دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
رئیس ستاد انتخابات کشور:
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رسانه، فقط رسانه ملی نیست، بیان کرد: در ستاد انتخاباتی کشور به تعامل و همکاری همه رسانه‌ها امید بستیم.
ستاد انتخاباتی به تعامل همه رسانه‌ها امید بسته است
 
به گزارش آوای خزر، محمدرضا غلامرضا عصر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری و پرشور مردم را از اهداف مهم در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها نیز در این حرکت عظیم پل ارتباطی بین ما و مردم هستند و انتظار می‌رود نقش خود را در این انتخابات به خوبی ایفا کنند.
 
وی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را از مولفه‌های مهم در برگزاری انتخابات سالم عنوان کرد و گفت: در تحقق این مولفه‌ها رسانه‌ها به خوبی ورود پیدا کنند؛ رسانه هم فقط رسانه ملی نیست اگر چه مخاطب خاص خودش را دارد، اما ما در ستاد انتخاباتی کشور به تعامل و همکاری همه رسانه‌ها امید بستیم.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور زیر ساخت‌های فناورانه در برگزاری انتخابات را مهم دانست و افزود: زیرساخت‌های لازم را باید برای ایجاد فناوری فراهم کنیم. وی در خصوص تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: اگر وزارت کشور مکلف به برگزاری انتخابات تناسبی شود، سعی می‌کنیم انتخابات حوزه تهران را به صورت تناسبی برگزار کنیم و البته زیر ساخت‌ها باید برای اجرای این نوع انتخابات به خوبی فراهم شود.
 
غلامرضا در خصوص حق الزحمه هیئت‌ها و اعضای اجرایی، بیان کرد: تلاش‌های زیاد و جلسات متعددی برگزار شد تا حق الزحمه مناسبی را برای اعضای هیات اجرایی در نظر گرفته شود و این طرح نهایی شده است.
 
وی به نقش احزاب اشاره و درباره آغاز تعاملات با این گروه گفت: کار احزاب برای ما سیاسی کاری نیست و تعامل خوبی را با احزاب شروع کردیم که در گذشته وجود نداشته است.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور از تدوین سند تحول احزاب برای نخستین بار خبر داد و افزود: بر اساس این سند احزاب به هر میزانی که بتوانند در حوزه انتخابات مسئولیت قبول کنند، می‌پذیریم تا به آنان نقش دهیم.
 
غلامرضا، الگوی محله محوری را یکی از الگو‌ها برای جلب مشارکت عنوان کرد و افزود: صدای مردم باید از کانال حزب، تشکل‌های صنفی و مردم نهاد و رسانه‌ها منتقل شود.
 
وی به نحوه عملکرد هیئت اجرایی اشاره کرد و گفت: پیش از این در خصوص هیئت اجرایی بحث‌هایی وجود داشته است نمی‌خواهیم نقش هیئت‌های اجرایی تشریفاتی باشد از این رو برابر قانون عمل خواهیم کرد و تدابیر سخت‌گیرانه اندیشیده و دستورالعملی نوشته شده است و قرار نیست در انتخاب هیئت‌های اجرایی سلیقه‌ای عمل شود.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: اعضای هیئت اجرایی بر اساس چهارچوب‌های تعیین شده انتخاب می‌شوند و فرایند بررسی و تائید صلاحیت‌ها نیزقاعده‌مند شده است.
 
وی اظهار کرد: ساز و کار‌های لازم برای ارتقای سلامت انتخابات طراحی شده است، در فرایند رد صلاحیت شدگان ملاک امروز افراد خواهد بود و هیئت‌های اجرایی از مراجع چهارگانه استعلام خواهند کرد.
 
غلامرضا افزود: اکنون پیش‌بینی برای انتخابات وجود ندارد، اما برآورد در حال انجام گرفتن است.
 
وی افزود: بنا داریم چشم انداز هر شهرستان را بر اساس توسعه مشخص کنیم تا نامزد‌های انتخاباتی قول‌هایی ندهند که شدنی نیست.
انتهای پیام/


 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار