دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
مدیرکل محیط زیست مازندران:
آلایندگی محسوس معادن در محور‌های هراز، فیروزکوه و چالوس/ ترک فعل برخی مدیران درباره قانون هوای پاک
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به آلایندگی معادن در محور‌های هراز، فیروزکوه و چالوس که وارد فضای شهری می‌شود، اعلام کرد: وظیفه صنایع و دستگاه‌های مختلف در قانون هوای پاک دیده شده و سال گذشته به دلیل ترک فعل برخی از مدیران با آن‌ها برخورد جدی صورت گرفت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: سومین کارگروه کنترل آلودگی هوا در مازندران امروز پنجشنبه با حضور احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با شرکت اعضا در دبیرخانه کارگروه - اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

عطااله کاویان دبیر کارگروه کنترل آلودگی هوا در مازندران اظهار داشت: قانون هوای پاک مواد متعددی دارد که شاید برای هفت – هشت مورد آن آیین‌نامه اجرایی داشته باشیم، در گذشته آمار مناسبی از وضعیت آلودگی هوای استان نداشتیم، اما اکنون استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند تصاویر ماهواره‌ای اطلاعات خوبی را در اختیارمان قرار می‌دهد.

او ادامه داد: از اعتبارات سال گذشته، سه ایستگاه سنجش کیفی آلودگی هوا در نکا، آمل و چالوس راه‌اندازی شد که به صورت ساعتی داده‌ها دریافت و به پورتال مربوطه به صورت برخط وصل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این ایستگاه‌ها باید در تمامی شهر‌های مازندران وجود داشته باشد، بر اساس مسئولیت اجتماعی و مفاد قانون هوای پاک، شهرداری‌ها مکلف هستند که در حمل و نقل و فضای سبز شهری ورود پیدا کنند و لذا در هر شهری با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، می‌توانیم یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا داشته باشیم.

دکتر کاویان با اشاره به آلایندگی معادن در محور‌های هراز، فیروزکوه، و چالوس، همچنین در خطیرکوه و مرزن‌آباد و بلده، اعلام کرد: ذرات معلق بین ۱۰ تا ۲.۵ PM را داریم که از این مسیر‌ها وارد فضای شهری می‌شوند.

او ادامه داد: تعطیل کردن و پلمب معادن راه حل نهایی نیست، آن‌ها باید به رعایت قانون ملزم شوند، همچنین یکسری تکالیفی در قالب هوای پاک بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شد، پارسال چند مدیر اجرایی در قانون هوای پاک ترک فعل داشتند و تصمیمات سخت و جدی در مورد آن‌ها گرفته شد.

دبیر کارگروه کنترل آلودگی هوای مازندران با بیان اینکه وزارتخانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزارت نیرو و ... ادارات کل تابعه در استان‌ها وظایف مهمی در کارگروه هوای پاک دارند، تصریح کرد: استانداردسازی سوخت بنزین، گازوئیل و نفت کوره، اجرای طرح بیابان‌زدایی و آبخوان‌داری، ایجاد فضای سبز و شهر سبز، همچنین تأمین حق‌آبه تالاب‌ها ازجمله وظایف وزارتخانه‌های مذکور است.
 
آلایندگی محسوس معادن در محور‌های هراز، فیروزکوه و چالوس/ ترک فعل برخی مدیران درباره قانون هوای پاک
کاویان با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها که از طرح‌های عمرانی مهم برای پیشرفت و آبادانی است، افزود: با توجه به خسارت‌هایی که در این طرح‌ها بر محیط زیست وارد می‌شود باید در دو طرف جاده‌ها نهالکاری و تا دو سال نیز از آن‌ها حفاظت شود.

او با اعلام اینکه ۹۵ درصد انرژی کشور از سوخت‌های فسیلی است، گفت: باید استفاده از انرژی پاک را از دستگاه‌های اجرایی آغاز کنیم و به سایر محیط‌ها و به منازل مسکونی برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: حداقل ۱۰ درصد توسعه فضای سبز را در شهرک‌های صنعتی استان داریم و در برخی از شهرک‌ها فضای سبز خوبی ایجاد شده است. برخی شهرک‌ها برای طرح توسعه‌ای می‌خواهند درختان را قطع کنند، اما ما اجازه نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این جلسه به مناسبت ایام فاطمیه مراسم گرامیداشت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها با سخنرانی حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، با همیاری پرسنل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: