دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳
فرماندار ساری در مراسم تجلیل از خبرنگاران:
مرکز مازندران پیشرفت داشت اما تحولات کم بود
نماینده عالی دولت در ساری معتقد است که مرکز مازندران در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت داشت، اما تحول و توسعه آن کم بود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: به مناسبت روز و هفته خبرنگار گرامیداشت شهید محمود صارمی، یک‌شنبه شب دورهمی خبرنگاران مرکز مازندران با هماهنگی فرمانداری ساری و با حمایت خیر ارزشمند حاج حسن صفری برگزار شد.

ابتدا ۶ نفر از خبرنگاران پای تریبون رفتند و تقریباً حرف‌هایی بازتکرار شد که برخی از آن‌ها نشان از عدم اطلاع رسانه‌ها نسبت به آخرین وضعیت شهرستان ساری دارد چه اینکه برخی از آن‌ها اصلاً در نشست‌های کارگروه‌ها و ستاد‌ها شرکت ندارند و از تغییرات بی‌خبرند.

یکی از خبرنگاران بیشتر در خصوص اخلاق رسانه‌ای و خودباوری، خودیاری و خودباروری سخن گفت و رسانه‌ها را به سمت دوستی و صمیمت فراخواند.

نماینده عکاسان از هزینه‌های بالای عکاسی و حوادث غیرمترقبه‌ای که برای یک عکاس ممکن است در طول تصویربرداری رخ بدهد سخن به میان آورد و اشاره‌ای هم به برخورد هلی‌شات عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی با سیم برق در یکی از مراسمات محرم داشت که زیان ۱۲ میلیون تومانی روی دست صاحبش گذاشت و بدتر اینکه توجهی به خبرنگار نشد.

در ادامه نیز، فرماندار ساری با تبریک روز خبرنگار معتقد است که حتی بیسوادترین فرد هم می‌تواند از طریق رسانه دارای علم و آگاهی شود و از نظر او خبرنگاران از حقوق ملت در برابر زر و زور و تزویر پرستاری می‌کنند.

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه در شهرستان ساری رشد و پیشرفت داشتیم، اما تحول و توسعه کم بوده است، تأکید دارد که یکی از دلایل آن را باید به‌واسطه وجود افراد تمامیت‌خواه، انحصارطلب و کسانی که به دنبال اختناق و استبداد هستند دانست.    

او که دانش‌آموخته علوم سیاسی است، می‌گوید: ذهن‌های فرتوت اجازه ساری شاد را نمی‌دهند و در این میان خبرنگاران باید واقع‌بینانه و آزادانه به تحلیل این مسائل بپردازند.

فرماندار ساری به تمجید معاونان و ۶ بخشدار ساری پرداخت که همه آن‌ها را خودش انتخاب کرده است و بیشتر آن‌ها نیز جز خدا کسی را نداشتند، از اینرو اجازه نمی‌دهد نقد و نکته‌ای راجع به این افراد عنوان شود.

او ادامه داد: هر کدام از معاونانم قابلیت فرماندار شدن را دارند و باید یک بار هم شده نشان بدهیم که برای میز و صندلی دستاویز نشویم و بگذاریم آن‌هایی که بهتر و کاربلدتر هستند به صحنه بیایند.

نوبخت با بیان اینکه "من سالاری" باید به "ما سالاری" تبدیل شود، این را هم اضافه کرد که "بنا ندارم از کسی مشروعیت بخواهم".

فرماندار ساری که گویی از جریان یا فرد خاصی حسابی شاکی است و عنوان داشت که برخی‌ها فکر می‌کنند با حمله کردن به مدیران بزرگ می‌شوند، معتقد است که به جای حمله و بی‌انصافی‌کردن در حق مدیران استان باید از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات، استفاده کنیم.

او در بخش پایانی سخنان خود از پیش‌ثبت نام ۲۶۵ نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود خبرداد و از حضور قشر جوان گفت به طوریکه از این تعداد، ۱۴۰ نفر در سنین ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

نوبخت ادامه داد: از مجموع ثبت نامی‌ها، ۳۲ نفر خانم و ۲۳۳ نفر آقا هستند.  

فرماندار ساری در پایان اعلام کرد: در هفته دولت امسال، ۱۹۶ پروژه با اعتبار ۸۱۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: