دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
حسینی‌پور:
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
نماینده عالی دولت در مازندران از رتبه نخست این استان در تسهیلات تبصره ۱۸ که به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی است خبرداده و گفته، بستر تحقق رشد ۱۲ درصدی در مازندران فراهم است و برای رسیدن به این مهم از مسوولان قول گرفتیم.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دهمین و آخرین نشست ستاد عالی رشد استان مازندران عصر امروز به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار و دبیری فرج‌الله فتح‌الله پور رییس شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری با چهار دستور کار برگزار شد.

استاندار مازندران در سخنانی با اشاره به اینکه بیشترین مزیت استان در آب منطقه‌ای است، اشاره‌ای به بیش از ۸۰۰ آببندان در استان داشت که بخش مهمی از آن‌ها باید به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

سید محمود حسینی پور با اشاره به گزارش ارائه شده در این نشست اظهار داشت: مردم استان از مدیران خود توقع دارند که ببینند چه کردند، مجموعه‌های عریض و طویل که فعالیت می‌کنند ماحصل آن باید در زندگی مردم احساس شود و مدیر باید به خودش بیاید و بگوید تا حالا چه کرده است، چه موانعی در مسیر او بوده و برای رفع آن‌ها چه کرده است.

مولدسازی و احیای کارخانجات، فعال شدن بانک‌های خصوصی و ایفای نقش در رشد اقتصادی استان، رتبه نخست مازندران در تبصره ۱۸ کشور طبق نامه وزارت اقتصاد و دارایی مازندران و اینکه استان‌های لرستان، مرکزی، و اردبیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند، از جمله مواردی بود که حسینی‌پور در دهمین نشست شورای ستاد عالی رشد استان به آن‌ها اشاره کرد.
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
پیش به سوی تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی

استاندار مازندران به خبرنگاران نیز گفت: امسال دستگاه‌هایی داشتیم که ۲۰۰ درصد رشد اقتصادی و یا ۱۵ درصد رشد اقتصادی داشتند، ولی در مجموع فعالیت‌ها باید طوری باشد که معدل نهایی در جهت رشد بالای اقتصادی استان باشد.

او اعلام کرد: باید زمینه را برای رشد ۱۲ درصدی در استان فراهم کنیم و تحقق این شعار با توجه به بستری که در مازندران داریم شدنی است و امروز از مسوولان قول گرفتیم که این اتفاق مهم بیفتد.

تراکنش‌ها و مالیات‌های استان در خدمت استان باشد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تراکنش دستگاه پوز همه بانک‌های مازندران باید در بانک‌های استان باشد، افزود:، اما بخش عمده‌ای از دستگاه‌های پوز تراکنش آن‌ها مستقیم به بانک تهران می‌رود و این به نفع استان نیست.

حسینی‌پور گفت: مالیات برخی از مراکز تولیدی و صنایع استان در تهران پرداخت می‌شود و نمی‌شود واحدی که از امکانات استان استفاده می‌کند، اما عایدات مالیات به مرکز کشور برود در صورتیکه این درآمد اگر در استان ثبت شود در سرانه کلی برای ما یک امتیاز لحاظ می‌شود.   
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
انعقاد قرارداد فاینانس در بخش انرژی با چین

حسین محمدپور زرندی مشاور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی، معتقد است که کمتر از ۱۰ درصد مردم استان از حضور گردشگران بهره‌مند هستند و این حضور بیشتر تبعات زباله و ترافیک دارد تا اینکه برای مردم ثروت بیافریند.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران خبر‌های خوشی برای استان داشت؛ اینکه نخستین قرارداد فاینانس با یک شرکت چینی به میزان یک هزار و ۲۵۰ میلیارد یوآن بسته شده که در رشد اقتصادی استان تأثیرگذار است.

او ادامه داد: امروز نیز سرمایه‌گذارانی از امارات در پنج نقطه مازندران آمدند تا نیروگاه‌های مقیاس کوچک ایجاد کنند؛ دو نقطه از برق منطقه‌ای و سه نقطه دیگر را نیز در شهرک‌های صنعتی ایجاد کنند و اعتبار هر کدام از آن‌ها ۸ میلیارد تومان است.
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
تسهیلات بانکی ۶۱ هزار میلیاردی در مازندران

فرج‌الله فتح‌الله‌پور نیز گزارشی ۹ ماهه از ستاد عالی رشد ارائه داده و گفته که در این بازه زمانی از ۱۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چهار بخش کلان استان برای رشد اقتصادی استان در نظر گرفته شده است؛ ۷۱ درصد سرمایه‌گذاری و ۴۳ درصد بهره‌وری حاصل شده است.

او با اعلام اینکه غیر از تسهیلات بانکی؛ ۲۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در ۹ ماهه امسال در استان داشتیم، عدد تسهیلات بانکی در این مدت را ۶۱ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان اعلام کرد.
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
افزایش تسهیلات بانکی در مازندران

هرمز پژولیده دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران نیز در این جلسه با اشاره به آمار ۱۱ ماهه بانک‌های استان اظهار داشت که ریسک نقدینگی در تهران ۸۹ و در مازندران ۷۲.۴ درصد است و این در حالی است که سهم تسهیلات بانکی در تهران ۶۰.۱  و در مازندران تنها ۲.۳ درصد است.

او اعلام کرد: امسال تعداد ۹۸ هزار و ۹۶۳ وام در بخش کشاورزی به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۷ میلیارد تومان، ۱۳۲ هزار و ۶۷۶ فقره وام در بخش متفرقه به میزان ۹ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان، ۱۲ هزار و ۱۰۸ فقره تسهیلات در بخش صنعت و معدن (بیشتر صنعت) به میزان ۱۷ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان، و ۱۲۹ هزار و ۱۰۲ فقره وام در بخش خدمات و کشاورزی به میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان در ۷۱۴ شعبه استان به متقاضاین پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های مازندران گفت که ۶۲ هزار و ۱۴۸ فقره تسهیلات نیز به میزان ۱۸۷ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان در بخش بازرگانی و صادرات و ۳۲ هزار و ۳۹۲ فقره وام نیز به مبلغ ۵ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان در بخش مسکن و ساختمان در این استان پرداخت شده است.

پژولیده اعلام کرد که امسال پرداخت تسهیلات بانکی در استان به نسبت سال گذشته ۳۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته بوده است.
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
سن وسائط نقلیه حمل مسافر در مازندران

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در گزارشی اعلام کرد که مازندران دارای ۱۸۳ دستگاه اتوبوس، ۹۱۳ مینی‌بوس، و ۴ هزار و ۲۴۹ دستگاه سواری است که در مجموع ۸.۴ درصد از ناوگان وسائط نقیله کشور در این سه بخش را تشکیل داده است.

او اظهار داشت که امسال تا همین امروز ۲۶ اسفندماه، ۷۱۸ مسافر درون و برون استانی از طریق اتوبوس معادل ۱.۲۴ درصد مسافر کشور، ۴۹۶ مسافر درون و برون استانی از طریق مینی‌بوس معادل ۲ درصد و یک هزار و ۸۱۷ نفر از طریق سواری معادل ۸.۴ درصد از مسافران درون و برون‌استانی کشور در مازندران جابجا شدند.

مدیرکل راهداری مازندران بیان کرد: میانگین سن اتوبوس در مازندران ۱۵.۴۴ سال، مینی‌بوس ۳۱.۴۱ سال، و سواری ۹.۱۹ سال است.

جهانیان با اشاره به اینکه ۱۳۶ شرکت حمل و نقل داخلی در مازندران داریم، افزود: تنها یک شرکت بزرگ مقیاس حمل و نقل و دو پایانه بار عمومی در استان داریم.
 
رتبه نخست مازندران در تسهیلات تبصره ۱۸/ برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی آماده‌ایم
بدهی ۱.۷ میلیاردی آب منطقه‌ای مازندران به پیمانکاران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت که امسال اعتبارات مصوب ۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بخش ملی، ۲ هزار و ۳۸۸ میلیارد استانی، ۷۵۰ میلیارد تسهیلاتی و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی و ۸ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان از سایر منابع بوده است.

او ادامه داد: تا امروز ۲۶ اسفندماه دو نیروگاه برقابی کوچک مقیاس وارد مدار شده و هشت سرمایه‌گذاری برقابی داشتیم و تنها در یک مورد ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذار قرارداد بستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت که در حال حاضر ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها