دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران
وضعیت اضطراری پسماند در بابل، آمل و نوشهر
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با ویژه بودن و اضطراری بودن وضعیت پسماند در بابل، آمل و نوشهر اعلام کرد که باید مشکلات پسماند این شهر‌ها به فوریت رفع شود.
آوای خزرآزاده بابانژاد: پنجمین نشست کارگروه پسماند استان مازندران صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد.

عطااله کاویان دبیر کارگروه و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال هستیم، افزود: مازندران در ایام نوروز به ویژه در مدیریت پسماند قطعا مسائل و چالش‌هایی دارد که با حضور مهمانان نوروزی اضافه می‌شود.

او با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت برگزاری این نشست اضطراری، اعلام کرد که نشست دیگری هم برگزار و تکلیف برخی از مصوبات دبیرخانه به ویژه در بحث شیرابه‌ها مشخص شود.

کاویان اعلام کرد: در سه ماه گذشته در تمامی مراکز دفن استان به لحاظ شیرابه‌ها، نمونه‌برداری و اندازه‌گیری کیفی را انجام دادیم و نیاز است که پیگیری این اقدامات را در یک نشست تخصصی عنوان کنیم.

او از وضعیت اضطراری و ویژه مدیریت پسماند در سه شهر آمل، بابل و نوشهر گفت که برای حوزه بابل مهلت یکساله داده شده بود که وضعیت زباله از سوی شهرداری ساماندهی شود، اما مهلت آن به پایان رسید و شهردار بابل خواسته با توجه به اقداماتی که صورت داده، این زمان تمدید شود.

کاویان درباره سایت زباله آمل اظهار داشت: با وجود دستور ریاست جمهوری مبنی بر توقف انباشت زباله در مکان فعلی نهایتا هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است و امروز باید در این زمینه تصمیم گرفته شود.

دبیر کارگروه پسماند مازندران بیان کرد: یک مقدار نگرانی را در زباله‌سوز نوشهر داریم و مردم غرب استان و خود نوشهر به دلیل ایجاد آلودگی هوا و هم مدیریت نشدن شیرابه‌ها گلایه‎مند هستند.

او تصریح کرد: از زمانی که زباله‌سوز نوشهر راه‌اندازی شد تا کنون فعالیت آن با ایجاد آلودگی همراه است که اصلاح این وضعیت مورد تقاضا و پیگیری اداره‌کل محیط زیست استان است و حتی با دادستان مرکز استان نیز بازدیدی داشتیم.

کاویان گفت: هفته گذشته هم با حضور دادستان مرکز استان یکسری توافقاتی با شهرداری نوشهر داشتیم و چند وظیفه نیز بر عهده دفتر شهری استانداری گذاشته شد که شهردار نوشهر هم باید دنبال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استاندار مازندران تأکید کرد که مسائل این سه شهر باید در اسرع وقت حل شود به لحاظ اینکه در نوروز و پس از آن قطعا مشکلاتی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها