌گر و آگاه را با توهین و اهانت پاسخ بدهند.  

" تا ایده‌آل فاصله داریم"
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست مازندران، در آغاز سخنانش از همکاران فقیدش یاد کرد و آن‌ها را ذخایر ارزشمندی توصیف کرد که یادشان را باید گرامی داشت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی به مراسم معارفه خود در پنج سال پیش و در همین سالن اشاره کرد و در ادامه با تقدیر از روابط عمومی اداره‌کل که همیشه کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد و به آن‌ها اطمینان کامل داشته است، نگاه تشکرآمیز خود را از فعالان محیط زیست و رسانه‌ها به عنوان دو بال محیط زیست، برنداشت.

گرچه او نخواست چیزی از عملکردهایش را عنوان کند، اما روی صفحه نمایشگر سالن همایش، اقداماتی که در مدت مسوولیت او برای نخستین‌بار اتفاق افتاد، با کار خوبی که بچه‌های روابط عمومی برای روز آخر خدمت مدیرشان انجام دادند، مشخص بود.

ابراهیمی می‌گوید: "هر کاری کردیم وظیفه بود، اما از یک چیز ناراحتم؛ از اینکه بنا به هر دلیلی آنچه آرمانی فکر می‌کردیم، محقق نشد و تا ایده‌آل فاصله داریم".

مدیرکل سابق محیط زیست مازندران از مدیرکل جدید استدعا کرد که روی پسماند استان که حیات زیست‌بوم و زیست‌مندان را به خطر انداخته است، و در مقابله با جنگل‌خواری و زمین‌خواری - باوجود آن که قانون و مقررات درباره آن است، اما باز هم تعدی صورت می‌گیرد - بیشتر متمرکز شود.

مازندران نباید از توسعه محروم باشد
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در سخنانی از ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این استان گفت؛ از ساحل ۴۰۰ کیلومتری، ذخایر ارزشمند دریای خزر، بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هکتار جنگل هیرکانی به عنوان ذخیره جهانی، ۱۲۰ رودخانه و نهر، ۸۷۰ تالاب و آببندان، بیش از ۵۰۰ هزار هکتار مرتع مرغوب، بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز، بهره‌مندی از خط آهن سراسری، سه فرودگاه و سه بندر و تولید سالانه ۷.۵ میلیون تن محصولات باغی، زراعی و دامی.

حسن خیریانپور اشاره‌ای هم به وجود ۲۳ منطقه حفاظت‌شده در مازندران داشت و آن را نافی استفاده از طبیعت در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی ندانست و تاکید کرد که اقتصاد دریا محور، طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت و گردشگری مزرعه و کشاورزی برای ما مهم است.

او با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی و بیان اینکه هر طرح اقتصادی باید پیوست محیط زیستی داشته باشد، افزود:، اما مازندران نباید از توسعه محروم باشد و انتظار داریم که تشکل‌های زیست‌محیطی و مردم‌نهاد به استناد وظیفه عمومی در اصل پنجاهم قانون اساسی که بر آن تکیه شد، بر همان اصل نیز اجرای تمام فعالیت‌ها را با رعایت موازین زیست‌محیطی قابل انجام بدانند.

معاون اقتصادی استانداری مازندران در پایان سخنان خود، متن تقدیر سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار مازندران را در تقدیر از زحمات ابراهیمی کارنامی قرائت و لوح یادبود را تقدیمش کرد.

پتروشیمی در صورتی مجوز می‌گیرد که آسیبی به محیط زیست نزند
 
میهمان این مراسم معاون توسعه مدیریت و امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بود؛ او ضمن آنکه خبر‌های خوش حقوقی و معیشتی و اضافه‌کاری برای کارکنان محیط زیست داشت، از مشکلات پسماند استان مازندران و سایر استان‌های شمالی ابراز نگرانی کرد و این را هم گفت که اگر هر سرمایه‌گذاری بخواهد برای زباله‌سوز و مدیریت پسماند استان‌های شمالی گام موثری بردارد را حمایت می‌کنیم و از صندوق محیط زیست، تسهیلاتی در اختیارش قرار می‌دهیم.

اصغر دانشیان با اشاره به موضوع داغ این‌روز‌های محیط زیست یعنی طرح ساخت پتروشیمی در مرتع حسین‌آباد بهشهر در نزدیکی میانکاله، نقدی داشت بر سخنان امام جمعه بهشهر درباره اینکه مخالفان پتروشیمی را خائن به نظام و رهبری نامید و یا از لشکرکشی برای انجام طرح پتروشیمی گفته بود.

او همچنین اشاره‌ای به کلنگ‌زنی طرح توسط وزیر کشور داشت، و گریزی هم به سخنان سیاسی استاندار مازندران در رابطه با پتروشیمی زد و از سخنان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت که از سر بی‌اطلاعی بوده است.
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با لشکرکشی خیابانی مشکل حل نمی‌شود. چرا بحث‌های سیاسی، چرا کار‌های بدون اطلاع، محیط زیست که نگفته است مخالف پتروشیمی هستیم؛ گفته است پتروشیمی مجوز زیست‌محیطی ندارد و اگر سازمان از نظر فنی به این نتیجه برسد که پتروشیمی آسیبی به محیط زیست نزند، قطعاً مجوز می‌دهیم.

دانشیان مجوز اصلی را مجوزی توصیف کرد که برگه‌های آن ممهور به مهر برجسته‌ی سازمان حفاظت محیط زیست و دارای هولوگرام باشد.

محیط زیست تسلیم فشار‌های سیاسی نمی‌شود

به گزارش آوای خزر در خلال صحبت‌های معاون سازمان محیط زیست، یکی از فعالان محیط زیستی از اینکه بحث‌های مربوط به پتروشیمی در فضای مجازی کنترل شود و ماجرا به سمت امنیتی و اطلاعاتی برود انتقاد کرد و با انتقاد او تعدادی دیگر از دوستداران محیط زیست نیز آقای دانشیان را به باد انتقاد گرفتند، و او البته با سعه صدر آن‌ها را به آرامش دعوت کرد و هدف از اینکه گفته است استاندار مازندران باید فضای مجازی را کنترل کند، مقصود این بود که باید به این فهم و درک برسیم که باید بگذاریم به جای "مرده‌باد" و "زنده‌باد" بگذاریم محیط زیست کارش را بکند.

او به فعالان محیط زیست قول داد که دیگر هیچ پروژه‌ای در کشور بدون مجوز زیست‌محیطی اعتبار نگیرد و اینکه محیط زیست تسلیم فشار‌های سیاسی و قدرت نمی‌شود.

۳ برابر ظرفیت اکولوژیک مازندران از آن استفاده کردیم
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
آخرین سخنران مراسم، مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران بود؛ او از ادامه راه‌های نیمه‌تمامی گفت که مدیرکل سابق عنوان کرد؛ راه‌هایی برای مدیریت پسماند، مقابله با زمین‌خواری و جنگل‌خواری.

عطااله کاویان که قرار شد حرف‌های تشریحی و تصریحی خود را در نشستی با مدیران ادارات محیط زیست شهرستان‌ها داشته باشد، از شعار‌های خود در مدیریت محیط زیست استان با چند کلیدواژه‌ی عدالت‌محوری، مردم‌داری، قانون‌مداری و پاکدستی گفت و اینکه خط قرمز او محیط زیست است.

او عنوان کرد که مدیریت را به نحوی پیش خواهد برد که فرصت برابر برای همه کارکنان فراهم آید و یکی دور و یکی نزدیک به اتاق مدیر نباشد.

کاویانی می‌گوید: از ظرفیت همکاران دانشگاهی خود استفاده خواهد کرد، از تجربه ۱۲ ساله خود در سازمان‌های مردم‌نهاد برای دفاع از آرمان‌های محیط زیست گفت و از ظرفیت زیستی ۹ دهم و رد پای اکولوژیکی ۲.۸ دهم گفت؛ ظرفیتی که به اعتقاد او یعنی تا ۳ برابر از ظرفیت موجود طبیعت استفاده کرده‌ایم، میانگینی که در سایر کشور‌ها ۱.۵ است.

او در پایان با اشاره به اینکه بنا بر اقتضائات دانشگاه، همواره سر در کار‌های علمی و پژوهشی داشت، این را گفت که در مسوولیت جدیدش باید در میدان باشد و علمی که آموخته‌است را کاربردی کند.

قرائت پیام‌های تجلیل، تقدیم حکم انتصاب مدیرکل جدید و اهدای هدایایی در جهت قدردانی از زحمات مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست مازندران و تقدیم لوح سپاس به امضای کارکنان این مجموعه در پاسداشت از تلاش‌های ابراهیمی کارنامی در مدت مسوولیتش و در فراز و نشیب‌های حوزه زیست‌محیطی مازندران، پایان‌بخش این مراسم بود.
 
پاسخ مطالبات محیط‌زیستی
انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزند مازندران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
0
سلام عرض ادب و ارادت شب زیباتون بخیر. انشالله قدمش خیر باشه اعتقاد دادم مدیرکل محیط زیست باید نگاه توسعه ای داشته باشه و تحت فشارهای سیاسی کمر خم نکنه.مازندران زیبای ما در حال حاضر جسم بیماری دارد.جنگل های زیبای آن شده محل دپو زباله!!!!آب دریای خزر روانه سمنان!!!!! میانکاله می رود تا به عبدالعظیم دیگری تبدیل شود !!!!! وجود آب بندان های بزرگ وکوچک سبب شده تا آب جنگل و......وارد دریا نشود و این سبب شده دریای خزر در گلوگاه چند کیلومتر خشک شود !!!!!!وجود معادن خدادادی چشم طمع سرمایه داران رانت خوار را باز کرده و این سبب شده اکو سیستم شهرها و روستاها بهم بریزد.......همه این مسائل و بیکاری روز افزون جوانان شایسته مازنی بجهت نبود صنایع مادر و.....می طلبد تا محیط زیست ،وزارت صمت ،استانداری و...... تیمی قوی از نخبگان ،سرمایه گذاران و......را انتخاب تا با برنامه ای مدون برای توسعه مازندران گام برداشته شود .مضافا اینکه مطالعه کشورهای اروپایی نظیر سوئیس واتریش و هلند......که مشابه مازندران بوده میتواند کمک کار این مدیران باشد. در غرب مازندران جوانان تابلو بدست کنار جاده برای اجاره ویلا و مادران ما هم در بازار روزها برای فروش تخم مرغ محلی پرسه میزنند!!!!!!!!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها