دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اقدامات این سازمان برای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی تشریح کرد.

به گزارش آوای خزر،حمید طریفی حسینی  با اشاره به برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی اظهار کرد: «مهم‌ترین گروه هدف ما که بعضا مورد غفلت قرار می‌گیرند، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هستند. حدود 60 هزار از دانش‌آموزان ما در این گروه قرار دارند و تعداد دانش‌آموزان اوتیسم نیز حدود 2 هزار نفر است. لذا باید به گروه کم‌توان ذهنی توجه بیشتری داشته باشیم.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: «برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی یک نظام آموزشی ویژه داریم؛ این افراد یک نظام آموزشی متفاوتی نسبت به دانش‌آموزان عادی دارند. بنابراین به این افراد دیپلمی ارائه می‌دهیم که ارزش اداری استخدامی دارد.»

وی ادامه داد: «تمرکز ما بر بحث‌های مهارت‌آموزی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی است. این دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و کاردانش در 36 رشته مهارت‌های لازم را می‌آموزند.»

طریفی حسینی ادامه داد: «مهم‌ترین برنامه ما توسعه این رشته‌ها و نیز ایجاد رشته‌های جدید است. همچنین باید بر توزیع رشته‌ها مبتنی بر آمایش تمرکز داشته باشیم زیرا باید تضمین کنیم خروجی‌های ما سطحی از خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی را متناسب با توانایی فرد داشته باشند.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره اوقات فراغت و برنامه تابستانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: «بخشنامه مسابقات فرهنگی تربیتی به استان‌ها ابلاغ شده است تا در این راستا برای دانش‌آموزان و همکاران سازمان آموزش و پرورش استثنایی مسابقات متنوعی برگزار کنیم.»

وی افزود: «بر همین اساس، کلاس‌های مختلفی را در رشته‌های هنری، ورزشی و قرآن برای دانش‌آموزان برگزار خواهیم کرد؛ محتوای برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی ما دقیقا مانند هرآنچه در پایگاه‌های مدارس عادی برگزار می‌شود، خواهد بود.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها