دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
حسینی‌پور:
موزه دفاع مقدس مازندران جبهه‌ی اثرگذار فرهنگی
استاندار مازندران، موزه دفاع مقدس استان را خاکریز مستحکم در مقابل تجاوز فرهنگی توصیف و اظهار کرد: باید این مکان مقدس را به‌عنوان جبهه اثرگذار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بدانیم و نمادسازی ارزش‌های دفاع مقدس در این مکان انجام شود.
زهرا شریفیآوای خزر: سید محمود حسینی‌پور شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت نهم دی؛ روز میثاق مردم با ولایت گفت: با شکست دشمنان در فتنه ۸۸، دیگر امیدی برای جریان‌های غربی نماند تا جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار دهند البته تلاش‌هایی دیگری را در طول این چند سال انجام دادند، اما با بصیرت مردم تمامی فتنه‌ها خنثی شد و ما امروز شاهد توسعه انقلاب اسلامی در قلب اروپا و آمریکا هستیم.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و عزت ایران اسلامی امروز مرهون خون پاک همین شهداست.

استاندار مازندران با بیان اینکه سردار سلیمانی حلقه اتصال دفاع مقدس و جبهه مقاومت است، گفت: جبهه مقاومت از فرهنگ دفاع مقدس برخاسته است.

حسینی‌پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید رضی موسوی، افزود: هر چقدر این عزیزان ما مظلومانه به شهادت برسند سقوط رژیم صهیونسیتی نزدیک‌تر خواهد بود.

وی به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این مجموعه ارزشمند خاکریز مستحکم در مقابل تجاوز فرهنگی است.

حسینی‌پور افزود: باید این مکان مقدس را به‌عنوان جبهه اثرگذار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بدانیم و نماد سازی ارزش‌های دفاع مقدس در این مکان انجام شود.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی این مرکز فرهنگی اشاره کرد و خواستار شد برای تکمیل آن همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

استاندار مازندران گفت: در حوزه شهرداری‌ها هم تمامی شهرداری‌های استان باید پای کار آمده و برای هر شهرداری یک ماموریت تعریف شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ شهرستان مازندران یک نماد از دفاع مقدس شهر خود را در این مرکز فرهنگی تعریف کنند، پیشنهاد کرد: همایش بعدی شهرداران در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شود.

حسینی‌پور طراحی برنامه ۵ ساله مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: دانشگاهیان و فرهنگیان به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی گفت: استان مازندران مقصد گردشگری است، فضای باغ موزه باید به‌گونه‌ای تعریف شود که علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران بین‌المللی هم از این مرکز فرهنگی دیدن کرده و با سبک زندگی رزمندگان و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

حسینی‌پور خطاب به مدیران دستگاه‌های مربوطه گفت: برخی از پروژه‌ها در گذشته تعیین و تکلیف شده بود، اما موارد اداری باقی ماند که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

وی افزود: تلاش کنیم تا با کمک مردم، خیران و مسئولان این مرکز فرهنگی را تا سالروز دفاع مقدس آتی آماده کرده و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

استاندار مازندران این مرکز را خنثی کننده تهاجم فرهنگی دانست و بر شکل‌گیری کارگروه رسانه‌ای و طراحی سایت موزه دفاع مقدس توسط نخبگان مازندرانی در فضای مجازی شد.

به گزارش خبرنگار ما، سردار عبداله ملکی در این جلسه و در حکمی، به عنوان مشاور استاندار در حوزه دفاع مقدس مازندران منصوب شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار