دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
خواص پیاز به دلیل وجود ویتامین‌های A، B، C و پتاسیم شناخته شده است.

به گزارش آوای خزر، در ادامه به خواص شگفت‌انگیز این ماده‌ی غذایی آشنا خواهیم شد.

 

از بین بردن سلول‌های سرطانی با کمک پیاز

یکی از خواص پیاز برای بدن، پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی است. در سال‌های اخیر که این بیماری رشد بی‌سابقه‌ای یافته است، مصرف پیاز می‌تواند تا حد زیادی از رشد آن جلوگیری کند. زیرا این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر بالایی از کوارستین و آنتوسیانین است. این دو عنصر در متوقف کردن سلول‌های سرطانی تأثیر زیادی دارند. براساس تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که روزانه به مقداری کمی پیاز مصرف می‌کنند، کمتر در معرض بیماری سرطان قرار می‌گیرند. برای این منظور باید پیاز قرمز خام را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. زیرا تأثیر آن از پیاز پخته و پیاز سفید بیشتر است.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص درمانی پیاز تقویت سیستم ایمنی بدن است. وجود چندین نوع ماده‌ی معدنی مقوی در پیاز باعث رشد و بهبود عملکرد گلبول‌های سفید می‌شود. در کشورهای سرد و در فصل زمستان، از پیاز به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می‌شود. اگر زمانی که یکی از اعضا خانواده به بیماری آنفلونزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، با گذاشتن چند تکه پیاز در گوشه‌های اتاق، می‌توانید از انتشار ویروس جلوگیری کنید.

درمان درد گوش با پیاز

یکی دیگر از خواص پیاز تسکین درد گوش است. وقتی کسی به درد ناشی از عفونت مبتلا می‌شود، آب پیاز تهیه کنید. بعد از اینکه آن را جوشاندید، اجازه دهید تا خنک شود. سپس این مایع را با قطره چکان در داخل گوش بچکانید. با این کار درد گوش تسکین می‌یابد.

پیاز سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

یکی دیگر از خواص درمانی پیاز بهبود عملکرد قلب است. به دلیل اینکه پیاز حاوی مقادیر بالایی از سولفور است، بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند. همچنین وجود کوارستین موجود در پیاز، به بهبود بیماری قلبی کمک می‌کند. پیاز خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. از سوی دیگر این ماده‌ی خوراکی با کاهش کلسترول خون، خطر ابتلا به سکته‌ی قلبی را تا حد زیادی برطرف می‌کند. تحقیقات دانشگاه کمبریج انگلستان نشان داده است، کسانی که پیاز مصرف می‌کنند، فشارخون آن‌ها تنظیم می‌شود. این عامل نقش مهمی در جلوگیری از خطر سکته‌ی قلبی دارد.

با پیاز قندخون را کنترل کنید

یکی دیگر از خواص شگفت‌آور پیاز، کنترل قندخون در بیماران دیابتی است. کوارستین موجود در پیاز تاثیر زیادی در افزایش انسولین بدن دارد. در نتیجه میزان قند اضافه‌ی خون دفع می‌شود. البته پزشکان توصیه می‌کنند پیاز باید به همراه متافورمین مصرف شود تا بر روی قند خون تاثیر مثبت بر جای بگذارد.

تقویت معده و هضم غذا با پیاز

یکی دیگر از خواص پیاز کمک به بهبود دستگاه گوارش است. انولین موجود در پیاز یک منبع غذایی مهم برای باکتری‌های مفید در روده‌ها محسوب می‌شود. انولین نوعی فیبر است که به تقویت باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند. پیاز با تقویت روده به دفع آسان‌تر مواد زائد بدن کمک می‌کند. بنابراین این ماده‌ی خوراکی در درمان مشکل یبوست مؤثر است. همچنین پیاز بیماری اسهال را نیز درمان می‌کند.
یکی دیگر از خواص درمانی پیاز، کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد معده است. البته افرادی که به بیماری نفخ معده مبتلا هستند، باید از مصرف پیاز خام خودداری کنند.

پیشگیری از پوکی استخوان

پیاز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این ماده میزان سدیم در بدن را کاهش می‌دهد. سدیم نیز یکی از عوامل دفع کلسیم از بدن است که پوکی استخوان را به دنبال دارد. اما پیاز قادر است سدیم را خنثی کند. در نتیجه از دفع کلسیم و بیماری پوکی استخوان پیشگیری می‌شود. افراد میانسالی که روزانه پیاز مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که پیاز نمی‌خورند، استخوان‌های محکم‌تری دارند. همچنین این ماده‌ی خوراکی بر روی تراکم استخوان‌های زنان بالای ۵۰ سال تاثیر مثبت دارد.

خواص ضدباکتریایی پیاز

پیاز یک ماده‌ی ضدباکتریایی نیز محسوب می‌شود. به طوری که قادر است با جذب میکروب‌ها، از رشد و تکثیر آن‌ها جلوگیری کند. اگرچه مصرف پیاز خام باعث بوی بد دهان می‌شود، اما این کار تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی بهداشت و سلامت دهان و دندان دارد. وقتی پیاز خام مصرف می‌کنید، میکروب‌های دهان از بین می‌رود. همچنین این ماده‌ی خوراکی تاثیر ضدالتهابی دارد و قادر است زخم‌های دهان را نیز بهبود ببخشد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار