دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
آیت الله لائینی:
مشکلات مازندران را در تهران به اطلاع رئیس جمهور رساندم
نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان‌ها در تهران با حضور رئیس جمهور بیان کرد: بنده نیز به‌عنوان یکی از سه ائمه جمعه در سخنانی موضوع و مشکلات حوزه کشاورزی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان را متذکر شدم.
زهرا شریفی - آوای خزر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و خداترسی و آخرت‌ترسی توصیه کرد و گفت: تقوا مانع خطاست و اگر هم انسان خطایی را مرتکب شد، تقوا او را وادار به استغفار می‌کند.

وی به ولایت امام جواد علیه السلام در دوشنبه پیش‌رو اشاره کرد و افزود: از این امام نقل شده «اینگونه نباشد که در ملأعام، ولی خدا، اما در خلوت دشمن خدا باشید»؛ همه جا، ولی خدا باشید.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به ولادت مولای متقیان علی (ع) و روز پدر اشاره کرد و گفت: پدری کردن خیلی مهم‌تر از پدر شدن است.

وی به آغاز ایام اعتکاف اشاره کرد و این ایام اعتکاف را بهترین و بامعنویت‌ترین عبادات دانست و افزود: سال قبل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور معتکف شدند که اکثریت آن‌ها از نسل جوان و نوجوان بودند؛ امیدواریم امسال نیز این سنت به خوبی انجام بگیرد.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: مسئولان همه باید برای اقامه اعتکاف در جامعه پای کار بیایند و کمک کنند، مساجد و پایگاه‌ها هم آماده باشند تا رضایت‌مندی معتکفین را به همراه داشته باشد.

امام جمعه ساری به برگزاری گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از ۲۴ الی ۲۶ دی ماه با حضور رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و دیگر وزرا در تهران اشاره کرد و افزود: بنده نیز به‌عنوان یکی از سه ائمه در سخنانی موضوع و مشکلات حوزه کشاورزی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی را مطرح و متذکر شدم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران ضمن اعلام مراجعه کشاورزان برای گلایه از افزایش بستر و حریم رودخانه توسط آب منطقه‌ای و انتقال سند اموال به نام خود، بر توقف این کار و تغییر آیین‌نامه تاکید کرد.

خطیب نماز جمعه ساری یادآور شد: وزیر اقتصاد نیز نکات را یادداشت و پیگیری این موضوع را وعده داد، البته استاندار مازندران هم نباید اجازه دهد که ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی آیین نامه‌های خلاف انصاف را اجرا کنند.

وی با اشاره به اقدام منابع طبیعی در تملک زمین‌های کشاورزی به‌واسطه یک عکس از سال ۱۳۴۶، گفت: قانون باید از ۱۳۴۶ به ۱۳۶۵ تغییر پیدا کند و نمایندگان مجلس باید در این زمینه جدی ورود پیدا کنند؛ استاندار هم باید برای تغییر قانون ملاک مالکیت اراضی از سال ٤٦ به ٦٥ پای کار باشد.
 
مشکلات مازندران را در تهران به اطلاع رئیس جمهور رساندم
 
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در برخی جا‌ها تا ۷۰۰ متر اراضی مردم به نام دولت سند زده می‌شود که باید جلوی کار گرفته شود، گفت: این نکات را به آقای منظور معاون رئیس جمهور نیز متذکر شدیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

امام جمعه ساری با قدردانی از اقدام سپاه و حمله موشکی به لانه جاسوسی و شبکه‌های تروریستی، افزود: سپاه مقتدر حمله‌ای به‌حق، به لانه‌های جنایت، فساد و تروریستی در سوریه و پاکستان که پایگاه پرورش نیرو‌های تروریستی هستند، داشت.
 
وی ادامه داد: امروز ساختن ایران قوی و قدرت دفاعی ما سبب شده که دشمنان می‌هراسند با شیوه‌های سخت به ما حمله کنند و از حمله موشکی سپاه به لانه تروریستی‌ها حمایت می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: ما رسما از این حمله موشکی سپاهیان عزیز و مقتدر به لانه‌های فساد حمایت کرده و آن را بازگو خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات فرمودند که انتخابات صرفا تکلیف نیست؛ حق ملت است باید مشارکت حداکثری داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه ساری به جهاد ملت یمن و دولت انصارالله اشاره کرد و افزود: این اقدام مصداق جهاد فی سبیل الله است، امیدواریم این مجاهدت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند؛ یمنی که هفت سال مورد هجمه نظامی قرار گرفته امروز به قدرتی رسید که می‌تواند دریای سرخ را برای کشور‌های آمریکایی و اسرائیلی ناامن کند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها