دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
دادستان نکا در گفتگو با آوای خزر اعلام کرد
حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران قانونی/ رسیدگی به 31 هزار پرونده قضایی در نکا
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اعلام اینکه در سال گذشته حدود 31 هزار پرونده قضایی در نکا رسیدگی شده است، گفت: بخشی از پرونده‌ها مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از معادن یا برداشت از معادن بوده است اما تاکید می‌کنم که شخصاً از فعالیت قانونی سرمایه‌گذاران، حمایت می‌کنم.

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و تبریک و تسلیت به مناسبت بازگشت پیکر شهید عشریه از شهدای مدافع حرم این شهرستان پس از گذشت سه سال، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم پیروان و بازماندگان خوبی برای این آیه‌های صبر، استقامت، مردم‌داری و عدالت‌خواهی باشیم.

وی با اشاره به 430 وظیفه دادستان که به‌عنوان مدعی‌العموم حافظ جان، مال و نوامیس مردم است، گفت: از ابتدای شروع به‌کار در شهرستان نکا به همکاران قضایی خود در 15 شعبه قضایی و مردم و مسئولان اعلام کردیم که چند چیز برای ما خط قرمز است....

دادستان عمومی و انقلاب نکا ادامه داد: یکی از آنها آرامش و امنیت عمومی است، هر فردی بخواهد به هر طریقی این آرامش و امنیت را برهم بزند با او برخورد خواهد شد؛ چه اینکه اخیراً سه تن از اشرار را دستگیر و زندانی کردیم، اعمال این افراد مصداق بارز "افساد فی‌الارض" و محاربه است که به اعدام محکوم می‌شوند.

ملاکریمی بیان کرد: با کمک مسئولان امنیتی و اجرایی از برگزاری تحصن‌های کارگری جلوگیری و پیگیر مشکلات آنها می‌شویم؛ مثلا کارگران سد گلورد و نکاچوب ماه‌هاست که حقوق دریافت نکرده‌اند.

حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران قانونی/ رسیدگی به 31 هزار پرونده قضایی در نکا

وی افزود: برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی و سوءمدیریت در شهرستان نیز با جدیت دنبال می‌شود، از تعزیرات حکومتی هم می‌خواهیم قوانین بازدارنده‌ای را برای مفسدان اقتصادی وضع کند تا کمتر شاهد احتکار و گرانفروشی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با بیان اینکه سرمایه‎گذارانی که با مجوز قانونی به‌ویژه در بخش معادن فعالیت دارند از حمایت قضایی برخوردار هستند، تصریح کرد: از مسئولان شهرستان خواستم که با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و ادارات مربوطه نسبت به راه‌اندازی شرکت تعاونی شن و ماسه اقدام کنند و افرادی که سوابق تخلف ندارند، در این بخش فعالیت کنند.

ملاکریمی تاکید کرد: به هیچ وجه مقابل برداشت‌های مجاز موضع‌گیری نخواهم کرد، مصالح و منابع زیادی داریم که باید برداشت شوند، لذا خواستار صدور مجورات قانونی با در نظر گرفتن ضوابط هستیم و "خطاب من به مسئولان نیز این است که این‌همه توپ را در زمین دادستان نیندازید".

وی در بخش دیگری از گفتگو درباره حساسیت و دغدغه‌ندی‌هایی که در بخش محیط زیست وجود دارد، به آوای خزر گفت: محیط زیست با توجه به گستردگی مناطق زیر پوشش، از عِده و عُده کافی برخوردار نیست و در این بین، برخی‌ها سوءاستفاده می‌کنند. سال گذشته پرونده شکار خرس قهوه‌ای را در نکا داشتیم که فرد متخلف با شکار(خرس) عکس گرفت و پس از سلاخی کردن خرس قهوه‌ای این حیوان را مثله کرد.

ملاکریمی ادامه داد: این اقدامات خارج از اخلاق انسانی است، خرس قهوه‌ای یکی از نمادهای تنوع زیستی در مازندران و از گونه‌های کمیاب است، شکار این حیوانات جرم دارد. لذا فرد متخلف نیز پس از مدتی از طریق تصویری که در اختیار محیط زیست قرار گرفت؛ با قرار قانونی بازداشت و در زندان است.

دادستان عمومی و انقلاب نکا درباره افرادی که در فضای مجازی یا در معابر عمومی ابراز وجود کرده و باصطلاح قدرت‌نمایی می‌کنند، بیان کرد: این متخلفان در برابر قانون قدرتی ندارند و نمونه آن را در دستگیری 3 شرور و زورگیر دیدیم که حرفی برای گفتن نداشتند.

وی با اعلام اینکه در شرایط اقتصادی امروز که بنا به فرمایش رهبری باید به رونق تولید توجه کنیم و از طرفی نیز بحث اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و همچنین مبارزه با محتکران و گرانفروشان در دستور کار همکاران قضایی در سراسر کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: در شهرستان نکا نیز این موارد به طور جدی دنبال می‌شود، نمونه این پیگیری‌ها را در کشف انبار لوازم خانگی، انبار پوشک بچه و انبار شکر دولتی دیدیم. و این مسیر برخورد با متخلفان اقتصادی همچنان ادامه داردو

ملاکریمی در پایان گفت: در سال 97، حدود 31 هزار پرونده در این شهرستان رسیدگی شده است.

به گزارش آوای خزر، دادستان عمومی و انقلاب نکا اعلام کرد: شهروندان نکایی می‌توانند مستندات، پیشنهادات و انتقادات خود را به شکل پیامک، ارتباط با تلگرام یا سروش از طریق شماره  09333835284 اطلاع دهند. این خط، شماره مستقیم برای پیگیری مطالبات مردم نکاست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار