دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
آوای خزر گزارش می‌دهد
مسوولان ساری در جلسه شورای اداری آبان‌ماه چه گفتند؟
اولویت قرار دادن طرح‌های نیمه‌تمام، بستن گلوگاه‌های فساد اداری، اجتماع بسیجیان، وضعیت سبز در کشتارگاه‌ها، تجلیل از معلولان نخبه، پیگیری برای اضافه‌شدن ون مجهز به ویلچر در ناوگان شهر، و زیرپوشش قرار داشتن ۱۰۰ خانواده دارای یک تا چهار معلول در ساری، مهمترین عناوین سخنان مدیران شهرستان ساری در جلسه شورای اداری بود.
آوای خزر زهرا شریفی: جلسه شورای اداری آبان‌ماه شهرستان ساری با تذکراتی از سوی فرماندار و رئیس جلسه همراه بود؛ حفظ همدلی و رفع مشکلات مردم با همکاری‌های بین بخشی، رعایت قانون، پیشبرد اهداف دولت با تفکر جهادی، تلاش برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، ایجاد گفتمان برای نزدیک شدن قشر جوان و نوجوان با مسئولان و شنیدن صدای این قشر فعال جامعه و رعایت چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت  در انتخابات از مهمترین سرفصل‌های صحبت‌های محمدعلی نوبخت بود.

فساد اداری بزرگترین تهدید مدیریتی

رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این جلسه تبعیض ناروا را یکی از مفاسد دانست و گفت: اگر به قانون درست عمل شود تبعیض هم به وجود نمی‌آید.

حجت‌الاسلام صادق اکبری تاکید کرد: مدیران ما باید با فساد اخلاقی و فساد مالی مبارزه کنند، بعضی از افراد پنهان و آشکار آن‌ها متفاوت است، پنها‌ن‌ها روزی آشکار می‌شود توجیه و دلیل هم فایده هم ندارد؛ پنهان‌ها و آشکار‌ها یکی باشد.

وی امانت داری را یکی از خصایص مدیران برشمرد و افزود: هر نوع خلاف قانون از سوی آنها، خیانت در مسوولیتی است که به عنوان امانت در اختیارشان قرار داده‌اند.

عضو شورای تأمین مازندران، فساد اداری را بزرگ‌ترین تهدید دانست و گفت: پیشگیری مهم‌ترین وظیفه مدیران است و البته موظفند با اصلاح روش‌ها و بستن گلوگاه‌ها از ادارات مجموعه خود صیانت کنند و نظارت و بازرسی در مجموعه تحت امر مورد توجه قرار گیرد.

اعتماد مردم؛ پایه بسیج است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ساری با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امسال بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ ابراهیم شریفی با بیان اینکه پایه و اساس بسیج اعتماد مردم است، افزود: ۸۵ هزار بسیجی جانشان در راه انقلاب و دفاع از کشور تقدیم کردند.
 
مسوولان ساری در جلسه شورای اداری آبان‌ماه چه گفتند؟
وی اعلام کرد: اجتماع ۳ هزار نفری بسیجیان در استادیوم سید رسول حسینی از برنامه‌های هفته بسیج در ساری است که صبح جمعه سوم آذرماه برگزار می‌شود.

سرهنگ شریفی به نقش‌آفرینی نیرو‌های مردمی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اگر امروز منطق بسیج و بسیجیان در دنیا وجود نداشت شاید بسیاری از مردم مظلوم جهان توانایی لازم برای مقابله با دنیای سلطه را نداشتند.
 
بازدید مستمر از کشتارگاه‌های صنعتی

رئیس دامپزشکی شهرستان ساری با اعلام اینکه هیچ‌گونه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مازندران مشاهده نشده و این استان همچنان از وضعیت سبز برخوردار است، گفت: این در حالیست که این بیماری در همسایگی این استان از جمله تهران و استان مرکزی مشاهده شده است.

دکتر علیرضا اسلامی کولایی افزود: اداره کل دامپزشکی مازندران با برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام واکسیناسیون طیور و بازدید و نظارت شبانه‌روزی از کشتارگاه‌های صنعتی اقدامات خوبی را انجام می‌دهدمسوولان ساری در جلسه شورای اداری آبان‌ماه چه گفتند؟
 
تجلیل از معلولان نخبه

رئیس دامپزشکی شهرستان ساری بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط گروه‌های مختلف جهت جلوگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری گفت: روز جهانی معلولان را در پیش داریم؛ این روز فرصت مناسبی برای احیای حقوق افراد دارای معلولیت و دسترسی آسان‌تر به امکانات عمومی است.

سید مرتضی موسوی به برنامه‌های بهزیستی در این هفته اشاره و اظهار کرد: افتتاح مسکن معلولان، تقدیر از معلولان نخبه، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، کلاس‌های پیشگیری از معلولیت و مداخلات بهنگام دوره‌های طلایی و برگزاری جلسات مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی از جمله برنامه‌های بهزیستی است.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری تقدیر از معلولان نخبه در حوزه‌های مختلف را دیگر برنامه‌های روز جهانی معلولان است.

۱۰۰ خانواده در شهرستان ساری دارای یک تا چهار معلول هستند

مشاور فرماندار ساری در امور معلولان و توانخواهان نیز به ۱۲ آذر روز جهانی معلولین اشاره کرد و از فرماندار ساری به واسطه انتخاب مشاور در حوزه معلولان قدردانی کرد.

یاسین قاسمی جامعه هدف معلولان در شهرستان ساری را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ خانواده این شهرستان دارای یک تا چهار معلول هستند که هزینه نگهداری آن‌ها بسیار زیاد بوده و نیازمند توجه دستگاه‌های اجرایی است.

وی همکاری بین بهزیستی و دیگر دستگاه‌های اجرایی را بهبود وضعیت معلولان مهم دانست و خواستار تسهیل در بروکراسی‌های اداری برای این قشر از جامعه شد.
 


ون مجهز به ویلچر در راه ساری 

مشاور فرماندار ساری در امور معلولان  و توانخواهان از همکاری و تعامل شهردار ساری در حوزه معلولان قدردانی و اعلام کرد که در نظر داریم اولین ون مجهز به ویلچر توسط شهرداری ساری وارد ناوگان حمل و‌نقل عمومی شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری خواست تا نسبت به مناسب‌سازی معابر شهری اهتمام ویژه داشته باشند.
 
مسوولان ساری در جلسه شورای اداری آبان‌ماه چه گفتند؟
تقدیر از سفیر کتاب در ساری

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری نیز به اقدامات این نهاد در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و وجود ۳۰ سفیر کتاب را از ظرفیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری عنوان کرد.

ابوذر علیزاده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰۰ کار فرهنگی در این نهاد انجام شده است، افزود: ۴۰ برنامه نیز طی هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان اجرایی شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری به پروژه‌های نیمه‌کاره در مرکز استان اشاره کرد و خواستار حمایت برای اتمام کتابخانه در منطقه بالادزای ساری شد.

به گزارش خبرنگار ما «بارانا انبار» سفیر کتاب در مرکز استان نیز به عنوان مهمان ویژه این جلسه با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به حوزه فرهنگ و کتاب توجه بیشتری داشته باشند.

بارانا با اعتقاد به اینکه ما آینده‌سازان این کشور هستیم حمایت مسئولان را در تحقق این موضوع مهم دانست.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها