دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
دادستان نکا:
دادستان عمومی و انقلاب نکا، تاکید کرد: دستگاه قضایی، به هیچ عنوان سهل انگاری مدیران دولتی را نمی‌پذیرد و با مدیری که صندلی نظام را وسیله چپاول بیت المال و کوتاهی خود قرار بدهد با جدیت برخورد خواهیم کرد.
جدیت دستگاه قضایی در برخورد با مدیران خاطی
 
سعید منصوری - آوای خزر: محمد محمودی امروز در جمع نمازگزاران شهرستان نکا با اشاره به حادثه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ که دکتر بهشتی به همراه ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیدند، افزود: الحق و الانصاف که لیاقت چنین مردی جز شهادت نبود. او شهیدگونه زندگی کرد تا به شهادت رسید و قطعاً شهادت هنر مردان راه خداست و او نیز یکی از مردان راه خدا بوده است.
 
وی بیان کرد: اگر به تاریخ بنگریم بعضی از افراد با رفتن خودشان مرگ را تحقیر می‌کنند چرا که مرگ نهایتاً کالبد ایشان را از بین ما برد، ولی یادشان همیشه پابرجاست.
 
دادستان عمومی و انقلاب نکا اظهار داشت: اگر شهید بهشتی را پدر دادگستری نوین در ایران اسلامی بنامیم به بیراهه نرفتیم، هدف ایشان را رنگ و رو بخشیدن دادگستری به احکام شرعی اسلام عنوان کرد که در کارش موفق بوده است.
 
محمودی با بیان اینکه در حال حاضر دادگستری به عنوان یکی از قوای سه گانه در ایران اسلامی مقتدر و در عین حال مهربانانه به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند، افزود: به دنبال این هستیم تا قوانینی که در چارچوب اسلامی و طی تشریفات قانونی به تصویب رسیده است را اجرا کنیم و ناظر بر اجرای آن باشیم.
 
 وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب سند تحول قضایی، شکایات شهروندان به صورت فیزیکی در بستر الکترونیک و حتی شفاهی همه وقته پذیرفته می‌شود، گفت: به اتفاق همکارانم در معیت رئیس محترم دادگستری شهرستان نکا برانیم و سعی می‌کنیم رسیدگی پرونده در اسرع وقت صورت بگیرد و در این خصوص به جهت رفاه حال شهروندان و با مذاکراتی که با مسئولین عالی قضایی استان داشتیم شعباتی رابر شعبات فعلی اضافه کرده ایم.
 
عضو شورای تأمین شهرستان نکا ادامه داد: دغدغه دستگاه قضا رسیدگی عادلانه از طریق دسترسی آحاد شهروندان به امکانات قضایی و گسترش رسیدگی قضایی در بستر الکترونیک است که با همکاری همه همکاران اداری و قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و با کمک مردم محقق می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حفظ حقوق عامه در داستانی شهرستان نکا از اولویت برخوردار است، اظهار داشت: به یاری خدا و با کمک ضابطین قضایی و شهروندان فهیم نمی‌گذاریم که به حقوق عامه و بیت المال تجاوز و تعدی شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب نکا خطاب به روئسای ادارات و مدیران دولتی گفت: این مردم شایسته بهترین خدمتند، در گذرگاه تاریخ در هر زمانی که نیاز به حضور مردم داشتیم خودشان را به اثبات رساندند و اکنون زمان حضور ما مسئولین در صحنه است.
 
محمودی ادامه داد: اگر مدیر دولتی در ادارات شهرستان توان خدمت، حوصله خدمت و فرصت خدمت شبانه روزی را ندارد در سنگر و جایگاه دیگر خدمت کند. وی تاکید کرد: دادستانی و دادگستری و همکاران قضایی، اهمال و سهل انگاری مدیران دولتی را نمی‌پذیرند، اگر مدیری به مردم خدمت می‌کند دست آن مدیر را می‌بوسیم و به احترامش از جا بر می‌خیزیم.
 
محمودی ادامه داد: در خصوص مدیری که صندلی نظام را وسیله چپاول بیت المال و وسیله اهمال و سهل انگاری خود قرار داده است با جدیت برخورد خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: امنیت شهروندان که شامل امنیت جانی، مالی و سایر مقوله‌های امنیت خواهد بود برای دادستان و برای رئیس دادگستری در اولویت است و در عمل هم اثبات کردیم که با مجرمین و با جرائم خشن با جدیت برخورد می‌کنیم.
 
دادستان نکا گفت: دستگاه قضا با زندانیان دشمنی ندارد، وقتی حیطه کاری بزهکاران و متخلفین با امنیت مردم در هم می‌آمیزد جای ورود ما است و در این زمینه با کسی شوخی نداریم.
 
وی خطاب به آن عده از بزهکارانی که در سطح شهر امنیت مردم را وسیله تفریح خود قرار داده اند، اظهار داشت: در راستای قانون آیین دادرسی کیفری به بزهکاران می‌گویم که ما در چارچوب قانون هیچ ارفاقی را برای جرایم خشن در نظر نمی گیریم و مستند به قانون نهایت برخورد را خواهیم داشت و می‌توانید از دوستان خود که در زندان هستند بپرسید که بنده و بازپرس‌ها و دادیار‌ها در زمینه امنیت به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.
 
محمودی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: خطاب من به پدران و مادرانی است که فرزندانشان در دام اعتیاد گرفتار شدند اگر در خانه به فرزندان محبت نکنیم قطعاً محبت را در جای دیگری جستجو می‌کنند که به قیمت تلف شدن عمرشان تمام می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته ۱۴۴ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان نکا کشف شد، افزود: ۵۹۵ نفر از بزهکاران مربوط به مواد مخدر دستگیر و برایشان پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
دادستان نکا، اظهار داشت: ۱۳۵ نفر از معتادین متجاهر در راستای مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به کمپ‌های دولتی و خصوصی معرفی شدند.
 
محمودی اضافه کرد: ۴۳ مورد طرح تشدید و برخورد با خرده فروشان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی شناسایی و درمان معتادین و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان طی یکسال گذشته انجام شده است.
 
وی در پایان با بیان اینکه قطعا امنیت امروزمان را مدیون و مرهون خون شهدا هستیم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، از خدمات رئیس دادگستری و همکاران قضایی و اداری، و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان نکا که شبانه روزی مشغول خدمت هستند، قدردانی کرد.
 

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها