دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹
حسینی‌پور:
کنگره شهدای مازندران باید پیام ملی و جهانی داشته‌باشد
نماینده عالی دولت در مازندران معتقد است؛ کنگره ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید مازندران باید در سطح ملی پیام داشته باشد و حتی در جهان طنین‌انداز شود.
آوای خزرفرزانه حسنی: سومین نشست شورای سیاستگذاری کنگره سرداران و ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید استان مازندران عصر روز سه‌شنبه با حضور اعضای این رویداد بزرگ فرهنگی در سالن شماره یک استانداری مازندران با دعوت از خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست، نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه کنگره شهدا یکی از موثرترین و کامل‌ترین رسانه‎ها در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است، افزود: یکی از شاخصه‌های این رویداد آن است که برنامه‌ها در قالب ۲۰ کمیته قرار گرفته و مردم نیز در مرحله اجرا مشارکت اساسی دارند.

سید محمود حسینی پور ادامه داد: مردم دیار علویان در طول این سال‌ها نشان دادند که شیفته شهدا و ادامه دهنده راه شهدا هستند و نام این قهرمانان ملی در هر شهر و روستا و آبادی به بهترین شکل توسط مردم بزرگ شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازمند احیای خط سترگ شهدا هستیم، گفت: اگر نارسایی‌هایی در جامعه مشاهده می‌شود به این دلیل است که از راه شهدا دور افتادیم و راه شهدا محور اصلی ما نیست.

استاندار مازندران معتقد است؛ اگر زمانی مسیر و حرکتمان موثر بود راه شهدا بر ما حاکم بود و امروز نیازمند زنده نگه داشتن راه شهدا هستیم، اما در برخی مواقع یا ضعیف عمل کردیم یا متوقف شدیم.

حسینی پور ادامه داد: در شرایط جنگ ترکیبی دشمن از شهیدان الهام گرفتیم و آن‌ها یکی از مولفه‌های وحدت در جامعه ما بودند، و حتی در بازگشت پیکر مطهرشان آنهم بعد از سال‌ها دیدیم که چه نورانیتی در جامعه ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه «احیای نام شهیدان یعنی احیای انسانیت»، گفت: کنگره شهدا در چند محور به نیاز‌های جامعه پاسخ می‌دهد؛ اول اینکه در سطح استان کنگره را تعریف کنیم تا جوانان و نوجوانان و آینده‌سازان انقلاب را در مسیر شهدا قرار دهیم.
 
کنگره شهدای مازندران باید پیام ملی و جهانی داشته‌باشد
استاندار مازندران اظهار داشت: کنگره ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید مازندران باید در سطح ملی پیام داشته باشد و حتی در جهان طنین‌انداز شود.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود از مسوولان کمیته‌های ۲۰ گانه که متشکل از  مدیران استانی است، خواست تا در ارائه گزارش‌های خود دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ما، پایان‌بخش این نشست، رونمایی از یادمان دومین کنگره شهدای مازندران با نام "مازندران دیار علویان خطشکن" بود. این کنگره با ۲۵۰ عنوان برنامه شاخص همراه خواهد بود و مردمی‌سازی این جریان و رویداد بزرگ، مورد هدف است.
 
دومین کنگره شهدای مازندران، تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۲/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: