دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

درگذشت گورباچف
مسئولان بیمارستانی روز سه شنبه اعلام کردند میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی که جنگ سرد را بدون خونریزی به پایان رساند، اما نتوانست از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی جلوگیری کند، در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

پاسخ آذری جهرمی به اظهارات رییسی
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در پاسخ به اظهارات رییسی نوشت: برای ما همین دستاورد که انگاره‌هایی چون: اینترنت ۱۲۸کیلوبیت برثانیه برای مردم ایران کافی دانسته می‌شد و یا اینکه توسعه نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه خلاف شرع مقدس پنداشته می‌شد و یا بردن اینترنت به روستاها، اجرای برنامه ۲۰۳۰ خوانده می‌شد را به شعار اینترنت چندصد مگابیتی منازل تغییر دادیم؛ کافی است.

مشکلات فنی روسیه در استفاده از پهپادهای ایرانی
مقامات آمریکایی می‌گویند روسیه برای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین با «مشکلات فنی» روبرو شده است. این گروه از مسئولان دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده که نخواستند نامشان فاش شود اشاره‌ای به جزئیات «کاستی‌های متعدد» پهپادهای ایرانی نکردند. با این حال به گفته آنها تحویل چند فروند پهپاد «مهاجر-۶» و پهپادهای «شاهد» به روسیه احتمالا بخشی از برنامه مسکو برای استفاده از صدها پهپاد ساخت ایران است.

ادعای تازه وزیر ارتباطات درمورد اختلال اینستاگرام
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تایید اختلال در ارائه سرویس‌های اینستاگرام گفت: علت اختلال اینستاگرام در ایران قطع لینک اختصاصی بود.

انتخاب دوباره مهدی تاج
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح دیروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و مهدی تاج با کسب ۵۱ رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. میرشاد ماجدی ۲۵ رای و عزیزمحمدی ۴ رای به دست آوردند.

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دولت رئیسی
رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت فرمودند: به نظر من مهمترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است، مجموع عملکرد دولت چه شخص رئیس‌جمهور محترم، چه مسئولین در بخشهای مختلف به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش میکند. و برای آنها خدمت میکند، خدمت‌رسانی میخواهد بکند. این [کار] امید مردم را اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیاء کرد. ایشان با بیان اینکه دولت از فرافکنی احتراز کرده گفتند: نشنیدیم کسی بگوید اختیار نداریم. ایشان با تاکید بر اینکه شعارهای انقلاب در این دولت برجسته‌تر شده گفتند: دولت، جامعه را از حالت چشم‌انتظاری و نگاه به بیرون خارج کرد؛ اینکه بگویند که حالا باید حتماً با فلان کشور ارتباط برقرار کنیم تا مشکلات‌مان حل بشود برای کشور مضر است.

مهلت یک ساعته مقتدی صدر به طرفدارانش
ظهر دیروز مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند. وی از «سرایا السلام» و کلیه تحصن‌کنندگان مقابل پارلمان در منطقه سبز عراق خواست که طی ۶۰ دقیقه آینده به این تحصن پایان دهند و عقب نشینی کنند و گفت: «اگر جریان صدر در عرض ۶۰ دقیقه آینده از تحصن خارج نشود، من از جریان صدری برائت می‌جویم و موضع دیگری خواهم گرفت». پس از سخنرانی رهبر جریان صدر و تاکید وی بر خروج حامیان این جریان از منطقه سبز بغداد، منابع خبری از آغاز خروج معترضان از این منطقه خبر دادند.

آزادی موقت سپیده رشنو با وثیقه ٨٠٠ میلیونی
سپیده رشنو، دیروز با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی، پس از حدود ۴۰ روز بازداشت، موقتا آزاد شد. قرار «بازداشت موقت» او در جلسه روز قبل دادگاه فک و آزادی‌اش با تودیع وثیقه پذیرفته شده بود.

فعلا ورود زوار اربعین به عراق قطعی نشده
وحیدی، وزیر کشور در رابطه با آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص راهپیمایی اربعین، برگزاری آن را منوط به آرامش در عراق دانست و گفت: رایزنی با مسئولان عراقی در این زمینه ادامه دارد.

ادعای نیروی دریایی آمریکا درباره سپاه
نیروی دریایی آمریکا مدعی شد مانع توقیف یک قایق بدون سرنشین ناوگان پنجم در خلیج فارس توسط یک شناور سپاه پاسداران شده است. براساس ادعای فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده، در ساعت ۱۱ شب دوشنبه، ۲۹ اوت، قایق‌های گشتی متوجه تلاش شناور پشتیبانی شهید بازیار برای یدک کش کردن و توقیف یک قایق شناسایی بدون سرنشین مدل سالیدرون، می‌شوند.

اسناد جدید از اعتراف موسس امارات درباره جزایر سه گانه
اسناد جدید و از طبقه بندی خارج شده انگلیس نشان می دهد که علیرغم اعتراضات بعدی امارات در مورد ادعای «اشغال» جزایر سه گانه توسط ایران در 30 نوامبر 1971، شیخ زاید از ابوظبی و شیخ رشید از دبی - رئیس جمهور و معاون امارات متحده عربی، از تصمیم بریتانیا قبل از ورود نیروهای دریایی ایران به جزایر آگاه شده بودند. اسناد همچنین نشان می دهد که شیخ زاید با این تصمیم موافق بوده است. در همین حال، امیر شارجه در آخرین لحظه با ایران برای سهیم شدن در اداره ابوموسی موافقت کرد. مقامات بریتانیایی در انظار عمومی اظهار داشتند که این سه جزیره متعلق به «شیخ نشین های ساحل آشتی» (امارات امروز) هستند. با این حال، تلگراف‌های محرمانه‌شده‌ای که توسط بی‌بی‌سی کشف شده، نشان می‌دهد که سر ویلیام لوس، مدیر و دیپلمات طولانی مدت مستعمره های بریتانیا، مخفیانه با شاه توافق کرده بود که دو جزیره از سه جزیره را قبل از خروج نیروهای بریتانیا در دسامبر 1971 به ایران تحویل دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار