دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:
آغاز به کار منطقه آزاد مازندران در بهار ۱۴۰۳
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه نخست سال ۱۴۰۳ مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره منطقه آزاد مازندران انتخاب شده و این منطقه کارش را آغاز کند.
زهرا شریفی - آوای خزر: حجت‌الله عبدالملکی عصر چهارشنبه در جلسه مدیران دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه ۹۷ منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی مصوب در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۸ منطقه فعال است.

وی افزود: ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در این ۴۸ منطقه ایجاده شده است، دیگر کسی صحبت از فرار مالیاتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نمی‌کند، بلکه همه باور داریم که مناطق آزاد، بهشت سرمایه‌گذاری و جزء بهترین نقاط دنیا برای سرمایه‌گذاری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور یعنی ۱۸ میلیارد یورو در سال از مناطق آزاد صورت می‌گیرد، گفت: همچنین ۸۰ درصد میزان ترانزیت عبوری کشورمان از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه تولید پایین، نیروی کار و سرمایه مالی، بازار مصرف و فناوری پنج مولفه‌ای است که در ایران وجود دارد. عبدالملکی همچنین از معرفی ۱۰۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۲۰ میلیارد یورو خبر داد.

مشاور رئیس جمهور، منطقه آزاد مازندران را از مناطق تاثیرگذار در ارتقای اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: این مناطق در سه پهنه در چند ماه اخیر تصویب شده و ما اکنون در حال آخرین مرحله یعنی راه‌اندازی و تصویب اساسنامه این منطقه در شورای نگهبان و انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل است.

وی افزود: به این دلیل که اساسنامه تصویب شود مصوبه دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد، مصوبه شورای عالی و هئیت وزیران را باید اخذ کنیم؛ زیر ساخت‌های موجود در آن در مرحله تصویب اساسنامه دولت در شورای نگهبان است. عبدالملکی افزود: پیش‌بینی می‌شود در ماه نخست سال ۱۴۰۳ مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره منطقه آزاد مازندران انتخاب شده و این منطقه کارش را آغاز کند.

وی به سه پهنه‌ای بودن منطقه آزاد در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران به لحاظ زیر ساخت از موقعیتی بسیار مناسب برخوردار است و این موضوع باعث رونق کار در استان خواهد شد.

عبدالملکی به مزیت‌های منطقه آزاد مازندران اشاره کرد و وجود دریای خزر، نزدیکی به پایتخت، توانمندی بخش خصوصی و وجود کریدور شرق- غرب و شمال - جنوب را از جمله این مزیت‌ها برشمرد که موفقیت مناطق آزاد مازندران را تضمین می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه در دولت کنونی هیچ‌گونه امکان ثبت صوری شرکت و فرار مالیاتی وجود ندارد، افزوذ: در برنامه بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد و تجاری، شاخص سهولت کسب و کار در این مناطق بسیار بهبود پیدا کرده است.

عبدالملکی گفت: ۵۸۰ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست امسال درخواست سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران داده شد.
 
وی افزود: مناطق آزاد، مناطق ملی است و سیاست‌گذاری‌های آن بر اساس منافع ملی تعریف شده است پس باید تفکر ملی در مناطق آزاد حاکم شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها