دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
تشریح سفر هیأت اقتصادی مازندران به روسیه/۴
مازندران و قرارداد تاریخی ایران با روسیه!
قرارداد عرضه محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به فروشگاه‌های معتبر روسیه برای نخستین‌بار در تاریخ مراودات دو کشور انجام شد و مازندران با پایانه معتبر «روماک گستر» آغازگر این رویداد مهم شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: سفر ۶ روزه هیأت اقتصادی مازندران به پهناورترین کشور جهان، اهداف خاصی را در دل خود داشت، به گفته استاندار مازندران دو موضوع در این سفر بسیار مهم بود، یکی بحث دامپزشکی بود؛ به دلیل اینکه بسیاری از محموله‌های غذایی مازندران با استاندارد‌های روس‌ها فاصله دارد، استاندارد‌های روس‌ها خیلی سختگیرانه است و تجار را دچار مشکل کرده است.

سید محمود حسینی‌پور تصریح کرد: برای این موضوع جلسه مهمی داشتیم و قرار شد که تعامل حداکثری بین دامپزشکی روس و مازندران برقرار شود و شرکت‌هایی که صادرات غذایی به روس دارند با همکاری دامپزشکی‌های دو طرف یک واحد آموزشی مشترک ایجاد بشود که کار‌های آموزشی انجام بدهند و موانع را برطرف کنند.

به گفته او، در این جلسات طرف روس بسیار مشتاق بودند که بتوانند موانع را برطرف کنند تا هر چه زودتر مراودات ما فعال شود و ما بتوانیم رفت و آمد‌های تجاری را بیشتر کنیم.

استاندار مازندران که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت؛ یکی از قرارداد‌ها و در واقع موضوعات مهم را در بحث «پایانه صادراتی روماک» که یک پایانه بی‌نظیر و معتبر است عنوان و تصریح کرد: مدیر این مجموعه در چند استان روسیه مذاکراتی داشتند تا الگوی همین پایانه را در روسیه پیاده کنند و برای همکاری جهت عرضه محصولات غذایی که از مازندران به فروشگاه‌های معتبر زنجیره‌ای روسیه برود قرارداد بستند.

حسینی‌پور ادامه داد: فروشگاه‌های بزرگی مانند «ماگنیت» که ۲۷ هزار شعبه در این کشور دارد و خریداران آن نیز یک جمعیت ۴۴ میلیون نفری هستند بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار برای نقل و انتقال محصولات با مازندران قرارداد بستند به طوری‌که ما هر چقدر بتوانیم محصولات غذایی خود را در قالب قرارداد انجام‌شده به روسیه بفرستیم - در صورتی که همراه با رعایت استاندارد‌های لازم باشد – این کشور پذیرا خواهد بود.

استاندار مازندران این را هم گفت که این قرارداد برای نخستین‌بار در تاریخ مراودات دو کشور انجام شد و نه صرفاً مازندران، بنابراین عملاً محصولات ایران اسلامی و مازندران در سبد غذایی روس‌ها قرار گرفته است.

او همچنین از انعقاد تفاهمنامه بین‌المللی بین پایانه صادراتی برنج آمل با سرای تجاری در مسکو - که به زودی بازگشایی این دفتر را در مسکو داریم – خبر داد و گفت: یکی از مباحثی که برای ما بسیار مهم بود این بود که برنج فاخر ایرانی را در سبد غذایی روس‌ها قرار بدهیم و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
 
مازندران و قرارداد تاریخی ایران با روسیه!
او در همین راستا گریزی به بحث مرکبات زد و گفت: سال گذشته باغداران ما برای فروش مرکبات دچار مشکل شده بودند، لذا با قراردادی که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه بسته شد به شرطی که ساز و کار‌ها رعایت شود دیگر مشکلی برای صادرات مرکبات نداریم.

حسینی‌پور ادامه داد: با این حال یک مقداری خودمان باید یکسری اصلاحاتی را داشته باشیم ازجمله اینکه تولیدات استان را صادرات‌محور کنیم، هر میوه‌ای قابلیت صادرات ندارد لذا باید تولیدات و الگوی کشت اصلاح شود.

استاندار مازندران در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چه تضمینی وجود دارد تا تفاهمنامه‌ها تبدیل به قرارداد شده و قرارداد‌ها پا برجا بمانند و با تغییر مدیران تغییر نکنند، گفت: قرارداد الزام‌آور و تعهد است، تعهد و قراردادی که روماک به طرف روسی داده اگر هر استاندار یا مسوول دیگری بیاید باید دنبال بشود و این اطمینان را مردم داشته باشند که پای همه قراردادها، «تعهد» است.

او در پایان این بخش، عنوان کرد: جلسات مهمی را تجار و مجموعه صنایع مازندران به صورت B۲B با طرف روس داشتند که گفتگو‌های سازنده‌ای انجام شد، آشنایی با مزیت‌های مازندران برای روس‌ها جذاب بود. توانمندی‌های مازندران، تولیدات و دسترسی‌هایی که داریم خیلی برای آن‌ها مهم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار