دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:
راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر عزت و اتحاد اسلامی است/ عزت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مرهون انقلاب اسلامی است
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر عزت و خدمت و اتحاد اسلامی است.
زهرا شریفی- آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد. وی افزود: عفو سراسری جمعی از محکومان اقدامی پدرانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و باید شکرگذار باشند و گذشته خودشان را نه تنها ادامه ندهند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی در هر زمینه‌ای رشد پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه فراگیری سواد، علم، اعتقاد، توسعه و رفاه، مردم سالاری نسبت به قبل از انقلاب رشد فزاینده‌ای برخوردار شد.

آیت‌الله لائینی، عزت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را مرهون انقلاب اسلامی دانست و گفت: کمک مومنانه در شرایط کرونایی و حتی زلزله خوی نمونه‌ای از کار‌های خیرخواهانه ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه ساری به تشکیل گروه‌های جهادی بی‌شمار در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها در شرایط مختلف جامعه و حوادث غیر مترقبه با دل و جان پای کار هستند.

وی به گروه جهادی طلاب در قالب ۲۰۰ گروه اشاره کرد و افزود: بیش از ۴ هزار نفر متوفیان کرونایی را تدفین کردند که این نشان از ایثار و جانفشانی دارد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به ایران قوی و‌مقتدر، ایران اسلامی را مقتدرتر از پیش از انقلاب عنوان کرد و گفت: ایثار و شهادت نیز از ویژگی‌های مهم مردم بعد از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: البته مردم ایران رنج‌ها و تحریم‌ها و سختی‌های زیادی را در همین مدت تحمل کرده و حتی ۲۳۰ هزار شهید نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مربوط به مازندران است.

آیت‌الله لائینی به روز ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز بیانه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این انقلاب مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است و تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده است و در برابر همه وسوسه‌های که غیر قابل مقاومت می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است.

وی افزود: اینک این انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی شده است؛ درود بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و نسلی که وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می‌شود.

امام جمعه ساری گفت: روز ۲۲ بهمن بزرگترین وظیفه ما حضور در راهپیمایی است، زیرا دشمن در سال‌های اخیر توطئه‌های زیادی بر علیه ایران اسلامی انجام داده است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر عزت و خدمت و اتحاد اسلامی است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار