دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
فرماندار ساری:
میدان تره‌بار ساری و پل اروست با همکاری دستگاه قضا به نتیجه رسید
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین دستگاهی یادآور شد: دو پروژه «میدان تره بار و پل اروست» بدون کمک دستگاه قضا در زمان مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسید.
زهرا شریفی آوای خزر، محمدعلی نوبخت صبح روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علی‌ها گفت: پرستاران ما به ویژه در شرایط کرونا با نگاه مجاهدانه بار دیگر در تاریخ ایران اسلامی برگ زرینی را به نام خود رقم زدند.

وی با تبریک هفته بسیج افزود: تفکر بسیجی صیانت از اصول انقلاب بوده و حقوق ملت را دنبال می‌کند. این شجره طیبه با بصیرت، دشمن‌شناسی، امیدافرایی و پرهیز از تملق و چاپلوسی به دنبال آبادانی و توسعه کشور و شهر است.

فرماندار ساری گفت: مدیران این شهرستان با رعایت قانون و اجرای عدالت و کرامت در تلاش هستند نشاط، شادابی و رفاه را برای شهروندان ساروی فراهم کنند و از توهین و تخریب‌ها، رذایل اخلاقی که منجر به گسست سیاسی شود، خودداری کردند و نگاه ما در فرمانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی همدلی و همراهی در روستا‌ها و بخش‌ها و دهیاری‌ها است.

وی افزود: ۶۶۲ پروژه در هفته دولت و دهه فجر سال ۱۴۰۱ و هفته دولت ۱۴۰۲ به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که ۴۰۰ پروژه  روستایی و ۳۰۰ پروژه شهری با قدمت بالای ۱۰ سال بودند و ۸۰ پروژه با برنامه ریزی‌های انجام شده منتج به نتیجه شد.

نوبخت با بیان اینکه هراسی از پروژه‌های نیمه‌کاره نداریم، اما نیاز به همکاری بین دستگاهی است، ادامه داد: دو پروژه «میدان تره بار و پل اروست» بدون کمک دستگاه قضا استان مورد  بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: از همکاری شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جهت حل مشکلات این شهر قدردانی می‌کنم ضمن آنکه جلوگیری و مبارزه جدی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دستور کار شورای بخش‌های ۶ گانه قرار دارد.

نوبخت گفت: بستر و شرایط را برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باید فراهم کنیم و فضا را به سمتی سوق بدهیم که این عزیزان نظرات خود را به ما انتقال داده و ما نیز بهترین تصمیم را برای آن‌ها اتخاذ کنیم.

وی به انتخابات پیش رو اشاره و تاکید کرد: چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشتند مد نظر ما بوده و در دستور کار قرار دارد. رعایت قانون  توام با همراهی همه سلایق و مشارکت حداکثری از اهداف اصلی ما از برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است.

فرماندار شهرستان ساری گفت: اجازه مداخله و دخالت در انتخابات را نمی‌دهیم و از آرای مردم صیانت کرده و صندوق آرا را رصد می‌کنیم.

در این جلسه از "بارانا انباز" سفیر کتاب در ساری به مناسبت هفته کتاب و از "معصومه قاسمیان" مدیر پرستاری بیمارستان فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها ساری به مناسبت روز پرستار با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها