دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
عضو کمیسیون امنیت ملی:
برخی مسوولان اگر در خانه بنشینند، بهتر است/ بسیاری از خواص احکام خدا را سر بریدند
نماینده مردم ایلام و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مسئولین متاسفانه قمارباز سیاسی و اقتصادی هستند و باید کنار بروند تا مملکت به مسیر صلاح برسد، گفت: این مسئولین بهتر است در منزل بنشینند و حقوق دریافت کنند، اما دست از سر انقلاب و نظام بردارند.
آوای خزرزهرا شریفی: همایش عفاف و حجاب تحت عنوان رویداد بزرگ «رزان» امروز شنبه در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

سخنران اصلی این رویداد، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی بود.

وی با گریزی به برخی از شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان گفت: استراتژی قبلی آمریکا علیه ایران "استراتژی جوجه تیغی و مار" بود زمانی که جوجه تیغی بخواهد مار را از پای درآورد از دم آن شروع به تیغ زدن می‌کند و زمانی که به سر آن رسید سر مار دیگر توان دفاع ندارد.

این عضو خانه ملت ادامه داد: دم جمهوری اسلامی جبهه مقاومت بود. اسرائیل میگفت به جای اینکه در لبنان، یمن، بحرین، عراق و سوریه درگیر شویم مستقیم ایران را هدف قرار دهیم که آمریکا مخالف بود.

فلاحی بیان کرد: هم‌اکنون استراتژی آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، استراتژی مرگ با هزاران چشم است و طبق هدفشان برآنند با شمشیر اقتصاد، سیاست، اختلافات درونی و حضور اسرائیلی‌ها در مرز به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: زمانی زخم شمشیر کاری است که نتیجه خیانت داخلی باشد. امام حسین (ع) روز عاشورا هرچه تلاش کرد تا خطبه‌اش را بخواند، اما سپاه دشمن نگذاشت. امام حسین نیز دلیل این امر را لقمه‌های حرام بیان کردند که مقام معظم رهبری نیز بار‌ها در فرمایشات خود بر عبرت‌های عاشورا تاکید کردند.

وی افزود: بسیاری از خواص از ریل انقلاب خارج شدند و بسیاری از احکام خدا را سر بریدند، امروز در جامعه  برخی مسئولین به دنبال عافیت‌طلبی و مصلحت‌اندیشی رشد و نمو کردند و حاضر هستند برای بحث تبلیغاتی و انتخاباتی ادای انسان‌های روشنفکر را درآورند و بسیاری از احکام خدا را نادیده بگیرند.

فلاحی بیان کرد: این مسئولین سر سفره انقلاب نشستند، در قدرت هستند در همه دولت‌ها بوده و هستند. متاسفانه دشمن  ویترین اسلامیت نظام یعنی حجاب را نشانه گرفته و فرهنگ که خاکریز اول در جنگ با دشمن است را فتح کردند.

عضو خانه ملت اظهار داشت: به اعتقاد  نویسندگان آمریکایی دشمنان ما هیچ‌گاه به دوستمان تبدیل نمی‌شوند، اما می‌توانیم از آنان استفاده کنیم و آمریکا از کشور‌های منطقه مثل عربستان و امارات به نفع منافع خود استفاده کرد.

وی بیان کرد: امروز وظیفه والایی داریم و باید فرهنگ را مردمی‌سازی کنیم و مردم خودشان از مسیر عقلایی، درست و هوشمند از فرهنگ اسلامی دفاع کنند.

سارا فلاحی گفت: باید فرهنگ اسلامی را نهادینه و عملیاتی کنیم. سیره و سنت ائمه اطهار علیهماالسلام را در اقتصاد، فرهنگ، خانواده، مرام و دیگر زمینه‌ها تبیین کنیم و جوانان را در خدمت انقلاب قرار دهیم.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس استراتژی‌ترین و راهبردی‌ترین وزارتخانه را وزارت آموزش و پرورش دانست که دیگر وزارتخانه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید درخدمت آن باشند.

وی ادامه داد: امروز در مدارس ما علیه گفتمان انقلاب کار می‌شود و شاهد هستیم اعتقادات مذهبی دانش‌آموزان ما سست است، چون ما به درستی به آنان خوراک ندادیم.  

فلاحی اذعان داشت: متولیان فرهنگی افراد بیکاری بودند که، چون بیکار بودند آنان را معلمان پرورشی کردیم و ما با این برنامه به جایی نمی‌رسیم.

فلاحی تاکید دارد: جلسات شفاهی خیانت بزرگی به جامعه است و باید جلسات عملیاتی برقرار شود و متاسفانه بسیاری از سیاستگذاران با برخی از طرح‌ها و برنامه مخالف هستند.
 
برخی مسوولان اگر در خانه بنشینند، بهتر است/ بسیاری از خواص احکام خدا را سر بریدند
وی ادامه داد: اکنون مردم هوشمند هستند و نباید با موضوع "دین" بخشی برخورد کنیم؛ دین یک بسته کامل است و نمی‌شود نماز خواند، اما حجاب را رعایت نکرد، نمی‌شود روزه گرفت، اما اختلاس کرد.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت با بیان اینکه مسئولان باید عاملان گفتمان انقلاب باشند، افزود: برخی مسئولین بهتر است در منزل بنشینند و حقوق دریافت کنند، اما دست از سر انقلاب و نظام بردارند.

فلاحی یادآور شد: در چله دوم انقلاب حواسمان باشد که دانش‌اندوزی کنیم و در جبهه فرهنگی اهل اقدام، فکر و گفتمان‌سازی باشیم و به زنان نیز فرصت خدمت بدهیم.

وی با گریزی به نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع)، آن را مملو از شماتت از کسانی عنوان کرد که به اسلام خیانت کردند است و امروز گویی صدای امام علی علیه السلام از دالان‌های تاریخ ما را مورد خطاب قرار می‌دهد، اما متاسفانه برخی از مسئولین در خواب غفلت به سر می‌برند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دشمنان را به طمع درباره خودمان واداشتیم و دین را به مسلخ جریان‌های سیاسی بردیم و ارزش‌ها را نصف و نیمه معرفی کردیم، ما بانوان به ویژه مطالبه‌گران در حوزه عفاف و حجاب باید متفاوت از جا‌های دیگر نگاه کنیم.

فلاحی اظهار داشت: غرب با ایجاد موج فمینیسم، موج خانواده‌گرا و موج فمینیسم‌های پست‌مدرن در صدد این است که جایگاهی برای زن غربی معرفی کند.

وی ادامه داد: فلاسفه غرب در بحث جایگاه زن عقایدی همانند اعراب جاهلیت دارند. نباید کورکورانه از آن‌ها پیروی کنیم باید به سمت الگوسازی جدید برویم.  مسئولین خودباخته شدند و باید به خودباوری برسیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک بزنگاه مهم و حساس، و در شرایطی قرار داریم که بسیار مهم است. دشمن بخشی از استراتژی خود را توسط ملت در حال پیاده‌سازی است و ما به قدرت سخت و نرم توامان نیاز داریم.

فلاحی گفت: دشمن به این باور رسیده که زن دژ محکم خانواده در جامعه اسلامی است. اگر هویت را از زن بگیریم خانواده متلاشی خواهد شد، عده‌ای از مسئولین اگر حقوقشان را بدهیم و در خانه بشینند و دست از سر نظام بردارند به نظام کمک کردیم.

وی خطاب به مسوولان اظهار داشت: اجازه ندهید با زن به صورت کالایی برخورد شود. بانوان امروزی باید یک زن توانا و قدرتمند در جبهه فرهنگی باشند، باید اهل اقدام و فکر باشند به گونه‌ای که هر جا دیگران کم آوردند باید زن نخبه و توانمند کمک فکری دهد.
 
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: دشمنان انقلاب امروز فرش قرمز برای نخبگان ما پهن کردند و غارت فرهنگی را نیز برای ما رقم زدند، اما این مورد غفلت است، آن‌ها مغز و بینش و باور زنان را هدف قرار دادند.

فلاحی با تاکید بر اینکه قوانین ضد خانواده باید اصلاح شود، اظهار داشت: قوانین ضد خانواده توسط افرادی بی‌تخصص نوشته شدند و به طور نمونه برای تشویق به فرزندآوری بسته‌های تشویقی در نظر می‌گیرند، اما در وعده می‌ماند و امروز این قوانین سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد.
 
برخی مسوولان اگر در خانه بنشینند، بهتر است/ بسیاری از خواص احکام خدا را سر بریدند
وی با بیان اینکه برخی مسئولین متاسفانه قمارباز سیاسی و اقتصادی هستند و باید کنار بروند تا مملکت به مسیر صلاح برسد، گفت: استفاده از ادبیات غلط، خیانت به کشور است.

این عضو خانه ملت اذعان داشت: در حوزه آفندی ضعیف هستیم. نباید گوشه رینگ بنشینیم تا دشمن موفق شود. هر جا قدرت مردمی‌سازی شد موفق بودیم. باید بسیج عقلایی، شبکه‌ای و هوشمند متشکل از مردم برای کسب توفیق در جبهه فرهنگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: مهندسی ذهن در شبکه‌های اجتماعی در حال رقم خوردن است باید با تولید محتوا از این ابزار قدرت درست بهره گرفته شود. شبکه اجتماعی ابزار قدرت است نباید این ابزار به دشمن واگذار شود.

فلاحی اظهار داشت: در حوزه سایبر، فضای مجازی و جنگ‌های شبکه‌ای باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

از نظر این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اکنون حوزه اقتصاد و فرهنگ رها شده است و مردم نیز در حال آسیب دیدن هستند.

وی در پایان با بیان اینکه بانوان باید از حاشیه به متن بیایند، خطاب به آن‌ها گفت:  قبل از دشمن روی خودتان حساب باز کنید چرا که زنان می‌توانند مهمترین پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها