دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
آن‌هایی که چشم‌ها را می‌بندند و دهان می‌گشایند
انتقاد غلامرضا شریعتی از اتهامات بی‌اساس برخی رقبای انتخاباتی
غلامرضا شریعتی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه شرق مازندران از اتهامات بی‌اساس برخی رقبای سیاسی نسبت به عملکرد خود و مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم که اکنون کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم در همین حوزه انتخابیه است، در جمع فرهنگیان شهرستان نکا با اشاره به حضور چند ساله‌اش در بسیج سازندگی استان مازندران، از شناخت خود نسبت به مشکلات زیرساختی استان و ازجمله حوزه نمایندگی خود گفت.

او ادامه داد: براساس همان شناخت به مردم وعده داده بودیم که در راستای حل مشکلات تلاش کنیم و با لطف الهی و کمک مردم توانستیم بسیاری از وعده‌ها را جامه عمل بپوشانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، چالش بزرگ حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه را تأمین آب شرب و کشاورزی عنوان و اشاره کرد که در نقطه بحرانی منابع آبی کشور قرار داریم و نسبت به این ابرمشکل در گذشته کم‌کاری‌هایی شده است.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه طرح‌های مختلفی در بخش کوهستانی یا دشت برنامه‌ریزی شده و در حال به سرانجام رسیده است، اعلام کرد که چند صباحی دیگر مردم از نعمت آب شرب برای همیشه بهره‌مند می‌شوند و چشم‌انتظاری ۲۰ ساله آن‌ها برای آبگیری سد گلورد نیز به پایان می‌رسد.

او البته گریزی به تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی برای سد گلورد در دولت سیزدهم زد که با پیگیری مجلس و اهمیت این طرح در تأمین نیاز‌های اساسی جامعه هدف بوده است.

دهانی که بی‌اطلاع باز می‌شود!

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با انتقاد از سخنان ناشی از بی‌اطلاعی عده‌ای نسبت به اقدامات مجلس و دولت انقلابی اظهار داشت: برخی‌ها بدون اطلاع دهان باز می‌کنند و بسیار جای تاسف است که خود را مدعی خدمت در طراز ملی هم می‌دانند.

شریعتی خطاب به منتقدانش گفت: آن‌طور که می‌گویید ما فقط راه آسفالت نمی‌کنیم گرچه آسفالت چند اثر اساسی بر اقتصاد دارد؛ اولا روستا کانون تولید است و هر خانه روستایی هم یک کارگاه و کارخانه است. شما چطور برای یک کارگاه هجمه می‌کنید وام تبصره‌ای می‌دهید، اما حق روستایی نیست از نعمت راه مناسب برخوردار باشد؟!

او ادامه داد: کاهش هزینه تولید بدون در نظر گرفتن زنجیره آن امکان‌پذیر نیست، اگر می‌خواهید به "ارم" بروید، اما از راه آسفالته نروید هزینه حمل و نقل دو برابر می‌شود، اما اگر آسفالته باشد؛ در هزینه تولید و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: اگر روستا را آباد می‌کنیم به معنای تقدم روستا نیست؛ روستا‌ها مرکز تولید هستند و باید تقویت شوند و به همین دلیل به سمت رفع معضلات زیرساختی آن‌ها رفته‌ایم.

کاندیدای مجلس در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: افراد بی‌اطلاع از امور کشور، یکی از مسائل اجتماعی را حاشیه‌نشینی می‌دانند، اما باید این را هم بدانند که وقتی به روستا توجه نمی‌کردیم روستایی مجبور شد از روستا به حاشیه شهر بیاید، اکنون حاشیه شهر نکا شاید بهتر از مرکز شهر در حال ساخت است، آیا توجه فعلی به روستا کار بدی است که از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود؟!

او با اشاره به اینکه به مردم وعده دادیم تا در مجلس یازدهم کار گازرسانی روستا‌ها را تمام می‌کنیم، گفت: اکنون گازرسانی به اتمام رسید و تنها ۸۰ روستا از ۲۴۰ روستای شرق مازندران در همین دولت و پیگیری مجلس به ثمر نشسته و آیا این وعده‌ی صادق نیست؟

شریعتی با بیان اینکه روستا‌های زیادی از خدمات نظام اسلامی بهر‌مند شدند، اعلام کرد: در ۳۰ سال گذشته از عمر ارتباطات، تنها ۵۰ درصد از روستا‌ها زیر پوشش تلفن همراه بود، اما در ۴ سال اخیر به ۹۵ درصد رسیده است.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه با عنایت به اینکه مجلس جای عملیاتی‌کردن تجربه‌هاست و نه جای کسب تجربه، افزود: در این مدت که توفیق خدمتگزاری داشتم، در دو جشنواره به عنوان مدیر برتر ملی و جهادی کشور معرفی شدم.

متهم‌کردن نماینده به خیانت در بیت‌المال

شریعتی بار دیگر با انتقاد از آن‌هایی که امروز زبان باز می‌کنند و بدون اطلاع از حقایق او را به سوءاستفاده از بیت‌المال متهم می‌کنند، از این معدود افراد خواست که به عملکرد خودشان نگاه کنند که یک مجموعه در استان را یک سال هم نتوانستند اداره کنند در حالی‌که مدیران پیش از خودشان در همان مسند چند سال بودند و خدمت کردند.

او ادامه داد: چنین افرادی ما را به خیانت در بیت‌المال متهم می‌کنند، یقینا این از ما به دور است، ما سرباز این مملکتیم و پا روی خون شهیدان خودمان نخواهیم گذاشت.

کاندیدای خانه ملت در دوره دوازدهم گفت: کسی که خود را برای سنگر مجلس - مرکز حفظ ارزش‌های کشور - آماده می‌کند، نباید با دورغ، شانتاژ، با تحقیقات نادرست، آنهم در منطقه‌ای با علمای بزرگ و یک هزار و هفتصد شهید، وارد شود.

شریعتی ادامه داد: تعجب می‌کنم از کسانی که می‌خواهند با دروغ و تهمت خود را به خانه ملت برسانند. مگر مقام معظم رهبری نفرمود که جهاد تبیین کنید؛ اینکه خدمات نظام را ضایع و مردم را به آینده ناامید کنیم، کجای آن تبعیت از رهبری است؟ مجلس یازدهم را تخریب می‌کنید این کجا با فرمایشات رهبری همخوانی دارد؟

عضو خانه ملت اظهار داشت: مگر رهبری نفرمود که در چهار سال گذشته بار‌ها از ایشان خواستند تا عنوان انقلابی را از مجلس پس بگیرد، اما همچنان معتقد هستند که مجلس یازدهم انقلابی‌ترین مجلس است، چطور به خود اجازه می‌دهید که مجلس یازدهم را تخریب کنید؟ هنوز از فرمایش رهبری ۴-۵ ماه نگذشت، این حرف‌ها (تخریب‌ها) از سوی کسانی است که پشت سر رهبری نیستند.

او تأکید کرد: ما نماینده مردمیم، نماینده دولت نیستیم. جایی که انصاف رعایت شود از عملکرد دولت حمایت و آنجایی که لازم باشد از عملکرد دولت انتقاد می‌کنیم. نطق‌ها و تفکرات من در مجلس در سامانه مجلس ثبت است و بیشترین تذکرات را به دولتمردان دادم.

شریعتی گفت: اگر اکنون شرق مازندران به نسبت ساری و دیگر مناطق استان از منابع بودجه‌ای بیشتری برخوردار است به دلیل آن است که تلاش کردم ضمن نقد بجا، روابط خود را به‌گونه‌ای با دولتمردان تنظیم کردم تا بیشترین امکانات را برای حوزه انتخابیه بگیرم و این شد. عملکرد نمایندگان قبلی را هم ببینید.

شرق مازندران برخوردار از بالاترین اعتبارات زیرساختی

او با اشاره به اینکه بهشهر، نکا و گلوگاه ششمین حوزه انتخابیه مازندران است، تصریح کرد: در سفر نخست رییس جمهور به مازندران بیشترین بودجه را گرفتیم و حتی دو نفر از نمایندگان در محضر رییس جمهور نقد کردند که چرا بودجه بیشتری به شرق مازندران داده شد و البته ما استدلالات خود را عنوان کردیم.

این عضو خانه ملت در خصوص تحریم‌های بی‌امان علیه کشور بیان کرد: تحریم صد درصد در اقتصاد کشور تأثیرگذار است. دولت سیزدهم در همین شرایط ایران را وارد پیمان‌های منطقه‌ای کرد و البته ما باید راه‌های شکستن تحریم را با دیپلماسی فعال و با گفتگو و ارتباط با کشور‌های دوست و همسایه و بهره‌مند از افراد خردمند و فرهنگ غنی کشور، پیدا کنیم.

شریعتی راه برون‌رفت از مشکلات کشور را به فرموده رهبری "اقتصاد مردم‌پایه" عنوان کرد که از نظر معظم‌له راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی با پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردم‌پایه و اقتصاد دانش‌بنیان است.

او در پایان درباره ضعیف بودن پول ملی اظهار داشت: اگر پول ملی ضعیف است باید تولید را افزایش بدهیم؛ هر کشوری که تولید فراوان داشته باشد پول آن تقویت می‌شود باید موانع تولید را برداریم و از فرماندهان جنگ اقتصادی حمایت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها