دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
آیت‌الله لائینی در افتتاحیه مجمع خیران فنی و حرفه‌ای:
مراکز تولیدی نیازمند نیرو‌های «آچار به دست» هستند
نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: مراکز تولیدی و اشتغال نیازمند نیرو‌های فنی و آچار به دست هستند، خانواده‌ها و جوانان بدانند؛ کاری مقدس و سازنده است که مهارت در آن وجود داشته باشد.
زهرا شریفیآوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی امروز در مراسم افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، مهارت‌آموزی را ضرورت اشتغال‌زایی دانست و گفت: اگر امروز در حوزه کار و اشتغال با مشکل مواجه هستیم علت آن عدم مهارت در کار است.

وی افزود: نیروی انسانی فاقد مهارت عملی نمی‌تواند به اشتغال دست یافته و گاه در چرخه اشتغال، از حلقه کارگری ساده نیز باز می‌ماند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: برخی از فارغ‌التحصیلان با وجود تحصیل، اما فاقد مهارت هستند و این مرکز می‌تواند در آموزش مهارت‌آموزی کمک شایانی داشته باشد.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه مراکز تولیدی و اشتغال نیازمند نیرو‌های فنی و آچار به دست هستند، افزود: البته در این زمینه باید کار فرهنگی در جهت مهارت افزایی صورت بگیرد و خانواده‌ها و جوانان بدانند که کاری مقدس و سازنده است که مهارت در آن وجود داشته باشد.
 
مراکز تولیدی نیازمند نیرو‌های «آچار به دست» هستند
 
وی افزود: برای اینکه شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی خانواده‌ها و جامعه باشیم باید نیروی کار در میدان عمل فعال باشد و تحقق این مهم نیز نیاز به مهارت‌آموزی، توانمندسازی و آموزش است.
 
امام جمعه ساری تاکید کرد: هر چه به حوزه مهارت کمک کنیم به تربیت نیروی انسانی و شکوفایی اقتصادی خانواده‌ها کمک کردیم و اعتماد به نفس افراد جویای کار را نیز افزایش داده‌ایم.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: باید تلاش را مضاعف کرد تا جامعه هدف از رشد و شکوفایی در حوزه فنی‌وحرفه‌ای برخوردار شوند.

وی با قدردانی از خیرین مازندران گفت: مازندران دومین استان پیشتاز در این اقدام خداپسندانه است.
 
مراکز تولیدی نیازمند نیرو‌های «آچار به دست» هستند
 
مازندران دومین استان در تشکیل مجمع خیرین فنی حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز ضمن قدردانی از مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: ۱۹ گروه هدف در کشور و استان وجود دارد که باید مجموعه‌ای از آموزش فنی وحرفه‌ای در گروه‌های مختلف اعم از خدمات، گردشگری، کشاورزی و صنعت به آن‌ها ارائه شود.

سیدحسین درویشی افزود: مازندران دومین استان در کشور است که از این مجموعه رونمایی می‌کند تا با کمک خیرین علاوه بر توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: آموزش فنی‌وحرفه‌ای با آموزش مهارت آموزی تلاش دارد تا در تحقق شعار سال مبنی بر تولید، اشتغال و مهارت آموزی نقش موثری داشته باشد.

مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شکل گرفته و بنیان آن پایه‌ریزی شده است، تا با سعی در افزایش توان اشتغال جوانان و ترویج فرهنگ کار یکی از ماندگارترین اعمال نیک را برای رسیدن فرزندان این کشور به بالاترین جایگاه علمی آفرینندگی و انسانی به یادگار بگذارد.
 

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها