دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
سدی که به شورای شهر کشیده شد!
حمایت اعضای شورای شهر ساری از مواضع استاندار مازندران در قبال سد فینسک
یکی از مسائلی که در تازه‌ترین نشست اعضای شورای شهر ساری مطرح شد، حمایت اعضا از مواضع استاندار مازندران در قبال سد فینسک و انتقاد از پاسخ نماینده سمنان بوده است.
آوای خزر، زهرا شریفی: هشتاد‌ودومین نشست علنی شورای شهر ساری، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی بود که یکی از آن‌ها اعلام حمایت اعضای این شورا از سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در توقف سد فینسک بوده است.

در همین زمینه پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری، از سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به‌واسطه دفاع از حقوق مردم ساری در ارتباط با موضوع سد فینسک قدردانی کرد و گفت: ظاهرا رئیس شورای اسلامی شهر سمنان صحبت‌هایی در فضای مجازی کرده که به نظرم باید جایگاه خودش را بداند ضمن اینکه الزامات حسن همجواری ایجاب می‌کند به هم احترام بگذاریم.

علی عاشقان نیز با بیان اینکه مواضع استاندار مازندران در خصوص سد فینسک ستودنی است، با اعلام حمایت از والی استان گفت: ما نیز مسئولان استان را همراهی می‌کنیم.

سید افشین راسخ دیگر عضو شورای شهر ساری اعلام کرد: از استاندار مازندران و نماینده، ولی فقیه در استان انتظار داریم هم در بحث سد فینسک و هم در خصوص اعتبارات ارزش افزوده ورود کنند تا حق مردم ساری ضایع نشود.
 
وی تصریح کرد: زمانی که مازندران به‌عنوان قطب کشاورزی و گردشگری معرفی شد از داشتن صنایع محروم شد و در همان زمان استانی مثل سمنان از بیشترین صنایع بهره‌مند شد و امروز که شهرداری سمنان از کنار این صنایع چندین برابر بیشتر از شهرداری ساری از اعتبارات مربوط به ارزش افزوده استفاده می‌کند، ساری باید علاوه بر این محرومیت، از حقوق طبیعی خود نیز بگذرد و این منصفانه نیست. 

سید رحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری نیز اظهار داشت: توقع حداقلی از آقای خراسانیان به عنوان نماینده مردم فهیم سمنان در شورای شهر این بود که در مقابل استاندار مازندران رعایت ادب را می‌کرد و من بیش از این نمی‌خواهم شکوه سکوت را به ارزانی کلمات بفروشم و پیشنهاد می‌کنم بازدیدی جمعی از سد فینسک داشته باشیم.

سبحان بخشی نیز  با ورود به موضوع سد فینسک، افزود: ما همراه و همگام با مسئولان و مردم هستیم، اما به نظرم مدیران و نمایندگان به‌جای متمرکز کردن همه توجه خود بر سد فینسک که به هرحال روند اجرایی‌اش را طی می‌کند و باید به‌صورت کارشناسی دنبال شود، پیگیر سد زارم‌رود هم باشند که از سال ۱۳۹۸ اجرای آن مصوب شد، ولی هنوز به مرحله مناقصه هم نرسید در حالی‌که دبی آب آن ۷۵ میلیون متر مکعب است که بخش قابل توجهی از مشکل آب مردم ما را برطرف خواهد کرد.
 
حمایت اعضای شورای شهر ساری از مواضع استاندار مازندران در قبال سد فینسک
سید ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای هشر ساری نیز در رابطه با موضوع سد فینسک به بازدید خود از این سد اشاره و ابراز امیدواری کرد که تلاش مسئولان و نمایندگان استان در احقاق حق مازندران و شهرستان ساری به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار ما، استاندار مازندران هفته پیش در جمع خبرنگاران استان اعلام کرده بود که دیگر چیزی به نام سد فینسک نداریم. این مصاحبه با انتقاد شدید نماینده مردم سمنان مواجه شد و در فضای مجازی با الفاظ دور از ادب نظرات خود را مطرح کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها