دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود:
ضرورت تعیین تکلیف سد فینسک پیش از سفر رئیسی به مازندران/ مخالفت ۶۰۰ هزار نفری با سد فینسک
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالفت با ساخت سد فینسک مطالبه ۶۰۰ هزار نفر از مردم مرکز استان است، اعلام کرد که این موضوع باید تا پیش از سفر رئیسی به مازندران باید تعیین تکلیف و متوقف بشود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نهمین نشست شورای اداری شهرستان ساری صبح امروز پنج‌شنبه به ریاست محمدعلی نوبخت فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام اقدامات مهمی که توسط مجلس یازدهم انجام شده است، این اقدامات را در کشور و به طور ویژه در مازندران به اندازه ۱۰ سال پیش از دولت سیزدهم اعلام کرد که قابل مقایسه نیست.

او بیان کرد: در حوزه عمرانی و اشتغال کار‌های خوبی انجام شده و در آستانه دهه فجر نیز طرح‌های خوبی داریم که به زودی مردم ما شاهد این تحولات خواهند بود.

زارعی با بیان اینکه نتوانستیم انتظارات کشاورزان را به خوبی برآورده سازیم گرچه اقدامات خوبی انجام شد، به چالش تأمین آب کشاورزی در استان اشاره کرد که در سال زراعی جدید نیز با همین چالش مواجه خواهیم بود. آورد

این عضو خانه ملت گفت: از همین حالا باید برنامه‌ریزی کنیم که در تمامی آببندان‌های استان ذخیره‌سازی آب انجام شود.

او با اشاره به اهمیت تأمین آب سد شهید رجایی و تاثیرات منفی که با ساخت سد فینسک ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: سد فینسک هیچ حق‌آبه‌ای را از سرشاخه‌های مازندران ندارد. همه می‌دانند که این حق‌آبه مازندران است. از یکسال پیش به وزیر نیرو اعلام کردیم که مردم این موضوع را قبول ندارند و نباید انجام شود و تا ۲۰۰ هزار امضا هم برای آن جمع، و زمینه اعتراض رسمی آن فراهم می‌شود چرا که این مطالبه ۶۰۰ هزار نفر از مردم ساری و میاندورود و مطالبه مردمی است.

زارعی ادامه داد: داریم می‌گوییم که این موضوع حیاتی است و باید به صورت قانونی جلوی آن گرفته شود و درخواست داریم از ریاست جمهوری که تا قبل از سفر به مازندران تکلیف این سد را مشخص کنند و دستور توقف سد را بدهند.


او این را هم گفت که ما در آب شرب خودمان برای ساری و میاندورود از نیاز ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه تنها هزار لیتر در ثانیه را از سد دریافت می‌کنیم در حالی که باید تمام آن را تأمین کنیم.
 
ضرورت تعیین تکلیف سد فینسک پیش از سفر رئیسی به مازندران/ مخالفت ۶۰۰ هزار نفری با سد فینسک
به گزارش خبرنگار ما، علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با آقای زارعی هم‌نظر بوده و بر این موضوع تأکید دارد که سد فینسک نباید ساخته شود.

بابایی کارنامی اعلام کرد: سد فینسک مصوب سال ۱۳۹۷ است که بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، و تأمین آب مورد نیاز شهرستان‌های ساری و میاندورود به تصویب رسیده و آن‌هایی که این طرح شتابزده را تصویب کردند باید پاسخگو باشند.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری نیز به این موضوع واکنش نشان داد و ساخت سد فینسک را چالش بزرگ در تامین آب مورد نیاز بخش‌های صنعتی، کشاورزی و آب شرب مرکز استان عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها