دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
جراحی کاهش وزن می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که تسکین طولانی مدت بی اختیاری ادرار یکی از آنهاست.

به گزارش آوای خزر، به نقل از هلث دی نیوز، بی اختیاری ادرار یک مشکل رایج است و چاقی یکی از عوامل خطر برای آن است: اضافه وزن فشار بیشتری بر مثانه و ماهیچه‌های حمایت کننده از آن وارد می‌کند که می‌تواند باعث نشت ادرار شود.

به همین دلیل، زمانی که افراد هم چاقی و هم بی اختیاری ادرار دارند، اغلب به کاهش وزن تشویق می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی افراد مبتلا به چاقی شدید تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، می‌تواند مشکلات مثانه آنها- حداقل در دو سال اول- کاهش یابد.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، این تسکین پایدار است.

محققان دریافتند که از بیش از ۱۲۰۰ بیمار تحت نظر، بیش از نیمی از بیمارانی که قبل از جراحی کاهش وزن بی اختیاری ادرار داشتند، علائم خود را در طول هفت سال بهبودی پایدار داشتند.

«وندی کینگ»، محقق ارشد از دانشگاه پیتزبورگ، می‌گوید: «هیچ کس جراحی کاهش وزن را فقط برای مدیریت بی اختیاری ادرار توصیه نمی‌کند. این یک عمل جراحی بزرگ است و این یک تصمیم واقعاً بزرگ است. و برای همه نیست.»

این یافته‌ها بر اساس بررسی ۱۲۲۷ زن و مردی است که در ۱۰ بیمارستان ایالات متحده جراحی کاهش وزن انجام داده بودند. همه آنها یا جراحی بای پس معده یا اسلیو گاسترکتومی، دو نوع رایج جراحی چاقی داشتند.

هر دو جراحی، آناتومی دستگاه گوارش را تغییر می‌دهند و مقدار غذایی که فرد می‌تواند قبل از احساس سیری بخورد را محدود می‌کند.

در بین زنان، ۵۲ درصد، حداقل یک بار در هفته قبل از جراحی، دوره‌های بی اختیاری را داشتند. یک سال پس از جراحی، این میزان به ۱۵ درصد کاهش یافته بود. بخشی از این پیشرفت تا سال سوم از بین رفت، و در سال هفتم، این رقم ۳۰ درصد بود.

مردان کمتری در گروه مورد مطالعه بی اختیاری ادرار داشتند. کینگ خاطرنشان کرد: «به طور کلی در بین زنان به دلیل آناتومی و عواملی مانند زایمان این مشکل بسیار شایع‌تر است.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار