دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
محققان می‌گویند احساس سستی یا خواب آلودگی پس از صرف ناهار یک پدیده طبیعی است و معمولاً باعث نگرانی نیست.

به گزارش آوای خزر، کاهش سطح انرژی توسط بسیاری از افراد پس از صرف غذا تجربه می‌شود. یک متخصص تغذیه یک ادویه فوق‌العاده برای کمک به غلبه بر کسالت بعد از ظهر پیشنهاد می‌کند.

محققان می‌گویند احساس سستی یا خواب آلودگی پس از صرف ناهار یک پدیده طبیعی است و معمولاً باعث نگرانی نیست. گفته می‌شود که خوردن یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات و پروتئین یا یک وعده غذایی بزرگ منجر به کساالت بعد از ظهر می‌شود در حالی که نخوابیدن کافی نیز یکی از دلایل کاهش سطح انرژی پس از ناهار در نظر گرفته می‌شود. یک وعده غذایی بزرگ می‌تواند سطح قند را افزایش دهد و به دنبال آن سطح انرژی را کاهش دهد.

برخی از محققان می‌گویند که بدن پس از خوردن غذا سروتونین تولید می‌کند که ممکن است منجر به خستگی شود. بهاکتی کاپور، متخصص تغذیه در پست اخیر خود می‌گوید که مصرف دارچین در مقادیر کم می‌تواند به مقابله با سطوح پایین انرژی بعد از وعده‌های غذایی کمک کند.

به گفته این کارشناس، مصرف نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین از این کسالت جلوگیری می‌کند. کاری که دارچین انجام می‌دهد این است که سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند و برای هر کسی که دیابت و مقاومت به انسولین دارد بسیار مفید است.

خواص دارویی دارچین که سرشار از آنتی اکسیدان است هزاران سال است که شناخته شده است. از پیشگیری از بیماری‌های قلبی گرفته تا متعادل کردن هورمون‌ها، این ادویه خوشمزه باید به طور منظم مصرف شود تا حداکثر فواید سلامتی را به دست آورید.

دارچین وقتی با نوشیدنی کافئین دار ترکیب شود، انرژی بیشتری به شما می‌دهد. کاپور می‌گوید در حالی که دارچین برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون کارایی دارد، به تثبیت سطح انرژی نیز کمک و از افزایش قند و خستگی ناشی از خوردن غذا و میان وعده‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: سبک زندگی ، خواب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها