دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
احمد نادری در همایش روز مجلس:
تحقق اهداف کشور در گرو تصویب قوانین صحیح
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌آباد و پردیس اظهار داشت: اگر تقنین درست اتفاق افتاده باشد یعنی ریل‌گذاری نیز درست بوده و می‌توان کشور را به سمت درست هدایت کرد و به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.
آوای خزرزهرا شریفی: به مناسبت ایام فاطمیه، گرامیداشت دهم آذرماه روز مجلس و دوازدهم آذرماه روز تصویب قانونی اساسی، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره نمایندگان ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به ویژه نمایندگان درگذشته، شنبه‌شب مراسمی همراه با مداحی در سالن همایش هلال احمر مازندران – ساری برگزار شد.

احمد نادری به عنوان میهمان و سخنران این مراسم، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: نماینده تراز، باید مانند آیت‌الله مدرس باشد، شخصیتی که زهد، تقوا، پارسایی و‌پیگیری از مشخصه‌های او محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مقام‌معظم رهبری بر کارکرد تقنینی هم تاکید داشتند بدین منظور که اگر تقنین درست اتفاق افتاده باشد یعنی ریل‌گذاری نیز درست بوده و می‌توان کشور را به سمت درست هدایت کرد و به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

این عضو خانه ملت، اثربخشی به جای کارایی‌محوری را از رویکرد مجلس یازدهم عنوان و اظهار کرد: رویکرد کارایی‌محوری یعنی ما برنامه‌ای را تصویب، پیگیری و نظارت کنیم تا اجرا شود، اما رویکرد اثر بخشی حل مشکلات مردم را دنبال می‌کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه قانونی که در مجلس تصویب می‌شود آیا ناظر مشکلات مردم است یا می‌تواند در حوزه اجتماعی مردم اثر بخش باشد یا خیر، مهم است.

وی ادامه داد: رویکرد درمان محور به‌جای رویکرد مسکن محور از دیگر ویژگی‌های دیگر مجلس یازدهم است و تلاش کردیم در این دوره از مجلس از رویکرد مسکن‌محور فاصله بگیریم و به رویکرد درمان محور بپردازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس گفت: در تصویب قانون اساسی نیز سعی کردیم به واقعیت‌های جامعه توجه کرده و منافع عموم را پیگیر باشیم نه منافع گروه‌ها، احزاب و گروه‌های خاص را.

وی افزود: حل مشکلات جامعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر ادامه این روند تاکید دارند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با شاخص‌های مطرح شده کار‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگیان، دانشگاهیان و کارگران انجام شده و قوانین خوبی با همین شاخصه‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

نادری به بحث بازنشستگی اشاره کرد و یادآور شد: البته رویکرد همه مجلس مخالفت با این موضوع نیست و هر دو طرف موافق و مخالف، دلایل خاص خود را دارند.
 
تحقق اهداف کشور در گرو تصویب قوانین صحیح
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به تصویب قانون جوانی جمعیت، رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان، صدور چک و حذف امضای طلایی، و قانون دانش‌بنیان را نمونه‌ای از افتخارات مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: شاید این قوانین در کوتاه مدت خودش را به خوبی نشان ندهد، اما دراز مدت نتیجه خوبی خواهد داشت.

نادری افزود: در مجلس یازدهم به دور از حواشی تلاش کردیم تا منفعت و خیر مردم نیز در آن دیده شود.

وی با اشاره به تلاش‌های نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، علی بابایی کارنامی - که در مجلس او را علی آقا صدا می‌زنیم - یکی از پیگیرترین نمایندگان در حوزه ملی و محلی است که تلاش او در پیگیری مشکلات کارگران نیز ستودنی است.

این عضو خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه طوفان الاقصی اشاره و بیان کرد: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به صدر اخبار و مسائل جهان بازگرداند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس گفت: اسرائیل اعلام کرد که تا نابودی کامل حماس به بمباران غزه ادامه می‌دهد و قوانینی را هم مبنی بر نابودی حماس مشخص کرد، اما بعد از دوماه هیچ دستاوردی در رویکرد‌های مشخص شده نداشت؛ آزادسازی نیز بر اساس تفاهم طرفین بوده، اما در نابودی حماس اتفاقی نیفتاد و حماس فرزند خلف جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به قوت کار خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها