دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
امام جمعه ساری عنوان کرد
کار اشتباه آب منطقه‌ای و ثبت اسناد مازندران!
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: شرکت آب منطقه‌ای و اداره ثبت اسناد استان در حال انجام یک کار اشتباه یعنی مهندسی کردن بستر رودخانه‌ها هستند که بر اساس آن تمام این زمین‌ها باید به نام دولت سند بخورد!
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: با دادن زکات از اموال خود حفظ و حراست کنید و درب‌های گرفتاری را با استغفار از خودتان دور و برطرف کنید.

وی با تبریک حلول ماه رجب، این ماه را ماه سلوک و معنویت دانست و افزود: هفته آتی نیز لیله‌الرغائب است و انسان می‌تواند در این روز آرزو‌هایی که به نفع دنیا و آخرت اوست را درخواست کند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به سیزدهم تا پانزدهم دی‌ماه روز‌های اعتکاف با شعار «معنویت تمدن‌ساز» اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در حال بین‌المللی شدن است، سال گذشته فقط در ایران ۶۰۰ هزار نفر معتکف داشتیم که اکثر آن‌ها جوان و نوجوان بودند.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) در آغازین روز از این ماه، افزود: این امام بزرگوار در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد، ایشان فرمودند که خدا با تقوا جوری تو را حفظ کرده و خطر‌ها و بلا‌هایی را از تو دفع می‌کند که عقل تو به آن نمی‌رسد. (کافی جلد ۸ صفحه ۵۲)

امام جمعه ساری به سوم رجب شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از نورانی‌ترین و شیواترین دعا‌ها و زیارت‌ها یادگار این امام عزیز است.

آیت‌الله لائینی به واقعه ۱۸ دی ساری اشاره کرد و افزود: مردم ساری در ۱۸ دی سال ۱۳۵۷ تظاهرات عظیمی به سمت میدان شهدا به راه انداختند و دو بزرگوار به نام‌های اسماعیل عابدینی پور و محمد عسکری توفیقی نیز در این روز به شهادت رسیده‌اند.

وی نصب المان این دو شهید والامقام در میدان شهدای ساری را توسط شهرداری خواستار شد و گفت: البته این مهم از مطالبات سال‌های گذشته تاکنون است.
 
کار اشتباه آب منطقه‌ای و ثبت اسناد مازندران!

آیت الله محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: شرکت آب منطقه‌ای و اداره ثبت اسناد در حال انجام یک کار اشتباه یعنی مهندسی کردن بستر رودخانه‌ها هستند یعنی اینکه تمام این زمین‌ها باید به نام دولت سند بخورد، هستند.

وی ادامه داد: برخی‌ها تا ۱۴۰ و برخی دیگر ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر در نظر گرفتند در صورتی که در همین محدوده بنیاد مسکن آنجا طرح هادی پیاده کرده و دستگاه‌هایی همچون آب منطقه‌ای در این فرایند حضور داشته است.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه به همین منظور جلسه‌ای با حضور استاندار مازندران و دیگر مسئولان استانی برگزار کردیم، گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شده که اولا این برنامه متوقف شود و ثانیا کارگروهی در این راستا تشکیل شود که در این مسیر کار کند و آئین‌نامه موجود اصلاح شود.

امام جمعه ساری به فرار شاه در ۲۶ دی ماه اشاره کرد و افزود: دو بار فرار شاه در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه است؛ رهبر بزرگوارمان فرمودند که هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد؛ ضربه خورد.

وی ادامه داد: کشور یمن به حمله آمریکا و انگلیس از دیروز پاسخ خوبی دادند و به کشتی آمریکایی نیز حمله موشکی و پهپادی کرده است، نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم کشتی نفتی آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد که پاسخی به اقدام مشابه او در سال گذشته بود.

آیت‌الله لائینی افزود: امروز آمریکا برای جبران شکست‌ها و نجات اسرائیل دست به حمله یمن زده و به این شکل خودش را وارد جنگ کرده است، اما ما به آمریکا می‌گوئیم که ورود شما به این جنگ سرنوشتی جز سرنوشت اسرائیل غاصب ندارد و شکست برای شما حتمی است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: البته آمریکا از این شکست‌ها زیاد خورده و غلطی نمی‌تواند بکند، اما جواب اصلی ملت ما به شما در پای انتخابات ۱۱ اسفند خواهد بود.

آیت الله لائینی در پایان گفت: تمام قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران بخاطر این است که به یک فرد قوی به نام امام زمان (عج) متکی هستیم و با وجود ایشان بر همه شیاطین پیروز خواهیم بود و با قاطعیت می‌گوییم که آمریکا و ده‌ها، چون آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها