دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
فرماندار ساری:
پیشگیری از تحریف مناسبت‌های ملی- مذهبی با برپایی رویداد‌ها/ اطلس فرهنگی ساری ترسیم شد
فرماندار ساری با بیان اینکه دشمن به دنبال تحریف مناسبت‌های ملی – مذهبی است، برگزاری باشکوه این رویداد‌ها را عاملی در جهت پیشگیری از تحریفات دشمن عنوان کرد.
آوای خزرزهرا شریفی: نهمین نشست شورای اداری مرکز مازندران به ریاست محمدعلی نوبخت فرماندار، با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، و اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری ساری برگزار شد.

محمدعلی نوبخت فرماندار شهرستان ساری، گره‌گشایی از مشکلات مردم و امیدافزایی را از رویکرد‌های مهم مدیران شهرستان ساری عنوان کرد و گفت: همه مدیران در یک دولت مکتبی معتقد و ملتزم هستیم و در این مسیر برای حفظ انقلاب و اصول انقلاب؛ رعابت حقوق ملت را به عنوان نقشه و الگوی فعالیتمان قرار دادیم.

وی افزود: اطلس فرهنگی شهرستان ساری را با مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مبتنی به فرمایشات مقام معظم رهبری ترسیم کردیم و به دنبال آن هستیم تا مرکز استان به توسعه‌یافتگی دست پیدا کند.

فرماندار مرکز استان توسعه و ساخت مرکز استان را مهم‌ترین هدف دانست و افزود: اگر چه مشکلات وجود دارد، اما ناامید نیستیم.

وی به مناسبت‌های گذشته اشاره کرد و از دست‌اندرکان برگزاری مناسبت‌های مختلف قدردانی کرد.

نوبخت با بیان اینکه دشمن به دنبال تحریف مناسبت‌هاست، افزود: هر چه این مناسبت‌های ملی و مذهبی پررنگ‌تر برگزار شود به اندیشه‌های امامین انقلاب نزدیک‌تر می‌شویم.

فرماندار ساری به احداث سد فینسک اشاره کرد و گفت: در حالی که مردم مرکز استان به آب شرب و صنعتی نیازمند هستند این اتفاق می‌تواند ما را با چالش روبرو کند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند بر لزوم حفظ آمادگی و مهیا کردن تجهیزات برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در شهرستان ساری تاکید کرد.

فرماندار ساری از مدیران شهرستانی خواست تا پروژه‌هایی که قابلیت افتتاح در ایام دهه فجر را دارند برای تکمیل در دستور کار قرار دهند.

نوبخت برخورد و مقابله جدی با ساخت و ساز‌های غیر مجاز را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های خوبی برای روستا‌ها در نظر گرفته شد که با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: ۵۷۳ صندوق اخذ رای در شهرستان ساری برای انتخابات دوازدهم اسفند سال‌جاری آماده شد.

فرماندار ساری از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا به ساری به عنوان مرکز و پیشانی استان توجه بیشتری داشته باشند.

نوبخت با قدردانی از تیم مدیریت شهری به واسطه حضور پررنگ در برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی از دیگر دستگاه‌ها نیز خواستار همکاری بیشتر در این حوزه‌ها شد.

فرماندار ساری به حماسه ۹ دی روز میثاق ملت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خواستار حضور پرشور مردم در این رویداد، همچنین برگزاری جلسات تبیینی و فضاسازی مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی مرکز استان در این رویداد ملی شد.
 
به گزارش خبرنگار ما، در این نشست، از دختران دانشجوی دانشگاه نسیبه ساری که در جشنواره ملی مد و لباس کشور رتبه برتر را به دست آوردند قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها