دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری:
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: عمده برنامه‌ها و هدفگذاری‌های این مجموعه بر تحکیم بنیان خانواده است و نسبت به این موضوع اهتمام جدی مورد تأکید است.
آوای خزر آزاده بابانژاد: نخستین نشست سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با مسوول بانوان دستگاه‌ها و نهاد‌های استان امروز با موضوع ارائه برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت ولادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و روز زن در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

فرشته پازوکی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به ضرورت خودسازی برای الگو شدن و آگاهی سازی جامعه، اظهار داشت: ما اکنون با بحرانی به نام فقر معنویت مواجهیم به طوریکه با وجود پیشرفت‌های روزافزون و فراهم بودن امکانات، اما وقتی یک لحظه به خودمان می‌آییم تنهای تنهاییم.

او با بیان اینکه براساس آمار‌ها بیشتر مراجعان به مراکز مشاوره و روانشناسی دچار اضطراب و افسردگی هستند، گفت: اینکه چرا یک دختر ۱۵ – ۱۶ ساله هم درگیر این بحران‌هاست باید آن را در خلأ ناشی از اتصال به قدرت لایزال الهی ببینیم؛ اگر به این قدرت بزرگ متصل باشیم و تکیه کنیم بخش مهمی از اضطراب‌ها و افسردگی‌ها و دیگر مشکلاتی که روح و روان آدمی را می‌خراشد؛ حل خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه در هر کاری باید نیت را خالص کنیم و نیت برای خدا باشد، بر رویکرد تحولی، موشکافانه و خلاقانه در عملکرد امور بانوان تاکید و عنوان کرد: چشم‌انداز فعالیت‌های ما باید ترویج سبک فاطمی باشد، فاطمه سلام‌الله علی‌ها که همسرداری، تربیت فرزند، خانه‌داری و ولایتمداری او الگوی همه زنان است.

بحران جمعیتی و تک‌فرزندی داشت، تحکیم بنیان خانواده، اشتغالزایی، هم‌افزایی دستگاه‌ها، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای رسیده به یک هدف؛ از مهمترین موضوعاتی بود که خانم پازوکی از مسوولان امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها خواست تا بر آن اهتمام جدی داشته باشند.

او اعلام کرد که باید طرحی نو رقم بزنیم و از کار‌های روتین، نمایشی و همایش‌محور صِرف دوری کنیم و با شناسایی ذائقه مخاطبان به برنامه‌ریزی و هدفگذاری کارکردی و با قابلیت اجرایی و عملیاتی در جهت "تحکیم بنیان خانواده" بکوشیم.  

پازوکی همچنین اشاره‌ای به ۳۶ شهید زن در استان داشت که ۳۰ نفر از آن‌ها در دفاع مقدس و ۶ نفر نیز در راه سلامت جامعه به شهادت رسیدند.

در این جلسه، ایفا غبیشاوی معاون اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد: کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار امسال در سطح استان‌ها نیز برگزار می‌شود و ما در واقع همایش بانون شاخص را برگزار خواهیم کرد.

نمایشگاه توانمندی‎های زنان، جشن دختران حاج قاسم، دیدار با مادران و همسران شهدا، اهدای خون، دیدار با نماینده، ولی فقیه، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش آموزشی - تربیتی خانواده با سخنرانی دکتر انوشه، تجلیل از زنان شاخص، و رویداد‌های متنوع فرهنگی - هنری ازجمله برنامه‌های کلی است که در هفته بزرگداشت مقام زن به صورت هماهنگ در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها