دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
رضیان مطرح کرد:
عبدالله رضیان گفت: وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای صادرات مواد پروتئینی ندارند

عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سهم ایران از بازار غذای حلال، گفت: ایران سهم ناچیزی در بازار غذای حلال دارد در واقع ساختار کشور برای صادرات مواد غذایی مهیا و کامل نیست و هیچ یک از سازمان‌های مربوطه به دنبال به دست آوردن بازار غذای حلال یا ایجاد بِرند حلال نیستند.

وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای صادرات مواد پروتئینی ندارند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کشور توانایی بالایی در تولید مواد پروتئینی دارد اما از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای موفقیت در این امر ندارند.

وی با بیان اینکه گردش مالی غذای حلال در جهان بیش از چند هزار میلیارد دلار است اما ایران سهمی از این بازار ندارد، اظهار کرد: کشور روسیه با توجه به جمعیت بالای می‌تواند بازار خوبی برای صادرات مواد غذایی حلال باشد اما به دلیل ساختار صادراتی نامناسب و عدم حمایت دولت از این امر تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید و صادرات نمی‌توانند به موفقیت‌های چندانی دست یابند.

کشور سیاست متمرکزی در زمینه غذای حلال ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کشور سیاست متمرکزی در زمینه غذای حلال ندارد، خاطرنشان کرد: تولید مواد غذایی در ایران دو برابر نیاز کشور است اما به دلیل هدررفت نمی توان سهم قابل توجهی از این تولیدات را صادر کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به بازارهای جهانی می تواند ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد، ادامه داد: 15 کشور اطراف ما می تواند بازار مناسبی برای صادرات باشد.

پرداخت تعرفه برای واردات کالاهای ایرانی بلای جان صادرات

رضیان تصریح کرد: تعرفه‌های واردات کالاهای ایرانی بسیار بالاست زیرا ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست از سوی دیگر ترکیه به دلیل عضویت در WTO تنها 5 درصد تعرفه پرداخت می‌کند؛ در سال گذشته در تمام سوپر مارکت های عراق مرغ ایرانی وجود داشت اما در حال حاضر ترکیه این بازار را در دست گرفته است.

براساس گزارش رسیده قزاقستان برای واردات کالای ایرانی 165 درصد تعرفه وضع کرده است و با این عملکرد توان رقابت از ما گرفته می شود

وی با بیان اینکه بسته بندی و کیفیت مواد غذایی می‌تواند در صادرات غذای حلال اثرگذاری بسیاری داشته باشد، بیان کرد: براساس گزارش رسیده قزاقستان برای واردات کالای ایرانی 165 درصد تعرفه وضع کرده است و با این عملکرد توان رقابت از ما گرفته می شود.

مزایای صادرات غذای حلال؛ ارزآوری و تامین کالای اساسی موردنیاز

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ترکیه رقیب جدی ایران در صادرات کالای حلال است، گفت: صادرات به روسیه از دو منظر برای کشور سود به همراه دارد؛ نخست آنکه ارزآوری برای کشور دارد و دوم آنکه با تهاتر کالا می‌توان اقلام موردنیاز کشور را تامین کرد./

انتهای پیام/۱۰۰۰

منبع: خانه ملت
برچسب ها: عبدالله رضیان ، غذا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار