دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:
ضرورت تعیین شعبه اختصاصی برای پرونده‌های آلاینده‌های محیط‌زیستی/ الزام شهرداری‌ها به طرح L.E.Z و اتصال آن به سامانه معاینه فنی
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از دستگاه قضا درخواست کرد که یک شعبه اختصاصی برای پرونده‌های آلاینده‌های محیط‌زیستی تعیین شود و همچنین شهرداری‌ها را به گنجاندن بودجه‌ای برای طرح L.E.Z و اتصال آن به سامانه معاینه فنی در سال آینده، ملزم کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: سومین کارگروه کنترل آلودگی هوا در مازندران امروز پنجشنبه با حضور احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و با شرکت اعضای کارگروه در اداره‌کل محیط زیست استان برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی آخرین وضعیت دستگاه‌های عضو در خصوص کاهش آلودگی هوای استان و اعلام راهکارهای عملیاتی برای کاهش آلایندگی محیط زیستی با ارائه گزارش تعدادی از اعضا برگزار شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر الزام‌آور بودن مصوبات این کارگروه که ذیل آن کمیته اضطرار نیز قرار دارد، اظهار داشت: به طور ویژه فرمانداران شهرستان‌ها باید نسبت به مصوبات کارگروه و دستورالعمل‌های ابلاغی که وظایف دستگاه‌ها در آن مشخص شده است، توجیه باشند.

احمد توکلی با اشاره به اهمیت نعمت سلامتی برای همه مردم و لزوم برخورد با دستگاه‌ها، مراکز و صنایعی که نسبت به سلامتی مردم و محیط زیست ترک فعل دارند، بیان کرد: تعیین شعبه اختصاصی برای پرونده‎های آلاینده‌های محیط زیست را از دستگاه قضا درخواست داریم تا فرآیند رسیدگی به سرعت انجام و احکامی به عنوان جرائم جهت برخورد با متخلفان صادر شود.

او با بیان اینکه ما هیچ مرکزی را تعطیل نمی‌کنیم و فقط با شخص متخلف برخورد می‌شود، تصریح کرد: فردی که به عنوان مهندس ناظر در معدن و واحد تولیدی و یا پروانه بهره‌برداری به نام او صادر شده است باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

سرپرست معاونت استانداری مازندران ادامه داد: اگر معدن پلمپ شود قیمت مصالح بالا می‌رود، اگر کارخانه تعطیل شود قیمت مواد تولیدی بالا می‌رود، اگر جایگاه‌های سوخت را پلمپ کنیم جای دیگر با صف‌های طولانی سوخت مواجه می‌شویم، لذا جایی تعطیل نمی‌شود و تنها برای افراد خاطی اعمال قانون می‌شود.

توکلی با اشاره به آلایندگی برخی صنایع در مازندران، بیان کرد: نباید فکر کنیم، چون مازندران سرسبز است و طبیعت زیبایی دارد بنابراین عاری از آلودگی است، اکنون در شهر‌هایی ازجمله آمل، نور و نکا مشکل داریم؛ و با چنین وضعیتی علاوه بر مدیریت بر صنایع آلاینده، نباید اجازه بدهیم بنزین، گازوئیل و مازوت با کیفیت پایین در مازندران توزیع شود.

او ادامه داد: مردم از مازوت‌سوزی نیروگاه نکا گلایه دارند، واقعیت این است که مازوت باید بسوزد و چاره‌ای نیست، اما این محصول باید در پالایشگاه‌های مبدأ تهران و اراک با حذف گوگرد صورت بگیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: این قضیه را باید از دادستان مرکز استان بخواهیم و ایشان با دادستان کل در راستای احقاق حق مردم در تأمین سلامتی مکاتبه کند و نمی‌شود ما در مقابل این آلودگی‌ها که با جان شهروندانمان در ارتباط است؛ حرفی نزنیم و سکوت کنیم.

این مسوول بیان کرد: شهرداری‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود، باید حتماً در بودجه ۱۴۰۳ موضوع هوشمندسازی دوربین‌ها، طرح L.E.Z (منطقه کاهش آلایندگی) و اتصال آن به سامانه معاینه فنی را در دستور کار داشته باشند و هر شهرداری که در این زمینه برنامه نداشت، بودجه او تصویب نخواهد شد.
 
ضرورت تعیین شعبه اختصاصی برای پرونده‌های آلاینده‌های محیط‌زیستی/ الزام شهرداری‌ها به طرح L.E.Z و اتصال آن به سامانه معاینه فنی
او تأکید کرد که دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در اولویت‌بندی بودجه‌ها دقت کنند، اینکه به عنوان نمونه در قضیه هوشمندسازی دوربین‌ها و طرح L.E.Z پول نداریم؛ این دروغ است و در واقع، اولویت‌بندی‌ها ضعیف است.

توکلی اظهار داشت: تمامی معادن باید به مسوولیت اجتماعی خود واقف باشند، بهره‌برداران ملزم هستند که یک سیستم "مه‌پاش" را در واحد تولیدی خود نصب کنند.

توکلی گفت: برخورد پلیس راهور با مالکان خودرو‌های دودزا، بدون معاینه فنی و بدون برچسب معاینه فنی، جدی‌تر باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از شهرداری‌ها خواست که در کمیته ماده پنج و در صدور پروانه‌ها به میزانی که فضای سبز و باغات تغییر کاربری بدهند دو برابر آن را باید فضای سبز جدید ایجاد کنند.

او بیان کرد: اداره راهداری در مسیر‌هایی که گارد ریل‌ها را تغییر دادند و نیوجرسی شد حتما باید گیاهانی مثل "خر زَهره" که نیاز به آب و سمپاشی ندارند، تصفیه‌کننده هوا و دارای زیبایی هستند را حداقل به تعداد ۵۰ هزار اصله در مسیر‌ها بکارد.

مهندس توکلی از دکتر کاویان دبیر کارگروه کنترل آلودگی هوا در مازندران خواست تا استفاده از فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در دستگاه‌ها را دنبال کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران درباره نصب ایستگاه‌های سنجش و پالایش آلایندگی در شهرستان‌ها از فرمانداران خواست که در حوزه نگهداری این تجهیزات مراقبت و مدیریت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها