دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برداشتن گام عملی در خودکفایی کاغذ، از عزم دولت سیزدهم برای تبدیل کشور به صادرکننده کاغذ و ملی شدن صنعت نشر در گام‌های بعدی گفت و اینکه بر ماندن پای تولید کاغذ ایرانی اصرار داریم.

آزاده بابانژادآوای خزر: محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز جمعه دهم آذرماه در مراسم خودکفایی کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی دانش‌آموزان که در کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، از تمامی کسانی که این رویداد  مهم را رقم زدند قدردانی کرد.

او با یادآوری اینکه وقتی دو سال پیش به کارخانه چوب و کاغذ آمده بود و پیشینه کار را مشاهده کرد شاید افق روشنی نمی‌دید، افزود: امروز، اما در نقطه‌ای ایستادیم که همه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی فرزندان عزیرمان در ایران اسلامی توسط این کارخانه تأمین شده است.

او با بیان اینکه بخش اصلی حوزه نشر کشور امروز به این نقطه رسیده‌اند و امروز تنها خودکفایی کاغذ مورد نیاز کتب درسی را نداریم، تصریح کرد: عنوان ملی شدن صنعت نشر را در برنامه داریم و وضعیت حوزه نشر را در نشست‌ها اعلام کردیم که تولیدِ چیزی کمتر از ۵ هزار تن کاغذ دولتی بود، اما حالا نیاز آموزش و پرورش حدود ۵۰ هزار تن و حوزه‌های مختلف حداقل ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که توانمندی تولید همه آن‌ها را در داخل داریم.

اسماعیلی گفت: رئیس جمهور وقتی رئیس قوه قضائیه بودند از این کارخانه بازدید و همان زمان این دغدغه را با ما عنوان کردند. در اینجا باید از کارگروه کاغذ و نشر قدردانی کنم که آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور جهادی پای کار آمد و رئیس جمهور نیز کمتر دیداری داشتند که صبحت از حل مشکل کاغذ نداشته باشند.

او ادامه داد: وزاری صمت و اقتصاد و دارایی، رئیس بانک ملی -  که اخیرا تفاهمنامه‌ای را با هم در حوزه فرهنگی امضا کردیم –  رئیس قبلی بانک ملی و همکارانم و ... در کنار هم زحمت کشیدند.

تولید کاغذ تنها به مازندران ختم نمی‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور یکپارچه‌ای داریم و به مثابه یک روح هماهنگ در کنار هم قرار دارند، گفت: امروز در این نقطه ایستاده‌ایم و اینجا نقطه پایانی کار ما نیست و به زودی مجموعه معظمی را در شیراز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن کاغذ افتتاح خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: چند مجموعه دیگر را نیز با عنوان کاغذ سبز در حال راه‌اندازی داریم که آقای فتاح آن را مدیریت خواهند کرد.

او گفت: همه عناصر و بخش‌ها کنار هم هستند و ما در حوزه کاغذ این را تنها یک موضوع فنی و صنعتی نمی‌دانیم بلکه به یکی از موضوعات هویتی ما تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردم کشورمان همیشه پیشتاز عرصه‌های فرهنگی بودند و همه پیشرفت‌های ما محصول نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

پای کاغذ ایرانی می‌مانیم/برداشتن گام عملی در ملی‌شدن صنعت نشر

اسماعیلی گفت: شما می‌دانید که رهایی از بند استعمار اولا و اساسا در حوزه فکر و اندیشه باید رخ بدهد و امام راحل ابتدا ما را از استعمار فرهنگی رهانیدند و اتفاقاتی که امروز رخ می‌دهد حاصل بازگشایی این زنجیر استعمار از فکر و اندیشه ملت و ادامه این راه با رهبری امام خامنه‌ای است.

او اظهار کرد: دولت ما دولت مردمی و صادق الوعد است و آنچه پیش روی ماست چیزی در برابر توانمندی‌های فرزندان ایرانی نیست، کشور ما باید به یک صادرکننده مهم در کاغذ تبدیل و همه نیازمندی‌های کشور رفع شود و نیازمندی منطقه را نیز پوشش بدهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت خودکفایی کاغذ را از خودش در آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد از اختصاص ماهانه یک‌هزار تن کاغذ به ناشران خبر داد و گفت: پای کاغذ ایرانی هستیم، کیفیت را تولیدکنندگان باز هم بالا خواهند برد.

او ادامه داد: شاید تولید کاغذ بهره بالایی ندارد، اما ما لبیک‌گوی رهبریم و خوشحالیم که امروز گام‌های عملی را با همت تولیدکنندگان برداشتیم.

اسماعیلی گفت: دولت از توسعه زیرساخت‌ها نمی‌هراسد و امروز با دستور رئیس جمهور همه طرح‌های نیمه تمام کتابخانه‌های مرکز تأمین اعتبار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موضوع نگرانی مالیاتی ناشران گفت که در هفته پیش حل شد و این را هم اضافه کرد که فاصله تصمیم تا اجرا را در این وزارتخانه کاهش دادیم و در روز‌هایی که تأمین کاغذ داشتیم تلاش کردیم تا نیازمندی‌ها را از ارز ترجیحی تأمین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز هر جا نیاز به کاغذ باشد و فضا فراهم باشد به حوزه نشر کمک می‌کنیم، گفت: حوزه نشر باید مهمترین دستاورد حوزه فرهنگ باشد، انقلاب در همه حوزه‌ها پیش رفته است و امیدواریم عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها