دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
تشریح سفر هیأت اقتصادی مازندران به روسیه/۱
حضور مؤثر و عزتمندانه مازندران در سفر به فدراسیون روسیه
استاندار مازندران با پاسخ به چرایی و چگونگی سفر خود و هیأت همراهش به فدراسیون روسیه، این رویداد مهم اقتصادی و تجاری را یک حضور مؤثر، مقتدرانه و عزتمندانه توصیف کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: «فدراسیون روسیه» با بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع پهناورترین کشور دنیا واقع در شمال اوراسیا،   نخستین مقصد سفر خارجی مقامات اجرایی استان مازندران بود که با حضور و حمایت مالی بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) اتفاق افتاد.

به گفته استاندار مازندران یک هیأت کاربردی در این سفر شرکت داشتند و سعی شد که تعداد مدیران کمتر باشد و فعالان اقتصادی بیشتری حضور پیدا کنند تا توسعه تجاری و اقتصادی اهداف سفر به خوبی دنبال شود.

جلسات نیز کاملا با رعایت احترامات بود و اصلاً نگاه‌ها از بالا به پایین نبود بلکه همسطح بود. تیم استان مازندران که در واقع نماینده جمهوری اسلامی ایران بود و استاندار نیز اختیار تام از رئیس جمهور برای عقد تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌ها داشت، با اقتدار و با عزت صحبت و مذاکره کرد.

سید محمود حسینی‌پور دستاورد اولیه این سفر را انعقاد تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌هایی به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری برای مازندران قابل توجه نیست، اما شروع خوبی بوده است.

او اظهار داشت که این سفر بنا به اذعان دوستانی که در سفر‌های قبلی حضور داشتند، پُربارترین سفر استاندار بود و جلسات کارشناسی زیادی در محل اقامت بین مسوولان و تجار مازندران برگزار می‌شد و هر جلسه‌ای که با روس‌ها داشتیم بلافاصله برای اجرایی کردن مباحث کار را دنبال می‌کردیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه از مزیت همسایگی با کشور‌های دیگر بسیار محدود بهره بردیم، گریزی به راهبرد جدید دولت مردمی سیزدهم زد که راه برای بهره‌برداری حداکثری مازندران از این مزیت باز کرد.

از نگاه حسینی‌پور توسعه تعاملات بین‌المللی و دیپلماسی اقتصادی که دولت به ویژه با کشور روسیه شروع کرد، استان مازندران با سه فرودگاه و سه بندر مهم نقش مهمی را می‌تواند در کریدور شمال جنوب ایفا کند به همین دلیل استانداری مازندران نیز در طول مسیر راهبردی دولت، از یک و نیم سال گذشته دیپلماسی اقتصادی را با کشور‌های همسایه آغاز کرد.

او بیان کرد که در این مدت رفت و آمد‌های مختلفی در حوزه منطقه‌ای با کشور‌های همسایه شروع شد، هم برخی از استانداران کشور‌های حوزه خزر در مازندران حضور پیدا کردند و همچنین نشست سفرای اکو در ساری را داشتیم و پس از آن نیز دعوتنامه‌های پی در پی برای استاندار مازندران برای حضور در کشورشان فرستادند که یکی از این کشور‌ها روسیه بود و از سه استاندار این کشور دعوتنامه داشتیم.

استاندار مازندران البته این را هم گفت که پیش از هیات اقتصادی مازندران به روسیه، از دو استان اصفهان و آذربایجان شرقی نیز با همین هیات‌های بلندپایه در روسیه حضور پیدا کردند.

حسینی‌پور ادامه داد: با وجود اینکه ما در همسایگی روسیه قرار داریم، ولی ترجیح دادیم به جای عجله در این سفر، برنامه‌ریزی‌های پیش از سفر را آنچنان پیگیری کنیم که فراتر از تفاهمنامه‌ها به قرارداد‌های تجاری برسیم که دستاورد سفر ما ملموس باشد.

او گفت: در این سفر ۶ روزه جلسات متعددی در کشور روسیه برگزار شد؛ هم جلسات رسمی با مقامات این کشور و هم جلسات B۲B با تجار و فعالان اقتصادی روسیه انجام شد و دستاورد‌های خوبی داشتیم که بعضا هم غیرقابل پیش‌بینی و این سطح و نوع از آمادگی برای برقراری ارتباطات تجاری تقریبا بی‌نظیر بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در سفر به روسیه مجموعه ملاقات‌هایی که انجام شد با مقامات رسمی، با استاندار و معاونان و مسوولان استان‌های آستاراخان، ولگاگراد و شهر مسکو بود که در پایتخت روسیه با برخی مسوولان کشوری روسیه هم مذاکراتی داشتیم.

او درباره یک دیدار خارج از برنامه تصریح کرد: استاندار و معاونان استان سامارا نیز وقتی از حضورمان مطلع شدند از ما خواستند که حتما در استان آن‌ها حضور پیدا کنیم، استانی است با سه و نیم میلیون جمعیت و بسیار علاقمند به مازندران.

ما اعلام کردیم که برنامه‌های فشرده‌ای داریم و آمادگی نداریم، اما اعلام کردند که به ما وقت بدهید که در مسکو دیداری داشته باشیم. در نتیجه استاندار سامارا و تیم مدیریتی آن‌ها به مسکو آمدند، جلسه بسیار خوبی داشتیم.
 
حضور مؤثر و عزتمندانه مازندران در سفر به فدراسیون روسیه
استاندار مازندران به تشریح یک دیدار جالب پرداخت و گفت: در روسیه مسوول گمرک اهمیت و جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد. «روسلان دیویدف» رئیس سرویس فدرال گمرک روسیه است. براساس اظهارات سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سابقه نداشته است که "دیویدف" به آسانی وقت دیدار به مسوولان یا حتی در سطح وزرا را بدهد، اما اعلام کرد که جلسه با استاندار مازندران را شخصا حضور پیدا می‌کنم و همه تعجب کردند.

او ادامه داد: «روسلان دیویدف» آمد و دیدیم که چقدر علاقمند به مازندران است؛ و گفت که «در نوجوانی یک مسابقه کشتی را می‌دیدم و گوینده مدام می‌گفت: "ببر مازندران" و برای من سوال بود که مازندران چیست که ببر دارد و حتما خیلی قدرت دارد». به ایشان گفتیم که ببر مازندران سبب شد تا شما در جلسه حضور پیدا کردید!

حسینی‌پور بیان کرد: از مازندران و مزایای این استان با رئیس گمرک گفتیم و او با وجود اینکه تا کنون به مازندران نیامده است، اما موقعیت ژئوپلتیک مازندران را در آینده روابط سیاسی اقتصادی ایران و روسیه و کشور‌های حاشیه خزر بسیار مهم عنوان و اظهار کرد که جایگاه مازندران بسیار با اهمیت است و تاکید هم داشت که دو طرف برای تعامل حداکثری با یکدیگر باید کار کنیم تا مجموعه تعاملات اقتصادی را به نتیجه برسانیم.

او این را هم اضافه کرد که رئیس گمرک روسیه یک شخصیت ویژه‌ای است و‌ می‌تواند در تعاملات تجاری و اقتصادی ما اثرات بسیار بسیار جدی بگذارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار