دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
استاندار مازندران:
برای انتقام از اسراییل گوش به فرمان رهبریم
استاندار مازندران با اشاره به حوادث اخیر در سوریه، چابهار و راسک و شهادت تعدادی از مستشاران و نیرو‌های امنیتی، مردمی و انتظامی و نظامی گفت: برای انتقام از اسراییل غاصب و جنایتکار، تنها گوش به فرمان رهبر حکیم و فرزانه هستیم.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، در جمع نمازگزاران مرکز مازندران، اظهار داشت: امروز قدس فقط نماد مسلمانان نیست بلکه به عنوان نماد آزادگان جهان است و کشور‌های غیراسلامی هم به ندای سال ۱۳۵۸ امام راحل لبیک گفتند و این موضوع، حقانیت فلسطین و ایران را به اثبات رساند.  

وی ادامه داد: در بازخوانی شعار‌های توحیدی به وضوح می‌بینیم که این مهم در نهضت‌های آزادیخواه جهان نیز موج می‌زند و نقش ایران در سالیان متمادی دفاع از قدس تا بدانجاست که امروز در ۱۵۶ کشور آزادی قدس را سر می‌دهند.  

استاندار مازندران گفت: اهمیت و نقش ایران در روز قدس این است که امروز آن محور مقاومتی که تنها امام راحل فریاد بر می‌آورد، امروز در حال تکثیر است.  

حسینی‌پور گفت: نابودی رژیم صهیونیستی به فرموده رهبر انقلاب حتمی است و اقدام متقابل در برابر اقدامات اخیر اسراییل نیز به گفته رهبری پشیمان‌کننده خواهد بود.  

وی با بیان اینکه امروز ملت‌های زیادی با نگاه راهبردی به آنچه در جبهه مقاومت می‌گذرد، می‌نگرند، افزود: درگیری‌ها بین رژیم اسراییل و مقاومت پیچیده شده است و با توجه به تجربه‌های اخیر جنگ در فلسطین، اما نشان می‌دهند که این جنگ در مرحله اول دستاورد‌های بین‌المللی دارد که نتیجه برنامه‌ریزی‌های استراتژیک آن است.  

استاندار مازندران اظهار داشت: جریان مقاومت با محوریت حماس خواب آشفته‌ای برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده است و دیدیم که یک هزار و پانصد فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی، معادلات علمی و تمامی معادلات مستشاران دنیا را به هم ریخت و به عنوان یک شکست برای اسراییل ثبت شد.  

وی ادامه داد: اسراییل برای انتقام، بیش از ۳۰ هزار نفر را تا کنون به شهادت رساند که تنها ۹ هزار نفر آن‌ها زن و ۱۴ هزار نفر آن‌ها نیز کودک بودند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آواره شدند.  

حسینی‌پور با اشاره به تشکیل سپاه اسلام در یمن گفت: آن‌ها  کشتی‌های عبوری در تمام مسیر‌های این کشور که به سمت اسراییل می‌روند را توقیف کرد و یا مورد حمله قرار داد و این در معادلات جهانی نبود.  

 وی با اشاره به وجود رهبر با تدبیر و هوشمند ایران، ادامه داد: رهبر انقلاب حاضر نیست امنیت منطقه به خطر بیفتد لذا در همه شرایط با بیانات حکیمانه خود کیان انقلاب را حفظ کردند.
 
برای انتقام از اسراییل گوش به فرمان رهبریم
استاندار مازندران با اشاره به حوادث فلسطین، و حادثه راسک و چابهار، و کنسولگری ایران در دمشق بیان کرد: ما گوش به فرمان رهبر انقلاب هستیم و ملت ایران تابع تصمیمات حکیمانه رهبری است و نباید در تحلیل‌های خود دچار اشتباهات راهبردی شویم، چون زمانی در برخی حوادث منطقه‌ای عده‌ای معتقد بودند که باید مثلا حمله به افغانستان صورت بگیرد و می‌خواستند جبهه جدیدی را باز کنند، اما مدیریت هوشمندانه رهبر از وقایع تلخ و تصمیمات ناصواب مانع شدند و سیاست راهبردی یعنی نابودی اسراییل را تکلیف کردند.

وی در پایان سخنان خود از حضور حماسی مردم مازندران در راهپیمایی روز قدس قدردانی و بیان کرد: قدم به قدم از حضور شما در این راهپیمایی، یک مبارزه مستقیم با اسراییل و همراهی با مردم فلسطین و غزه است و انشاالله پرچم پیروزی را رهبر انقلاب به دست صاحب اصلی اسلام و انقلاب حضرت مهدی (عج) خواهند رساند.  

به گزارش خبرنگار ما، راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ در ۵۹ شهر و مرکز بخش از ۲۲ شهرستان مازندران و علاوه بر آن در بسیاری از روستا‌های استان با شکوه و نظم خاصی برگزار شد. مسیر راهپیمایی در ساری از میدان شهید قاسمی به سمت میدان ساعت و نهایتا میدان شهدا بود و سخنرانی مراسم را نیز استاندار مازندران برعهده داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار