دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
سردار ملکی اعلام کرد
بازسازی عملیات والفجر 8 در ساری به‌مدت 3 شب
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از بازسازی عملیات والفجر 8 در ساری خبر داد که به مدت سه شب در روزهای 5، 6، 7 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار عبدالله ملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سی‌ونهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد با یادآوری اینکه جنگ تحمیلی نسبت به سایر جنگ‌ها طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ در پایان قرن بیستم بوده است، گفت: دو قدرت متخاصم آمریکا و شوروی و تمام کشورهای اروپایی با محوریت فرانسه، آلمان، انگلیس و دولت‌های عربی پشت دولت متخاصم عراق بودند.

وی با بیان اینکه باوجود همه حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که از دولت وقت عراق صورت گرفت اما جمهوری اسلامی ایران حتی یک وجب از خاک وطنش را به دست دشمنان نداد، از به‌هم ریختن معادلاتی گفت که دشمن خواب آن را برای ایران دیده بود؛ خواب‌هایی که امروز به شکلی دیگر در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن دیده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی که ریشه در اعتقادات دینی و اسلامی و انسانی دارد، تا همیشه در برابر نظام سرمایه‌داری ایستاده است، آنچه دیروز در نبرد با دشمن بعثی توسط رزمندگان و آنچه امروز در نبرد با دشمنان دین و انسانیت توسط مدافعان حرم داریم؛ برگرفته از فرهنگ عاشوراست.

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد که با شعار «ما پیروزیم» برگزار می‌شود و دارای 16 کمیته و 22 ستاد شهرستانی‌ست.

عضو شورای اداری استان مازندران با اعلام عناورین روزهای هفته دفاع مقدس بیان کرد: در این هفته‌ی باشکوه و حماسی، بیش از 3 هزار برنامه کوچک و بزرگ در سراسر مازندران برگزار می‌شود که ازجمله آنها می‌توان به رژه نیروهای مسلح، نواختن زنگ دفاع مقدس در مدارس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نشست اخوت فرماندهان نظامی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مرکز فرهنگی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای سراسر استان اشاره کرد.

اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس استان، نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس در مرکز و شهرستان‌ها، یادواره شهدای زن استان در بابل، رزم‌واره دفاع مقدس در نوشهر و دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس....

همچنین اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، افتتاح سالن ورزشی شهدای مدافع حرم و همایش زن و دفاع مقدس با حضور همسران فرماندهان لشکر 25 کربلا، شهدا، مدافعان حرم، زنان ایثارگر و پیشکسوت نیز در لیست برنامه‌های هفته دفاع مقدس مازندران قرار دارد.

به گزارش آوای خزر، یکی از برنامه‌هایی که دعوت آن عمومی‌ست بازسازی عملیات والفجر8 است، این برنامه در روزهای 5، 6 و 7 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان ساری معروف به موزه یا پارک دفاع مقدس برگزار می‌شود.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای این برنامه تدارک خاصی دیده و از همه شهروندان مرکز استان و شهرهای همجوار که علاقمند به تماشای این رویداد هستند؛ دعوت کرده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها