دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
برخی از پزشکان مکمل های ویتامین D را برای کاهش دردهای عضلانی بیماران مصرف کننده استاتین تجویز می کنند، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که این ویتامین تاثیر قابل توجهی ندارد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ساینس دیلی، بیمارانی که از استاتین ها برای کاهش سطح کلسترول بالا استفاده می‌کنند، اغلب از دردهای عضلانی شکایت دارند، که می‌تواند منجر به قطع مصرف داروی آنها شود و آنها را در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

برخی از پزشکان مکمل‌های ویتامین D را برای کاهش دردهای عضلانی بیماران مصرف کننده استاتین توصیه کرده اند، اما مطالعه جدید محققان دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این ویتامین تأثیر قابل توجهی ندارد.

اگرچه مطالعات قبلی گزارش کرده اند که ویتامین D یک درمان مؤثر برای علائم عضلانی مرتبط با استاتین است، اما مطالعه جدید، که اولین کارآزمایی بالینی تصادفی شده برای بررسی تأثیر ویتامین D بر علائم عضلانی مرتبط با استاتین است، به اندازه کافی برای رد هر گونه مزیت مهم این ویتامین، بزرگ بود.

در این کارآزمایی تصادفی، ۲۰۸۳ شرکت‌کننده روزانه ۲۰۰۰ واحد مکمل ویتامین D یا دارونما مصرف کردند. این مطالعه نشان داد شرکت کنندگان در هر دو گروه به طور مساوی با احتمال بروز علائم عضلانی و قطع درمان با استاتین روبرو بودند.

بیش از ۴.۸ سال پیگیری، درد عضلانی ناشی از استاتین از سوی ۳۱٪ از شرکت کنندگان که ویتامین D و ۳۱٪ که دارونما مصرف می‌کردند، گزارش شد.

برچسب ها: ویتامین D ، دارو ، کلسترول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار