دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
برای تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ مجلسی ابتدای کار برنج را می‌شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می‌ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

آوای خزر/ ته چین شوید باقلا با مرغ یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ با همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج ۲ پیمانه
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۶ قاشق سوپخوری
باقلا ۱ پیمانه
شوید خشک ½ پیمانه
سینه مرغ ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
کره به مقدار کافی
نمک و روغن مایع به مقدار کافی


طرز تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ

  • برای تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ مجلسی ابتدای کار برنج را می‌شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می‌ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

    * حالا سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه می‌کنیم و تا اندازه‌ای که روی سینه مرغ را بگیرد آب اضافه می‌کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

    * در این مرحله باقلا را می‌شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می‌کنیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم باقلا بپزد. توجه داشته باشید کف روی باقلا را با کفگیر بگیرید.

    * حالا اجازه می‌دهیم باقلا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می‌کنیم، سپس می‌شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می‌کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

    * در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می‌ریزیم، سپس بلافاصله پیاز خلالی را درون تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه پیاز از تابه خارج می‌کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.
    ته‌چین شوید باقلا
    * در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می‌کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را درون آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

    * حالا برنج را به آب جوش اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم.

    * در این مرحله برنج را درون آبکش می‌ریزیم، سپس آبکشی می‌کنیم. در ادامه باقلا را از روی حرارت بر می‌داریم، سپس درون آبکش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ماست را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

    * در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می‌کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک به کاسه حاوی ماست اضافه می‌کنیم و با همزن دستی خوب هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

    * حالا برنج آبکشی شده را به مواد ته چین اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا برنج کاملا به مواد ته چین آغشته شود. در ادامه سینه مرغ را از قابلمه خارج می‌کنیم، سپس با کمک چنگال ریش ریش می‌کنیم و درون کاسه حاوی پیاز داغ می‌ریزیم.

    * در این مرحله باقلا پخته شده را به همراه شوید به مخلوط مرغ ریش ریش شده اضافه می‌کنیم، سپس به آرامی هم می‌زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می‌کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می‌ریزیم.

    * حالا نصف برنج ته چین را درون قابلمه می‌ریزیم و با قاشق پخش می‌کنیم، سپس فشار می‌دهیم تا ته چین کاملا فشرده و منسجم شود. در ادامه مخلوط مرغ ریش ریش شده را روی برنج ته چین می‌ریزیم.

    * در این مرحله با قاشق مواد میانی روی برنج ته چین پخش می‌کنیم، سپس مابقی برنج ته چین را روی مواد میانی می‌ریزیم و مجددا با قاشق پخش می‌کنیم و فشار می‌دهیم تا لایه‌ها به هم بچسبند. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می‌دهیم.

    * حالا کره را به صورت مکعبی خرد می‌کنیم و روی برنج ته چین قرار می‌دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می‌پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می‌دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم ته چین به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

    * در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم، سپس ته چین باقلا را درون ظرف مورد نظرمان بر می‌گردانیم. در ادامه ته چین باقلا با مرغ را به همراه ترشی یا ماست سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان./ برترین ها

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار