دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
سفر دکتر منظور به مازندران/
نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری در دیداری که دکتر منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با ایشان داشت؛ به بیان مهمترین مطالبات مردمی پرداخت و خواستار نگاه ملی به استان مازندرن شد چرا که بسیاری از مردم کشور در این استان خانه دوم دارند.

زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی پنج‌شنبه شب در دیداری که داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به اتفاق استاندار مازندران و هیات همراه با ایشان داشتند، اظهار داشت: باید برای مازندران با این حجم از مسافر و گردشگر نظام بودجه جداگانه در نظر گرفته شود از دولت سیزدهم به واسطه توجه به پروژه‌های نیمه‌کاره قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه مازندران و مرکز استان دارای پروژه‌های نیمه‌کاره است به پروژه نیمه کاره سه راه جویبار در ساری اشاره کرد و خواستار توجه به این مهم شد و گفت: در صورت تکمیل این پروژه بخش زیادی از ترافیک در کمربندی غربی ساری را کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران پسماند را از مهم‌ترین معضلات استان برشمرد و تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری را از ضروریات دانست.

وی با تاکید بر تغییر در الگوی کشت خواستار احیای نساجی مازندران شد و ادامه داد: اگر به الگوی کشت در استان توجه شود برخی از محصولات کارخانه از جمله پنبه را می‌توان در همین استان تولید کرد.

آیت‌الله لائینی «مدیریت و مهارت آب» از دیگر اولویت‌های استان دانست و افزود: باید با تمهیدات لازم از سرریز شدن آب شیرین به واسطه بارش باران به دریا جلوگیری کرد.

وی تکمیل جاده ساری- تاکام را از رئیس برنامه و بودجه کشور مطالبه کرد و گفت: این جاده به دلیل ترافیک سنگین نیاز به اصلاح دارد که اگر انجام شود در رشد و توسعه استان نقش مهمی دارد.

مطالبات مردمی آیت‌الله لائینی از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟

امام جمعه ساری گفت: در سال بیش از ۲۵ میلیون مسافر وارد مازندران می‌شود یعنی هفت برابر از جمعیت استان مهمان داریم این در حالی است که زیر ساخت جاده غرب در حد بومی‌های منطقه است و امکانات برای تردد این حجم از مسافران کافی نیست.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه در جمع‌آوری و مهار آب، مازندران نسبت به معدل کشوری خیلی عقب است، افزود: سدهای نیمه‌کاره ما اگر تمام و لایروبی آب بندان‌ها انجام شود بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در نهاده‌های دامی ۸۰ درصد وابستگی داریم؛ زیبنده نیست که ذرت ما از دیگر استان‌ها تامین شود اگر الگوی کشت به درستی اجرا شود همین سه استان شمالی می‌تواند ما را از در کشت نهاده‌های دامی بی‌نیاز کند.

آیت‌الله لائینی به موضوع مولدسازی اشاره کرد و افزود: ۳۰ پلاژ در استان وجود دارد که هر کدام ده‌ها هکتار زمین دارند که رها شده است که اگر مولدسازی شود بسیاری از پروژه های نیمه‌کاره استان به اتمام می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مشکلات حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: آزادی ساخت و ساز خوب است اما آزادی فرهنگی به معنایی که ملاک‌ها و هنجارها رعایت نشود درست نیست، باید به موضوع آزادسازی سواحل با پیوست فرهنگی توجه بیشتری میشد.

وی افزود: سواحل را می‌توان به کسانی واگذار کرد که نظارت درست داشته باشند اما در این زمینه قوانینی دست‌وپای گیر وجود دارد؛ گفته شده اجاره باید یک ساله باشد کسی رغبت نمی‌کند و سواحل رها شده است، خانواده‌های مذهبی و انقلابی از این موضوع ناراحت هستند.

مطالبات مردمی آیت‌الله لائینی از رییس سازمان برنامه و بودجه چه بود؟

امام جمعه ساری به مظلومیت قران کریم در در زمینه فرهنگی اشاره کرد که از بودجه فرهنگی استفاده می‌کند اماسرفصل ندارد، گفت: در حالی که باید برای خودش اسم خاص داشته باشد، همانطور که حوزه علمیه هم باوجود مشکلات سرفصل و اسم ندارد، باید به این عنوان توجه شود.

وی با بیان اینکه ۴ هزار مسجد در استان وجود دارد اما تنها هزار و ۸۰۰ مورد آن امام جماعت دارند، تاکید کرد: درب خانه‌های خدا نباید بسته باشد بازگشایی و اقامت نماز جماعت در این مساجد مشکلات زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگر از سخنانش به موضوع منابع طبیعی پرداخت و گفت: منابع طبیعی بر اساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا که لکه سبز مشاهده شود زمین را از کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان، مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول دارند اما قانون روی همان سال قبل‌تر تکیه می‌کند اگر قانون سال ۶۵ را ملاک قرار دهد بسیاری از مشکلات کشاورزان مرتفع می‌شود. این موضوع را در گردهمایی ائمه جمعه کشور هم مطرح کردم.

آیت‌الله لائینی افزود: همچنین آب منطقه‌ای براساس تصویب آیین نامه سال ۱۳۶۵ بستر رودخانه را تا ۴۰۰ الی ۷۰۰ متر که گاها منزل شخصی دارای سند است را شروع کرده به‌صورت پنهان با کارشناسی برای خودشان به نمایندگی آب منطقه‌ای سند اموالی می‌گیرد.

وی بر تغییر این آیین‌نامه تاکید کرد و ادامه داد: همین بستری که وجود دارد خوب است فقط اجازه ساخت‌و ساز در حریم رودخانه را ندهند ام حق مالک شدن را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: مردم دیار علویان همیشه پای صندوق های رای بوده‌اند و انتخابات گذشته این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند و این دوره هم با حضور حداکثری حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها