دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
استاندار مازندران در بازدید از سد هراز خبر داد:
استاندار مازندران گفت: برای تکمیل سد هراز و پروژه‌های وابسته از جمله جاده جایگزین پیگیری‌های جدی تامین منابع اعتباری مورد نیاز در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا طبق ضوابط از محل مولدسازی دارایی‌های دولت در استان بخشی از اعتبارات لازم را تامین کنیم.
اشکان جهان آرای - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور عصر روز شنبه-۲۷ خرداد- در حاشیه بازدید از پروژه سد هراز و جاده جایگزین که با حضور مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، معاون عمرانی استاندار، نماینده آمل و تعدادی از مدیران ارشد استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم توجه ویژه‌ای به این پروژه شده و شاهد افزایش سرعت اجرای این طرح مهم هستیم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص یافت و امسال نیز دولت ۲۹۰ میلیارد تومان برای سد هراز در نظر گرفته است.

نماینده عالی دولت در مازندران درباره آخرین وضعیت روند اجرایی پروژه سد هراز گفت: کل پروژه شامل سد و جاده جایگزین اکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی رسیده و تلاش بر این است که با تامین به موقع اعتبارات از منابع مختلف سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد.

حسینی‌پور با بیان این‌که طبق آخرین برآورد‌ها در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تگمیل این پروژه نیاز است، خاطرنشان کرد: یکی از مسیر‌های تامین اعتبار که مد نظر داریم مولدسازی دارایی‌های دولت در مازندران است که بخشی از بودجه مورد نیاز سد هراز را می‌توان از این راه تامین کرد.

در صورت تامین اعتبارات لازم پروژه حدود ۳ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما نیز تکمیل سد و جاده جایگزین هراز در این دولت است. زیرا این سد برای مازندران و اقتصاد کشاورزی این استان نقشی حیاتی و استراتژیک دارد.

استاندار مازندران به فرصت‌سازی‌های سد هراز در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تردد دائمی مسافران از مسیر هراز به مازندران و جاذبه‌های طبیعی این محور، آبگیری سد هراز می‌تواند این منطقه را به یکی از مقصد‌ها و مسیر‌های منحصربه‌فرد گردشگری تبدیل کند تا علاوه بر مسافران، مردم منطقه نیز از مواهب اقتصاد گردشگری بهره‌مند شوند.

حسینی‌پور درباره جاده جایگزین سد هراز نیز اظهار کرد: تا تکمیل عملیات اجرایی جاده جایگزین هنوز فاصله داریم. اما قرار است یک محور از این مسیر که ایمنی آن تامین شده باشد زیر بار ترافیک برود. پیش‌بینی می‌شود این مسیر تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد و پس از آن محور بعدی تکمیل شود.

استاندار مازندران و هیئت همراه علاوه بر بازدید از کارگاه سد هراز، از محل اجرای جاده جایگزین و سایت دپوی زباله عمارت نیز بازدید کرد.
 


انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها