دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
فرماندار ساری:
رضایت مردم در اولویت است/ پیگیر رضایت خواص نیستیم
نماینده عالی دولت در شهرستان ساری، اظهار داشت: ما به دنبال رضایت خواص نیستیم؛ رضایت مردم، مستضعفان و شهروندان شهر را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

زهرا شریفی - آوای خزر: محمدعلی نوبخت روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری به دوم تا هشتم شهریور هفته دولت اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ اخلاص، ساده‌زیستی و صداقت را از شاخص‌های بارز شهید رجایی عنوان کرد و گفت: انقلابی واقعی، ولایت مدار است نه ولایت شعاری، ولایت مدارها همیشه در میدان عمل هستند.

وی «رو در بایستی و بده‌بستان» را دو عامل مهم در به سرانجام نرسیدن پروژه‌های نیمه کاره دانست، افزود: ما در دستگاه‌های اجرایی به دنبال پیاده‌سازی حکم‌رانی مردمی هستیم تا پیچ‌های زنگ‌زده اهمال کاری و تنگ‌نظری و دست‌اندازی در پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان ساری را بشکنیم و در میدان عمل ورود پیدا کرده و این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

فرماندار شهرستان ساری گفت: کارفرما و دستگاه‌های اجرایی اگر بر پروژه‌ها نظارت درست داشته باشند و همه پروژه‌ها را شناسنامه دار کنند و با پیمانکاران هم بده بستان نداشته باشند؛ پروژه‌ها تمام خواهند شد.

وی به پروژه ۲۸ ساله پل روستای اروست در منطقه چهاردانگه ساری اشاره کرد و افزود: این پروژه در مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این منطقه بود اما با وجود این سال‌ها که از آن سفر می‌گذرد این مصوبه اجرایی نشده بود.

نوبخت دلیلش را اینگونه مطرح کرد: شاید وزیری و یا مسئول رده بالایی از این منطقه محروم گذر نمی‌کردند تا عملکرد آقایان را تحسین کنند و دیگر اینکه اکثر مردم این منطقه که از ۱۱ روستا تشکیل می‌شود ساکن سمنان هستند و موقع انتخابات نیز آنجا رای می‌دهند پس آورده سیاسی هم ندارد. همیشه آقایان وقت خود را جایی صرف کردند که امتیاز داشته باشند.

وی ادامه داد: چرا نهادها فریاد نزدند و یا نهادهای انقلابی پیگیر این موضوع نشدند این در حالیست که فرمایشات مقام معظم رهبری باید در این مکان به ثمر می‌نشست.

نوبخت افزود: ما به دنبال رضایت خواص نیستیم؛ رضایت مردم، مستضعفان و شهروندان شهر را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم .

وی در خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا به احدی اجازه مداخله در امورات خود ندهند همانطور که ما با انتخاب بخشداران و معاونان فرمانداری به کسی اجازه دخالت در انتصابات را ندادیم و به همان ترتیب در انتصابات دیگر دستگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم.

نوبخت تاکید کرد: مشاوره، مشورت و نقطه نظر خوب است اما دخالت ممنوع!

فرماندار ساری تعامل، هماهنگی و همکاری را عامل توسعه دانست و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: در هفته‌ی دولت شجاع باشید و اگر قرار باشد از دولتمردانی چون رجایی و باهنر الگوبرداری کنیم نباید به احدی باج بدهیم.

نوبخت با بیان اینکه مدیریت ما باید مبتنی بر شجاعت باشد، افزود: اگر از این پس دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌ها کوتاهی کنند؛ چادر می‌زنیم همانطور که در اروست چادر زدیم.

وی با بیان اینکه شاخصه های رفتاری شهید رجایی باید الگوی کار ما باشد، افزود: هر اتفاقی و دستاوردی که در فرمانداری صورت می‌گیرد حاصل تعامل و تلاش شبانه‌روزی همه مدیران این مجموعه از جمله معاونان و بخشداران است.

رضایت مردم در اولویت است/ پیگیر رضایت خواص نیستیم

نوبخت بیان کرد: باید به زیر مجموعه‌ها قدرت داد تا رشد کنند اگر این کار را کنیم انقلابی هستیم.

فرماندار ساری حضور در مراسم نماز را الزامی دانست و گفت: نماینده‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در نماز جمعه حضور پیدا کنند تا مردم مستقیم مشکلات و مطالبات خود را با آن‌ها مطرح کنند.

نقش نماز جمعه در برهه‌های مهم انقلاب

در این نشست، میثم تبریزی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه ساری به پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه میعادگاه عاشقان، عارفان و مومنان خداجویی است که راه اعتلای انقلاب و بقای حکومت اسلامی گام‌ برمی‌دارند.

وی به نقش نماز جمعه در برهه‌های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس، و دوران سازندگی اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا نیز این مکان عبادی و سیاسی در کمک مومنانه نقش مهمی داشته است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه ساری با بیان اینکه بزرگترین واکسیانسیون بیماری کرونا در این مکان انجام شده است، گفت: بزرگ‌ترین اجتماعات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در نماز جمعه برگزار می‌شود.

تبریزی، نماز جمعه را سنگر انقلاب نامید و افزود: در شرایط جنگ ترکیبی و اتفاقاتی که دشمن رقم می‌زند می‌توان با عملیات فرهنگی در مقابل این شبیخون و جنگ ترکیبی مقابله کرد و سنگر نماز جمعه می‌تواند اتاق فکر باشد.

وی به تأسیس پایگاه بسیج در مکان مصلی ساری اشاره کرد و گفت: برپایی موکب، پذیرایی از نمازگزاران، برپایی میز خدمت از اقداماتی است که هر هفته در نماز جمعه مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها