دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
استاندار مازندران:
امکانات ادارات به اوقات فراغت جوانان اختصاص یابد
استاندار و رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به اهمیت طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از دستگاه‌ها خواست تا امکانات خود را در اختیار ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان قرار بدهند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان ظهر امروز در چهارمین نشست شورای اداری استان مازندران با اشاره به بحث آزادسازی سواحل و با تقدیر از  ورود خوب دستگاه قضایی در این زمینه، اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری مخالف نیستیم اما باید قوانین مربوط به ساخت و ساز در حریم دریا و رودخانه‌ها برای هر پروژه‌ای رعایت شود.

* وی درباره سرمایه‌گذاری از طریق طرح‌های ساحلی بیان کرد: سازمان گردشگری باید عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر ورود پیدا کند تا سرمایه گذاران کار را بهتر شروع کنند. هر میزان و هر تعداد سرمایه گذار که در فاز نخست آمده است ابتدا پروژه های اولویت‌دار را در بخش اسکله‌ها آغاز کنند.

* نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه کاهش غریق را به عنوان هدف باید داشته باشیم، گفت: سال گذشته در تعداد غرقی‌ها با کاهش مواجه بودیم اما باید رقم کاهشی بیشتر از این باشد.

* حسین‌زادگان از حضور هلال احمر در طرح‌های سالمسازی دریا انتقاد کرد و گفت: حضور هلال احمر را ضعیف دیدیم. تاکنون با همه ظرفیت به میدان نیامده است. اینکه اعتبارات نداریم قابل قبول نیست. هلال احمر برای پوشش دادن نقاط حادثه‌خیز، منتظر پول نباشد.

* وی با اشاره به طرح مازندران پاک از عملکرد مناسب صدا و سیما قدردانی و از راهداری گلایه کرد.

* استاندار مازندران درباره ساخت و ساز غیرمجاز اظهار کرد: اخیراً به کلاردشت رفتیم یکی از ارزیابی‌ها از شهرستان همین بحث ساخت و سازهاست. فرمانداران و بخشداران به این موضوع توجه کنند. گزارشات ساخت‌های غیرمجاز را ماهانه به استانداری گزارش دهند.

* وی همچنین از فرمانداران خواست که در خصوص کارخانجات تعطیل شده و کارخانجاتی که بطور کامل کار نمی کنند به استانداری گزارش بدهند.

* نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه از ظرفیت‌های کشاورزی استفاده نکرده و نکرده و نمی‌کنیم، به بحث زراعت چوب اشاره و اظهار کرد: زراعت چوب کم‌هزینه‌ترین مورد در کشاورزی است که از آن استفاده نمی‌شود. در زنبورداری و شیلات نیز از 80 درصد ظرفیت خالی داریم.

* استاندار مازندران با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، تحقق این مهم را بسته به تلاش مستمر مدیران در تمامی سطوح اعلام کرد و گفت: همه باید کمک و تلاش کنیم و از سرمایه‌گذاری و اقتصاد استان حمایت داشته باشیم.

* وی از مدیران خواست که بر مسائل حقوقی اشرافیت جامع و کامل داشته باشند. این اشرافیت، کار سازمان بازرسی را کم می کند. اگر هم سازمان بازرسی وارد عمل شد باید اسناد لازم را ارائه کنیم.(در دوران فرمانداری 3 تا 4 بار به سازمان بازرسی فراخوانده شدم. اسناد ارائه دادم و تبرئه شدم).

"سازمان بازرسی بی‌دلیل وارد نمی‌شود. بحث نظارت و پیشگیری باید به نفع مردم تفسیر شود. دستگاه‌های نظارتی به ما کمک می‌کنند که کارها را بهتر انجام دهیم".

* نماینده عالی دولت در مازندران درباره پسماند اظهار کرد: در این زمینه به موارد خوبی دست یافته‌ایم. بیش از هزار میلیارد تومان برای پسماند استان‌های شمالی اختصاص یافت. رایزنی‌هایی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم توانستیم موافقت‌هایی را برای رفع مشکلات پسماند کسب کنیم.

* وی با اشاره به کاهش 40 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مشابه سال گذشته اظهار کرد: اگر همکاری و هماهنگی ادامه داشته باشد؛ میزان تصادفات بیش از این کاهش خواهد یافت.

* رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به اهمیت طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از دستگاه‌ها خواست تا هر نوع امکاناتی اعم از زمین ورزشی، استخر و ... که دارند را در اختیار ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان قرار بدهند. تا از این امکانات تمام‌وقت استفاده شود.

* حسین‌زادگان درباره تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: این تیم لیگ برتری یک تیم خصوصی با مالکیت خصوصی است. مالکیت خود را نیز به فرد جدید فروخته است. توانایی این فرد بررسی نشده است. طرفداران این تیم با برد و باخت آن اشک شادی و اندوه ریختند. ما باید این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم.

"پیگیری مشکلات این تیم به حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران سپرده شد".  

* وی در پایان با تاکید بر اینکه در مازندران نیاز به کار و فعالیت بیشتری داریم، خطاب به مدیران گفت: ارزیابی‌هایی را انجام دادیم. 5 تا 6 مدیرکل در ارزیابی‌ها خیلی ضعیف هستند. "اگر خودتان را به حد لازم از توانمندی نرسانید باید از استانداری یا دستگاه اجرایی بروید".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار