دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
رییس بنیاد بین‌المللی غدیر:
نهج‌البلاغه پاسخگوی همه نیاز‌های کشور است
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به مشکلاتی که دنیای امروز و کشور با آن مواجه است، نهج‌البلاغه را پاسخگوی همه نیاز‌ها دانست.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز ۲۷ مهرماه در نخستین کنگره بین‌المللی غدیر که در مجتمع فرهنگی رفاهی فراجا مازندران - ساری در حال برگزاری‌ست، از همه عاشقان دین و ارزش‌های دینی، دلسوزان بشری، و علمای حاضر، نماینده، ولی فقیه، رییس ستاد غدیر و استاندار مازندران و همچنین بنیاد بین‌المللی غدیر استان و کشور و سایر دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ قدردانی کرد.

او همچنین از رییس جمهور ولایی و جهادی که پیام خود را به کنگره غدیر اعلام و توسط استاندار مازندران قرائت شد؛ تشکر و اظهار کرد: هیات دولت روز‌های چهارشنبه به طور مستمر جلسه دارند و ایشان توفیق حضور نیافتند.

امام جمعه تهران همچنین سلام امام خامنه‌ای رهبر انقلاب را به دست‌اندرکاران این کنگره ابلاغ کرد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به این سخن امیرالمومنین که ما "امرای سخن هستیم"، بیان کرد: علی مدار حق است و حق در محور علی گسترش پیدا می‌کند، کلام او "لسان‌الله" و مظهر حق مطلق یعنی حقِّ حق است.
 
این عالم گرانقدر شیعه ادامه داد: نقش گفتار تربیتی امیرالمومنین و نقش سیاسی، اجتماعی، قضایی و بین‌المللی ایشان نظیر ندارد و به حق گفته شده است که کلام او فوق کلام بشر است.

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر کشور با قرائت بخش‌هایی از نهج‌البلاغه بیان کرد: نهج‌البلاغه فرزند قرآن، و نازله وجود امیرالمومنین است و بنابراین، ایشان خود را نهج‌البلاغه ظهور و بروز داده‌اید.

این مسوول نکته اساسی در نهج‌البلاغه را در این دانست که جان‌های پاکی که از مسیر امیرالمومنین و نهج‌البلاغه به حقیقت رسیدند، در قران غور می‌شوند و با معانی و مفاهیم آن انس پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: باطن و سیرتی که خراب است و شیشه خرده دارد، نمی‌تواند کلام امیرالمومنین را در جانش نگه بدارد و صادر کند بلکه باید در وجودش صداقت و پاکی باشد و عقلش مقدمه‌ی دنیا و آمیخته با شیطنت نباشد.
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قرآن گنج با کرامت و باارزش است، گفت:، اما قران چیزی نیست که در رحل و در جیب است، بلکه در جایگاه مستور قرار دارد و کسی به قرآن وصل می‌شود که مصداق "مطهرون" هستند.
 
رییس بنیاد غدیر کشور با اشاره به علوم عقلی، حسی و شهودی و نقلی عنوان کرد: احادیث ما علوم نقلی است و قرآن نیز علم نقلی است، علم دیگری داریم که رسیدن به حقیقت است.

این مسوول با بیان اینکه امیرالمومنین"عین‌الله" است، افزود: ایشان عطر نبوت را استشمام می‌کرد؛ وقتی نور وحی بر پیامبر نازل می‌شد ایشان زوزه شیطان را از تابش نور وحیانی می‌شنید. (اسلام شیاطین را به بن‌بست رسانده است، دیوانگی‌های این‌ها نشانه یاس است و هر چه دست و پا می‌زنند به جایی نمی‌رسند)
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مسوولان باید بوی امیرالمومنین و خوی امیرالمومنین را بدهند، خطاب به مدیران گفت: امام شما از دنیای شما به دو تکه نان و دو قطعه لباس قناعت کرد، انتظار ندارم شما اینچنین باشید، اما شما می‌توانید با تقوا و با عفت در مسیر امیرالمومنین قرار بگیرید و تقوای فکری داشته باشید.

او بیان کرد: امیرالمومنین درباره همه مسایل حرف دارد و الگوی کامل مدیریتی است، ایشان به مالک اشتر توصیه می‌کرد اطرافیان را مراقب کن؛ آدم‌های حریص، بخیل و مستشار را در کنار خود ننشان.

امام جمعه تهران از این منظر با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: آن‌هایی که می‌گویند‌؛ ای وای انقلاب رفت! سوءظن به خدا دارند و شکست، برای بی‌خداهاست.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه هنر را در خدمت نهج‌البلاغه باید قرار داد، گفت: شعرا، علما و صاحبان قلم باید بسیج شوند و هر که باید از دُرهای نهج‌البلاغه استخراج و آن‌ها را در بیرون تابلو کند.

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر کشور ادامه داد: کاری که سکولار‌ها انجام دادند و دختران را به سمت جنگ با حجاب، هویت و عزت آوردند، کار آن‌ها از طریق سکولاری و لیبرالی بود که بچه‌های ما را مقابل اسلام و دین قرار دادند و با نقشه پیش آمدند.

این مسوول با اشاره به حرکت‌هایی که غربی‌ها در مسیر انقلاب انجام داده‌اند و منتشر کردن، گفت: "امروز آموزش و پرورش ما فرسوده و با قالب‌های غربی، و دانشگاه‌های ما تکان نخورده است، لذا اندیشمندان و صاحبان فکر و احساس با یکدیگر تجدید بیعت کنند و به میدان بیایند، نهج‌البلاغه پاسخگوی همه نیازهاست".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار