دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و مقوی ایرانی حلوا است که طرفداران بسیاری دارد و اگر خوب درست شود از خوردن آن سیر نمی‌شوید.

به گزارش آوای خزر، حلوا از دسر‌های قدیمی، خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی است که در میان مردم طرفداران بسیاری دارد. اگرچه شوربختانه این دسر به مرور از شکل دسر و غذا در میان ایرانی‌ها خارج شده است، اما هنوز هم در میان آنها جایگاه ویژه‌ای دارد.

امروز از حلوا برای مراسم مذهبی و مناسبت‌های این‌چنینی و هم‌چنین برای مراسم خاکسپاری و ختم استفاده می‌کنند. باید بدانید حلوا یکی از مقوی‌ترین دسر‌های سنتی ایرانی است که می‌تواند به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه پر انرژی باشد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دست به کار شوید و برای اعضای خانواده این دسر خوشمزه را درست کنید و از آن لذت ببرید.

در این حلوا می‌توانید از آرد سه صفر و نول هم استفاده کنید، اما برای مقوی‌تر شدن آن بهتر است در آن از آرد سبوس‌دار بهره ببرید.

در این مطلب به شما طرز تهیه این دسر عالی را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای حلوا

آرد ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آب ۱.۵ لیوان
گلاب ۱/۲ پیمانه
مخلوط روغن مایع و روغن جامد و کره ۱ پیمانه ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذا خوری
پودر هل نوک قاشق چای خوری

دقت داشته باشید که ریختن هل در حلوا سلیقه‌ای است بنابراین می‌توانید آن را حذف کنید.

طرز تهیه حلوای خوشمزه

اگرچه دسر حلوا سخت نیست، اما هر کسی هم نمی‌تواند به خوبی آن را درست کند بنابراین باید در درست‌کردن آن دقت و حوصله داشته باشید.

در ابتد ابرای درست‌کردن حلوا باید شربت یا شهد آن را درست کنید. برای این کار اندازه شکری که در مواد اولیه آمده است را با یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر در اثر گرما و حرارت آب شود.

پس از این‌که شکر در آب کامل حل شد زعفران و هل را بیفزایید و هنگامی‌که چند قل زد آن را از روی حرارت بردارید.

در این مرحله گلاب را بیفزایید. هنگامی‌که قابلمه روی گاز است نباید گلاب را اضافه کنید، چون هم تبخیر می‌شود و هم این‌که عطر خود را از دست می‌دهد.

اکنون و در این مرحله آرد حلوا را حدود ۳ بار الک کنید تا ذرات آن کاملا جدا و سبک شود. سپس یک تابه مناسب با حجم مواد را روی حرارت قرار دهید و در ادامه آرد را درون تابه بریزید و تفت دهید.

آرد را با حرارت ملایم رو به بالا تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و رنگ کرمی مانند به خود بگیرد. البته میزان تفت‌دادن حلوا کاملا سلیقه‌ای و به رنگیست که شما می‌خواهید از حلوا به دست آورید. برخی حلوا را کم‌رنگ‌تر و برخی پررنگ‌تر می‌پسندند.

دقت داشته باشید که حلوا را باید مدام هم بزنید تا نسوزد.

هنگامی‌ که آرد به‌اندازه دلخواه شما تفت داده شد و رنگش مورد پسند و خواستتان بود می‌توانید کره را بیفزایید. اگر در این مرحله آرد گلوله گلوله شده بود حتما باردیگر آن را الک کنید سپس روی حرارت بگذارید و کره را بیفزایید.

آرد و کره را هم بزنید و اجازه دهید کمی به خورد هم روند و با هم تفت بخورند. همان‌گونه‌که اشاره کردیم هر اندازه مواد بیش‌تر روی حرارت باشند حلوا تیره‌تر و قهوه‌ای‌تر می‌شود. پس این مسئله را مدنظر داشته باشید.

پس از این‌که کره و روغن را اضافه کردید و حلوا به رنگ دلخواهتان رسید شعله را کم کنید و در ادامه شهدی را که تهیه کرده‌اید را در چند مرحله و کم‌کم به حلوا اضافه کنید.

در این مرحله شروع به هم زدن حلوا با شهد بکنید دقت کنید هنگام اضافه کردن شهد باید حلوا را مدام و سریع هم بزنید از دو طرف دسته‌های تابه را گرفته و مدام به چپ و راست تکان دهید تا مواد از کناره‌های ماهیتابه به وسط تابه بیاید و حالت خمیری به خود بگیرد تا شهد کاملا به خورد حلوا برود و در وسط تابه جمع شود.

حلوای شما آماده است. اکنون می‌توانید آن را با خلال پسته و گردو و یا هر چیز دیگری و براساس سلیقه خود آن را تزئین کنید./جامعه24

انتهای پیام/1005

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار