دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
سینا قربانی؛
یک تحلیلگر رسانه می‌گوید، مدافعین سد فینسک چه در سطح قوه مقننه و چه در سطح قوه مجریه، می‌بایست نگرانی‌های مردم مازندران را با بهره‌گیری از ابزار‌های حوزه عمومی و روش‌های اقناع برطرف نمایند، بنابراین اگر به غیر این باشد آنچه که نماینده مردم شریف سمنان در گفتگو با رسانه‌ها مغایر با امنیت ملی تلقی کرده است، مصاحبه استاندار مازندران نیست، بلکه عدم توانایی مسئولین سمنان در رفع نگرانی‌های افکارعمومی، عدم کنترل کنش مدیران و بهره‌برداری تبلیغی از یک دغدغه عمومی است.

رئیس شورای سمنان «جَوگیر» شده است

به گزارش آوای خزر، سینا قربانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون واکنش کاربران فضای مجازی نسبت به موضوع سد فینسک و اظهارنظرِ منتسب به رئیس شورای شهر سمنان، گفت: رفتار هیجانی رئیس شورای شهر سمنان نسبت به مصاحبه استاندار مازندران، موجب شد تا کاربران مازندرانی کنشِ اعتراضی داشته باشند.

وی می‌افزاید: همانطور که استاندار سمنان خود را صاحبِ حق در دفاع از خواسته‌های عمومی مردم می‌داند، در این سو نیز دفاع از خواسته‌های عمومی مردم و صیانت از حقوق و امنیت روانی افکارعمومی استان به عنوان اصلی بنیادین در چارچوب مدیریتی و سیستم محاسباتی استاندار مازندران ارزیابی می‌شود.

قربانی افزود: با جست‌و جویی ساده در گوگل، مصاحبه‌های متعددی از سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در دفاع از طرح سد فینسک دیده می‌شود اما در جایی پیدا نخواهید کرد که در واکنش به اظهارات او، مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران حتی در سطحی‌ترین جایگاه اداری نسبت به او توهینی کرده باشند.

این کارشناس رسانه می‌گوید: آنچه که به عنوان موردهای عملیات روانی همواره مورد بهره‌برداری معارضین با اهداف گوناگون از جمله امیدزدایی و قطبی‌سازی در جامعه ایران قرار می‌گیرد، موضوع بهره‌گیری از اظهارات آشکار مدیران است، بنابرین از این جهت به نظر می‌رسد، در آن استان غفلتی صورت گرفته است و برای اصلاح این روند معیوبِ اطلاع‌رسانی نیز، هنوز استاندار سمنان اقدامی فوری نداشته است.

رئیس شورای سمنان «جَوگیر» شده است

قربانی با تاکید بر اینکه رئیس شورای شهر سمنان در مواجهه با مصاحبه استاندار مازندران، دچار خطای شناختی شد، اظهار داشت: آقای خراسانیان پس از دیدن این مصاحبه در محاسبات ذهنی خود دچار خطای شناختی شد و همین خطا زمینه «رفتار هیجانی» او را بدون در نظر گرفتن ابعاد کنش‌اش، فراهم کرد؛ کنشی که زمینه‌ساز واکنش اعتراضی تعداد زیادی از کاربران مازندرانی شد.

وی افزود: مدافعین سد فینسک چه در سطح قوه مقننه و چه در سطح قوه مجریه، می‌بایست نگرانی‌های مردم مازندران را با بهره‌گیری از ابزارهای عمومی و روش‌های اقناع، برطرف کنند، بنابرین اگر به غیر این باشد آنچه که نماینده مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها مغایر با امنیت‌ملی تلقی کرده است، مصاحبه استاندار مازندران نیست، بلکه عدم توانایی مسئولین سمنان در رفع نگرانی‌های افکارعمومی، عدم کنترل کنش مدیران و بهره‌برداری تبلیغی از یک دغدغه عمومی است.

فیلم مصاحبه استاندار مازندران را اینجاببینید

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
فصل الخطاب قانون است و هرکس که قانون را قبول ندارد غلط میکند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها