دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
در رویداد فرهنگی – تربیتی "رزان"مطرح شد
گردن‌کلفت‌ها پشت سر بی‌حجاب‌ها/ جای خالی حمایت‌های قانونی از مطالبه‌گری در حوزه حجاب
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پشت سر بی‌حجاب‌ها گردن‌کلفت‌ها ایستاده‌اند، این پرسش را مطرح کرد که چه کسی باید از مردم در برخورد با ناهنجاری‌ها دفاع کند، در همین زمینه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام میدارد که حمایت قانونی از نقد و مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب وجود ندارد.
آوای خزر زهرا شریفی: همایش عفاف و حجاب در قالب رویداد فرهنگی - اجتماعی "رزان" که به معنای زن محترم، باوقار و متین است، با حضور آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز شنبه در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه برای حجاب و عفاف باید وارد عمل شد، گفت: اگر خواهران محجبه و برادران متدین وارد میدان شوند مسئولان می‌گویند کار دو قطبی شده؛ از یک طرف مدعی طرفداری از تشکل‌های مردمی هستند از سوی دیگر اگر مردم ورود کنند این اتفاق را دو قطبی می‌دانند و اصلا ساختار قانونی ندارند.

وی ادامه داد: آیا در همین لایحه حجاب و عفاف جایگاهی برای مردم در نظر گرفتند؟ این موضوع را تنها به نیروی انتظامی واگذار کردند، جایگاه مردم کجاست، چه کسی باید از مردم دفاع کند؟.

نماینده، ولی فقیه در مازندران بر رفع موانع تاکید و اظهار کرد: مردم بخواهند در مقابل بی‌حجابی‌ها و افسارگسیختگی‌ها بایستند چگونه باید وارد میدان شوند؟ حمایت‌های قانون از آن‌ها چگونه است؟
 
گردن‌کلفت‌ها پشت سر بی‌حجاب‌ها/ جای خالی حمایت‌های قانونی از مطالبه‌گری در حوزه حجاب
 
محمدی لائینی با بیان اینکه قانونگذاران باید قانونی را تصویب کنند که گروه‌های مردمی چگونه اقدام کنند و چه حمایتی وجود دارد؟ گفت: پشت سر بی‌حجاب‌ها گردن‌کلفت‌ها ایستاده‌اند و متاسفانه به محض اینکه مردم وارد عمل شوند با چاقو، چوب و چماق آن‌ها را می‌زنند و چه کسی از گروه‌های مردمی دفاع می‌کند؟

وی ادامه داد: درد ودل کردن بد نیست، اما باید وارد میدان عمل بشویم و اقدام عملی انجام دهیم.
 
نقد و مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب همراه با راهکار باشد

در این مراسم، مدیر اداره امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد "روزان" تبیین و ترویج برکات فریضه عفاف و حجاب در بین آحاد جامعه است.

معصومه مومن زاده با بیان اینکه کار فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب نیازمند پیوست تربیتی است، گفت: این کار فقط با برپایی موکب و توزیع بسته‌های فرهنگی خروجی خوبی نخواهد داشت بلکه مستلزم طرح و برنامه خلاقانه است.
 
گردن‌کلفت‌ها پشت سر بی‌حجاب‌ها/ جای خالی حمایت‌های قانونی از مطالبه‌گری در حوزه حجاب
وی ادامه داد: بانوان باید مادرانه و متعهدانه در عرصه‌های مختلف جامعه حضور یابند تا عرصه برای هنجارشکنان فراهم نباشد.

مدیر اداره امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه نقد و مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب باید با راهکار همراه باشد، افزود: دشمن به دنبال تضعیف جایگاه زن و خانواده است بنابراین برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید در جبهه ترویج عفاف و حجاب با برنامه جامع و دقیق ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها