دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
در بیانیه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران آمده است:
غارتگری در میانکاله پایان یابد
شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران در بیانیه‌ای ضمن اعلام خطر نسبت به زمین‌خواری و غارتگری در میانکاله، از نهادهای ناظر خواستند تا با ورود جدی خود، به این دست‌اندازی‌ها پایان دهند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، داستان دست‌اندازی به اراضی حفاظت‌شده میانکاله، داستان دنباله‌داری‌ست و یا به گفته دکتر مفید غلامی‌راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در مجموع "موضوع تغییر کاربری اراضی ملی و حفاظت‌شده در این استان "ریشه‌دار" است و بايد دستگاه‌هاي جهاد كشاورزي، محيط زيست و نهادهاي قضايي پاي كار بيايند".

غارتگری به اراضی میانکاله در پی خشکسالی بخش قابل توجهی از شبه‌جزیره در ضلع جنوبی است و زمین‌خواران فکر می‌کنند قرار است این وضعیت دائمی باشد در حالی‌که اکوسیستم میانکاله همواره در حال تغییر است و از طرفی جریانات حاکم بر بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای خزر نیز همواره در حال تغییر است و این دریا که رفتارهای غیرمنتظره‌ای از خود نشان می‌دهد هر آن ممکن است شرایط عجیبی را در میانکاله رقم بزند.

باتوجه به اینکه امسال دوره پُربارش را از بهار تاکنون تجربه کرده‌ایم؛ دیر نیست که میانکاله به روزهای شادابی و طراوت خود بازگردد و دست متصرفان را کوتاه کند.

این پهنه زیبای طبیعت گاهی با آتش‌سوزی‌های کاملاً حساب‌شده و عمدی و گاهی به‌دلیل فروکش کردن بخشی از شبه‌جزیره مورد هجوم مردمانی قرار می‌گیرد که طبیعت را کالایی در دسترس و قابل استفاده برای مصارف دلخواه و تصرف به آن را حق خود می‌دانند.

شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان مازندران در پی هجوم زمین‌خواران و غارتگران منابع طبیعی به بخش‌های وسیعی از اراضی ساحلی و حریم تالاب میانکاله، بیانیه‌ای صادر کرده است.

در این بیانیه گفته شده است: "میانکاله نگین تالاب‌های ایران  که قریب به 20 درصد آن به‌دلیل پسروی دریای مازندران خشک شده است، موجب تغییر کاربری‌های وسیع زمین‌های بستر تالاب و آسیب‌های جبران‌ناپذیر و ناپایداری اکوسیستم بی‌بدیل تالاب و تنوع زیستی ذخیرگاه زیست‌کره را با مخاطرات جدی روبه‌رو ساخته است.

غارتگری در میانکاله پایان یابد

سوءاستفاده کنندگان به زمین‌های وسیعی از حوزه تالاب خصوصاً در بخش جنوب شرقی تالاب که به دلیل شیب کم دچار پسروی شدید شده است؛ با اقدام به تغییر کاربری و تبدیل کنج‌های اکولوژیک بسیاری از گیاهان و پرندگان به زمین‌های کشاورزی که حامل کود و سم‌های متنوع هستند؛ موجودیت تالاب را به چالش کشیده‌اند.

امروزه اعمال گروهی که فقط منافع شخصی ِ خود را  می‌بینند، نه‌تنها کابوس‌ها را به واقعیت تبدیل کرده بلکه در عمل به خلق آثاری اقدام کرده‌اند که در کابوس‌هایمان نیز یافت نمی‌شود"!

... لذا "شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران ضمن اعلام خطر، توجه تمامی نهادهای ناظر و مسئول این استان همچون: اداره‌کل حفاظت محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری و

دادستانی مرکز استان به‌عنوان مدعی‌العموم را به زمین‌خواری در میانکاله جلب کرده و درخواست ورود قاطع به این چالش بزرگ زیست‌محیطی را دارد"!

به گزارش آوای خزر، یکی از مسائلی که این‌روزها و در پی تشدید دست‌اندازی‌ها به طبیعت بیش از پیش به آن پرداخته می‌شود؛ بحث "خلأ قانونی درباره کاربری اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی‌ست". این خلأ سبب شده است که دست‌اندازی‌ها و غارتگری‌ها بی‌محابا انجام شود و لازم است گفته شود که امروز مافیای زمین‌خواری حتی با ادله‌های قانونی نیز وارد می‌شوند!

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار