دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
حسینی‌پور:
مدیریت پسماند؛ راهکار نابودی مافیای زباله در مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران مدیریت پسماند به ویژه طرح تفکیک زباله از مبدأ را راهی برای شناسایی و قطع دست مافیای زباله در این استان عنوان کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: پنجمین نشست کارگروه پسماند استان مازندران امروز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه به ریاست سید محمود حسینی‌پور و دبیری عطا الله کاویان مدیرکل محیط زیست مازندران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به توضیحات ارائه‌شده در این نشست و البته زیر سوال بردن برخی مدیران در خصوص اینکه روند طرح‌های پسماند استان به کندی پیش می‌رود و باید برخورد‌ها جدی‌تر و تذکرات و پیگیری‌ها بیشتر باشد، از شهرداران و فرمانداران هم خواست تا به طور جدی حل مسائل پسماند حوزه مدیریتی خود را دنبال کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: نظارت‌ها باید تشدید و گزارش سهل‌انگاری شهرداران، فرمانداران و سایر مدیران نیز عنوان شود تا سیاست تشویق و تنبیه را اعمال کنیم.

او با بیان اینکه برای هر پهنه‌بندی ۹ گانه که دبیرخانه کارگروه پسماند استان تشکیل داده است باید ۹ برنامه تدوین شود، به طور نمونه اقدامات شهرداری تنکابن را مثبت ارزیابی و اعلام کرد که این شهر باید نمونه‌ای موفق در مدیریت پسماند باشد.

حسینی‌پور با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر توقف دپوی زباله در عمارت و تعیین تکلیف آن، اظهار داشت: برای سایت آمل مشکل جانمایی داشتیم و برخی موارد به دلایلی امکانپذیر نبود و از طرفی استان برای دپوی زباله دچار محدودیت است لذا از استان‌های همجوار کمک گرفتیم و این همکاری تا زمان جانمایی و آماده‌ساختن سایت ادامه دارد.

او از معاون عمرانی خواست که بر اساس وضعیت هر شهرداری و پیشرفت اقدامات در حوزه پسماند؛ حمایت مادی و معنوی انجام بدهد و دبیرخانه کارگروه پسماند نیز یکسری شاخص‌هایی را تعیین کند تا شهر‌های عالی، خوب و ضعیف در این زمینه مشخص شوند.

استاندار مازندران اظهار داشت: شهر‌هایی که با ابتکار عمل اقدامات مثبتی را در حوزه پسماند انجام بدهند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به مافیای زباله در استان اشاره کرد که طی سالیان نگذاشتند طرح‌های پسماند به پیش برود و از نظر او باید طرح تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت پسماند به سرانجام برسد و دست ناپاک مافیای زباله شناسایی و قطع شود.
 
مدیریت پسماند؛ راهکار نابودی مافیای زباله در مازندران
او تأکید کرد که سال آینده باید سال نهضت مدیریت پسماند در استان باشد، تفکیک زباله از مبدأ با جدیت دنبال شود و تمام شهر‌های استان باید از سال آینده این مهم را به عنوان یک سیاست قطعی دنبال کنند تا استان از لوث وجود زباله پاک شود.

استاندار مازندران با اشاره به رهاشدگی برخی مناطق و جاده‌های استان از حیث زباله، تأکید کرد که تمام راه‌های روستایی و جنگل‌ها باید تمیز باشد و دهیاران هم بیشتر پای کار بیایند.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه مدیریت پسماند استان در سال آینده باید به یک گفتمان غالب تبدیل شود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری همایش پسماند با محوریت تفکیک زباله از مبدأ را در اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها